Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 55 av 55
    Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Men hallå, är det svårare att köra om cyklister i bredd än en långtradare?

Ibland undrar man ju om en del bara vill hitta saker att irritera sig på.

"Buhuuu, cyklisterna körde inte på vägrenen så jag behövde göra en sidoförflyttning på några meter, buhuuu"
    Svårigheten uttalar jag mig inte om men cykelmotionärer ska nog hellre jämföras med en traktor med hökärra än en långtradare rent hastighetsmässigt. Går det uppför vinglar de något jävulskt och då är det allt lite otäckt.
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Och då är jag glad ! Täppass avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Hoj
    Ducati

"Buhuuu, cyklisterna körde inte på vägrenen så jag behövde göra en sidoförflyttning på några meter, buhuuu"
    Hi hi bra provocerat :tumbsup
    Varför bli irriterad på trafikanter som skapar egna regler, det är ju bara töntigt !
    Cykla gärna i bredd 3st istället för på led, kör långtradare tvärs över filer i skymda kurvor... det finns alltid plats för en mc....

Folk är så gnälliga!
    Jo men så att...ehh..

Medlem
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    -
    Många av ovanstående farliga situationer beror på mcförarna. Man åker på små 70 vägar i den dubbla hastigheten. På dessa vägar är det nästan uteslutande trafik som är blandad t.ex. hästar , cyklar, traktorer, eu mopeder och lokal biltrafik. När det då kommer folk som tror att det är en roadraceing bana, då blir det konflikter

Mc föraren blir överraskad av det långsamma fordonet och den långsamma föraren blir överraskad av den snabbt upphinnande motorcykeln.

Vid bankörning tycker man att det är opraktiskt och farligt att blanda Honda 100 med en 10 årig förare och 1000cc superbike eller låta gokart cadetti träna ihop med en växlad kz 2. Dom fartskilllnaderna som uppstår där blir läskiga för både den rutinerade elitföraren och för det oerfarna barnet. Nu bortser jag från ren utbildning av barnet där sådana kombinationer kan förekomma
    Senast redigerat av CB_tobbe den 2019-08-12 klockan 12:11.
    Numera träningsledare rr.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    Skydd!

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Täppas Visa inlägg
    Hi hi bra provocerat :tumbsup
    Varför bli irriterad på trafikanter som skapar egna regler, det är ju bara töntigt !
    Cykla gärna i bredd 3st istället för på led, kör långtradare tvärs över filer i skymda kurvor... det finns alltid plats för en mc....

Folk är så gnälliga!
    Ja, just folk med (sport)hojar är ju kända för att vara exemplariska, nästan paragrafryttare, i trafiken
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37

När de ligger 4-5 cyklar i bredd med gott d marginal mellan varandra, med vingelmån så blir det inte tillräckligt med plats för att passera med bil. Men du kanske förespråkar att man som bilist bara plöjer rakt över de som ligger i ytterkanten?
    Personligen bryr jag mig inte hemskt mycket om det, bara påpekade att cyklister uppvisar beteende som gör att andra trafikanter tröttnar och kör utan hänsyn till andra cyklister.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    När de ligger 4-5 cyklar i bredd med gott d marginal mellan varandra, med vingelmån så blir det inte tillräckligt med plats för att passera med bil. Men du kanske förespråkar att man som bilist bara plöjer rakt över de som ligger i ytterkanten?
    Personligen bryr jag mig inte hemskt mycket om det, bara påpekade att cyklister uppvisar beteende som gör att andra trafikanter tröttnar och kör utan hänsyn till andra cyklister.
    Nu kanske jag läser knäppt, men har du varit med om att cyklister tagit upp två filer? Då håller jag absolut med om att den gruppen gjort rejält fel.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av RN Visa inlägg
    Nu kanske jag läser knäppt, men har du varit med om att cyklister tagit upp två filer? Då håller jag absolut med om att den gruppen gjort rejält fel.
    Väg utan mittmarkering, så "fil" är väl lite vagt, men ja, de har tagit upp bredden av 1.5 fordon ungefär och vägen är för smal för att ett fordon till ska få platts i bredd. Och det brukade hända rätt mycket en sommar. Jag brukade bara ta en annan väg om jag såg en sån klunga när jag körde bil, för de flyttade sällan på sig när en bil kom ifatt heller, så de betedde sig som rejäla rövhattar.
    Annars har jag nästan aldrig sett folk som betett sig så illa på cykel. Och jag ser inte några rövhattigheter när jag är i sthlm helle rnuförtiden. När jag var nyuppflyttad var det mer dumheter, men nu är det ändå rätt okej trots att jag måste passera över en cykelbana flera gånger på vägen till/från tåget.

Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
    Citat Ursprungligen postat av CB_tobbe Visa inlägg
    Många av ovanstående farliga situationer beror på mcförarna. Man åker på små 70 vägar i den dubbla hastigheten. På dessa vägar är det nästan uteslutande trafik som är blandad t.ex. hästar , cyklar, traktorer, eu mopeder och lokal biltrafik. När det då kommer folk som tror att det är en roadraceing bana, då blir det konflikter

Mc föraren blir överraskad av det långsamma fordonet och den långsamma föraren blir överraskad av den snabbt upphinnande motorcykeln.

Vid bankörning tycker man att det är opraktiskt och farligt att blanda Honda 100 med en 10 årig förare och 1000cc superbike eller låta gokart cadetti träna ihop med en växlad kz 2. Dom fartskilllnaderna som uppstår där blir läskiga för både den rutinerade elitföraren och för det oerfarna barnet. Nu bortser jag från ren utbildning av barnet där sådana kombinationer kan förekomma
    Du förespråkar alltså att de som inte hänger med i trafikrytmen förpassas till sidan av vägen? Kanske till en för avseendet lämplig körbana? Man skulle kunna kalla det en cykelbana?

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Ibland då jag drar på mig krukan poppar, som av en jäkla slump, plötsligt en av Lundells gamla textrader upp: "Gå ut och var glad din jävel"

Vågar fan trotsa den uppmaningen, från en så stabil rockikon!
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    Citat Ursprungligen postat av Lugn Visa inlägg
    Du förespråkar alltså att de som inte hänger med i trafikrytmen förpassas till sidan av vägen? Kanske till en för avseendet lämplig körbana? Man skulle kunna kalla det en cykelbana?
    Hur ska man göra med de cyklister som inte hänger med i trafikrytmen på cykelbanan?

Skickat från min H8324 via Tapatalk

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Landsvägen - så länge det inte är motortrafikled eller motorväg - är till för alla slags trafikanter. Hästkärror, gående, cyklister, mopeder, bussar, lastbilar, motorcyklar, sparkar, bilar med och utan släpfordon, husbilar, specialtransporter, traktorer, motorredskap osv osv osv. Ingen har alltså monopol på vägen utan samtliga samsas efter bästa förmåga.

Kommer man bakifrån och ser en lastbil/hästkärra/tre cyklister i bredd/en buss med motorstopp/tant Agda 98 i en 77-as Polo på andra växeln så: Håller man UT, kör om med god marginal i lämplig hastighet anpassad till situationen och bombar sedan på utan att ställa till med något.

Vad är problemet? Egentligen?
    Buy quality, cry once.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Landsvägen - så länge det inte är motortrafikled eller motorväg - är till för alla slags trafikanter. Hästkärror, gående, cyklister, mopeder, bussar, lastbilar, motorcyklar, sparkar, bilar med och utan släpfordon, husbilar, specialtransporter, traktorer, motorredskap osv osv osv. Ingen har alltså monopol på vägen utan samtliga samsas efter bästa förmåga.

Kommer man bakifrån och ser en lastbil/hästkärra/tre cyklister i bredd/en buss med motorstopp/tant Agda 98 i en 77-as Polo på andra växeln så: Håller man UT, kör om med god marginal i lämplig hastighet anpassad till situationen och bombar sedan på utan att ställa till med något.

Det du precis skrev är lösningen på trafikolyckorna, inte att successivt sänka alla hastighetsgränser
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Och då är jag glad ! Täppass avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Hoj
    Ducati
    Landsvägen - så länge det inte är motortrafikled eller motorväg - är till för alla slags trafikanter. -klipp-
    Ingen har alltså monopol på vägen utan samtliga samsas efter bästa förmåga.

Håller med, är man en grupp lycra fantomer tar man hänsyn till att man är på en landsväg och cyklar inte i klunga som på väg avlyst för tävling.
    98åriga Agda i sin polo slipper vingla i diket mot mötande trafik för att komma förbi.

Hur svårt ska det vara???

Hänsyn...
    Jo men så att...ehh..

Medlem
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    -
    Tyvärr har tråden spårat ur rejält. Dessa problem som nu diskuteras har väldigt lite med 125 CC hojar att göra.

Dom problemen uppkommer ofta när man har tillgång till 100hk eller mer.
    Senast redigerat av CB_tobbe den 2019-08-12 klockan 22:44.
    Numera träningsledare rr.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Klart man hälsar om man har handen fri. Dock är det ingen prinsesseviftning med handleden vi pratar om här... Tuff som man är så glider man fram på 1000 kubik m [...]

Lugn
Vill du annonsera ovan? Klicka här