REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Resultat 1 till 8 av 8
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2005
    Hoj
    KTM RC8R Track 2011

Någon som provat World IPTV?

De finns på https://ipteve.nu/

Det verkar för billigt för att vara sant så det är det nog, troligen är det något slags pirattjänst, men jag vet inte säkert.

Någon som vet om det är olagligt?

Vore skönt att kunna sparka ut ComHem!

Mvh,
    Ingvar

Seriöst fartblind - The Black Mambas RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Ducati 748, 848 m.fl
    Du har väl redan svarat på det själv, eller hur?

Länken till http://worldiptv.dashboard.streamtv.to/login pekar på en annan domän.
    iptv.nu är förmodligen bara en vidaresäljningslänk.

Whois säger att en finns i Stockholmstrakten och den andra i Schweitz eller ngnstans där eller inte.
    Serverparken brukar finnas på ställen som Uzbekistan, Bortre Bongo-Bongo och andra civiliserade platser.
    Men oddsen för att det är olagligt är låga till så låga att ingen tar ett vad...
    Senast redigerat av RymdBörje den 2019-08-09 klockan 14:03.
    Vem vann? Ingen aning men Mossberg var med!
    www.ducatiklubben.se

Medlem
    Reg.datum
    jul 2005
    Hoj
    KTM RC8R Track 2011
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Du har väl redan svarat på det själv, eller hur?

Länken till http://worldiptv.dashboard.streamtv.to/login pekar på en annan domän.
    iptv.nu är förmodligen bara en vidaresäljningslänk.

Whois säger att en finns i Stockholmstrakten och den andra i Schweitz eller ngnstans där eller inte.
    Serverparken brukar finnas på ställen som Uzbekistan, Bortre Bongo-Bongo och andra civiliserade platser.
    Men oddsen för att det är olagligt är låga till så låga att ingen tar ett vad...
    Jo att oddsen är låga på att det är olagligt det förstår jag, jag undrade bara om det är någon som vet säkert och det är dessutom litet av en önskedröm att bli av med ComHem.

Jag hade inte tänkt på att kolla med whois, det är förstås också en indikation på hur seriös World IPTV är.

Mvh,
    Ingvar

Seriöst fartblind - The Black Mambas RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Ducati 748, 848 m.fl
    Citat Ursprungligen postat av ingvar.olsson Visa inlägg
    Jo att oddsen är låga på att det är olagligt det förstår jag, jag undrade bara om det är någon som vet säkert och det är dessutom litet av en önskedröm att bli av med ComHem.

Jag hade inte tänkt på att kolla med whois, det är förstås också en indikation på hur seriös World IPTV är.

Mvh,
    Ingvar
    Du var själv inne på rätt spår från början; "för bra för att vara sant".
    Vem vann? Ingen aning men Mossberg var med!
    www.ducatiklubben.se

Medlem Snigloms avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    S1000RR -11, CBR600FS -02, Såld: ER6F -09
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Länken till http://worldiptv.dashboard.streamtv.to/login pekar på en annan domän. iptv.nu är förmodligen bara en vidaresäljningslänk.
    Bara för att det är kul att gräva lite.

Bilden i din länk pekar på worldiptv.nu, denna sida ger 404.
    En whois visar att worldiptv.nu är registrerad av svenskadomaner.se
    streamtv.to är registrerad av tonic.to

Googlar jag på worldiptv hittar jag två domäner; iptv.nu samt worldiptv.com som i sin tur pekar på iptv.nu.

worldiptv.com är registrerad genom privacy.co.com för att bli anonym.
    iptv.nu är registrerad av binero.se
    ipteve.nu är registrerad av registrar.eu

Känns inte som ett sammanträffande att det används massa olika registrars till fuffens verksamhet.

Söker man bland underdomäner till streamtv.to ser man att det finns mängder av underdomäner (troligen resellers allihopa).
    https://otx.alienvault.com/indicator/domain/streamtv.to
    Senast redigerat av Sniglom den 2019-08-09 klockan 20:56.

Musteridirektör Pelles avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Hoj
    Nein
    Blogginlägg
    53
    Det är pirat, men funkar. Nyttjar det inte själv, men flera som följer flera olika fotbollsligor tycker det är prisvärt då riktiga abonnemang skulle dränera deras plånbok fullständigt.

Modern variant av cardsharing skulle jag säga.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2015
    Hoj
    FXSTBI 06
    Har två kompisar som kör med https://nordiciptv.net
    Funkar hur bra som helst säger dom. Enligt vad dom påstår så ska det än så länge vara någon gråzon det där så det är inte olagligt att köpa tjänsten men det ska vara olagligt att sälja den säger dom. Men jag är inte påläst om det så jag vet inte alls om det stämmer eller ej.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Med lem ethings avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Ducati 1098 S, KTM SXF 450
    Ingen jurist kan ge ett tydligt svar i dagsläget. Enligt en dom i EU-domstolen är det olagligt att sälja hårdvara som är förinsatllerad med mjukvara för att se på TV-kanaler illegalt. Det finns dock ingen dom som gäller tjänsten. Jag saknar erfarenhet men vad jag förstår har många sitt säte i Albaninen, där lagstiftning saknas så det går i dagsläget inte att åtala den som säljer tjänsten. Att gå efter köpare skulle kunna fungera men där saknas prejudikat.

I lagens mening (IPRED) är det inte olagligt att ladda ner ett upphovsrättsskyddat material, däremot att dela ut. Här bidrar du inte till spridningen. å andra sidan sa Sveriges överåklagare att The Pirate Bay inte bröt mot svensk lag och det höll tills lobbyister satte lite tryck på Bodström, sedan hemligstämplades all dialog och resten är historia.

Min praktiska bedömning: det är riskfritt och de jag känner som har testat är nöjda.
    -"Of course everybody gets a prize, if you win the fucking race"
    Nick Offerman

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Klart man hälsar om man har handen fri. Dock är det ingen prinsesseviftning med handleden vi pratar om här... Tuff som man är så glider man fram på 1000 kubik m [...]

Lugn
Vill du annonsera ovan? Klicka här