Tips o råd sökes ang. Honda VFR

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Jag funderar på att köpa en Honda VFR -95. Är det något speciellt jag bör kika på ? Läste i en annons att överbelastad laddregulator brukar vara vanligt ? Gäller det bara de första årsmodellerna ?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag vet inte om laddsystemet är ett problem på VFR750, det har snarare varit VFR800 fram till modell 2014 där jag sett prat om det. Nu har jag iofs mest sett diskussioner om 800 eftersom det är en sådan jag har.

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Det verkar vara ett problem som är generellt för alla VFR:er, även på min gamla RC30 har jag behövt byta...
 

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
OM , det blir problem , räcker det att byta regulator eller måste/kan man behöva byta hela kablaget?
 

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Fortsätter att "tjöta " om tips ang.VFR,,,,#1: såg någonstans ett uppsvängt avgas-system där ljuddämparen låg högre opp (minns ej var) är det något man kan köpa ? (bygga själv bör funka,, men ändå)
#2: Om man byter ljuddämpare till en med mer öppet flöde , måste man bestycka förgasarna ? Hur funkar det på en hoj med insprutning ?
 

Tommy Gsson

Medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Enköping
Hoj
-00 Honda VFR800F Rothmans
Med bara byte av dämpare så brukar inte ombestyckning krävas, sätter du samtidigt på ett öppnare luftfilter så behöver du bestycka om. 88:an jag hade (där bägge var gjort) var ombestyckad och gick riktigt bra men blev ännu bättre i låg och mellanvarv med ett Dynojet kit. Angånde avgassystem så finns det RC-30 liknande system där du får ut pipan på vänstersidan och lämnar hjulet helt synligt!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Syftar du på en tändmodul från Dyno Jet ? (ny/färsk på detta)
Vanligen menar man bestyckningskit till förgasarna.
Med insprutning behöver man sällan göra nåt, men då menas en Power Commander eller motsvarande. En modul som kopplas in mellan ECU och insprutning för att justera bränslekurvan, tändningen gör man sällan något åt om man bara byter filter och pipa.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top