Video Is Tire Slime the Best?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Punka på trampcykeln, hinner inte fixa. Men vatten har mycket högre täthet än luft, alltså läcker vatten ut långsammare än luft. Så upp med hojen i badrummet. ut med "ventilinsatsen" , duschslangen på ventilröret.
I med så mycket vatten som möjligt. I med ventilinsatsen, pumpa med luftpump och cykla iväg till skolan.
Gick bra.

Hem från skolan var det lite stötigt. Det var på vintern och vattnet hade frusit till is......
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Punka på trampcykeln, hinner inte fixa. Men vatten har mycket högre täthet än luft, alltså läcker vatten ut långsammare än luft. Så upp med hojen i badrummet. ut med "ventilinsatsen" , duschslangen på ventilröret.
I med så mycket vatten som möjligt. I med ventilinsatsen, pumpa med luftpump och cykla iväg till skolan.
Gick bra.

Hem från skolan var det lite stötigt. Det var på vintern och vattnet hade frusit till is......

Vatten går utmärkt att använda som extra vätska i en volvo motor.. körde ca 3 veckor med mera vatten an olja i en B21 dock frös den fast på natten o vägrade gå runt utan motorvärmare .

Ja jag var.så fattig att jag levde på havregrynsgröt morgon middag o kväll i drygt 2 månader i min ungdoms dag. Eget hus 18 år gamnal o arbetslös.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Vatten går utmärkt att använda som extra vätska i en volvo motor.. körde ca 3 veckor med mera vatten an olja i en B21 dock frös den fast på natten o vägrade gå runt utan motorvärmare .

Ja jag var.så fattig att jag levde på havregrynsgröt morgon middag o kväll i drygt 2 månader i min ungdoms dag. Eget hus 18 år gamnal o arbetslös.

Trodde inte den motorn behövde olja, bra grejer.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Har haft anledning att fixa bakdäcks punka två ggr på hojen,funkat alldeles utmärkt klibbig strängsats från typ jula. Lärde mig första gången att verktygen som följer med såna satser håller medioker kvalité, men det går ju att komplettera med bättre grejer.

Nu kör ju jag en lastpråm till vardags så jag har alltid med mig däcklagningssats och pump, gått smidigt bägge ggr och inte hindrat min framfärd mer än nån halvtimme;)

Stött på kanalen tidigare, ofta roliga små tester han håller på med.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Nu vet jag inte varför Volvo kom in här men...…. :)

Har länge kikat på Slime produkterna. Med en undran om.....funkar dom? Frågat även på vissa forum. Facebook säger ju som det är, alla kan och vet och ibland utan att ens kika på vad dom svarar på.

Slime verkar finnas i två varianter. En för lagning, en för förberedande/lagning.
Slime verkar också finnas för slanglöst samt för slang. Verkar vara väldig få ändå som använder Slime, speciellt då den förberedande varianten.
Det märkliga är att jag har inte sett nåt om att tex endurofolket skulle använda till sina slangdäck. Mer mousesnack.

Så, nån som kör eller kan Slime här och kan berätta?
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Äh, det märket/tillverkaren vad det än gäller som har mest pengar till reklam är Alltid det bästa! :mattias Spoiler alert.

:glömdet
Fast just när det gäller Projekt Farm så är han ju inte sponsrad. Han köper sakerna själv och om folk vill ha fler videos så kan de crowdfunda honom via Patreon.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top