Sv1000s tips på enkla/billiga mods!

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
Sitter och planerar inför i vinter vad som skall göras inför nästa sommar! Koppling ska bytas, tre mod, ta bort snorkel samt höja tanken 24mm och stv mod.

Frågan sen är dock vad mer man kan göra för att eventuellt få ut lite mer kräm ur hojen?

Har även lite kosmetiskt så som att höja hastighetsmätaren samt byta till vanlig framlykta. Samt eventuellt någon form av platidipp/venyl.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Ja tänkt tanken men är inte direkt billigt tyvärr. Blir en 7000-8000kr för modul och inlämning för att få den bänkad.

Och med 5 barn så blir de tyvärr lite saftigt att lägga ner på en hoj för 30k ^^

30 år & har 5 barn redan:glömdet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ja tänkt tanken men är inte direkt billigt tyvärr. Blir en 7000-8000kr för modul och inlämning för att få den bänkad.

Och med 5 barn så blir de tyvärr lite saftigt att lägga ner på en hoj för 30k ^^

2550 SEK
https://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-S...264673?hash=item4b212ed5a1:g:xwoAAOSwkRpZn~Zz

Sen laddar du ned mappen för slip-on här:
https://www.healtech-electronics.com/ht_fit_maps.html
(Ok, de kör sidan med Adobe flash så du får använda en gammal webläsare som stödjer det)
Klart

Vill du modifiera mera så in på valfritt SV-forum och dra hem en Powercommander mapp och konvertera den.
Eller så hittar du en Power Commander billigt på Ebay och drar hem mappen för just din avgas/luftfilter-setup.
Lär väl gå på en 3-4000 SEK totalt.
Billigt...nja, men du ville ha lite effekt eller hur.
 

norrby89

Medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Sv1000S 2003
2550 SEK
https://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-S...264673?hash=item4b212ed5a1:g:xwoAAOSwkRpZn~Zz

Sen laddar du ned mappen för slip-on här:
https://www.healtech-electronics.com/ht_fit_maps.html
(Ok, de kör sidan med Adobe flash så du får använda en gammal webläsare som stödjer det)
Klart

Vill du modifiera mera så in på valfritt SV-forum och dra hem en Powercommander mapp och konvertera den.
Eller så hittar du en Power Commander billigt på Ebay och drar hem mappen för just din avgas/luftfilter-setup.
Lär väl gå på en 3-4000 SEK totalt.
Billigt...nja, men du ville ha lite effekt eller hur.

Missade helt att healtech va halva priset av pc5an. Så 2000kr kan eventuellt bli av.
Problemet då blir slanten för att bänka hojen annars blir alternativet hitta vad jag antar bli en extern bredbandslambda och sen programvara osv för att göra en väg-tune. Men är inte helt säker på om jag vågar mig på det själv samt hur mycket de kan tänkas springa iväg och om de ens är värt de jämfört med att få den bänkad.

Kommer inte köra med någon random map då jag ändå vill ha det ordentligt gjort om de väl ska göras.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Missade helt att healtech va halva priset av pc5an.
Jag hade en Healtech på V-Stromen. Rejäl skillnad.
Pillade runt själ och fick till det bra med hjälp av nedladdade mappar och lite modifikation.

Men värt att tänka på är att Healtech är inte vanligt ute bland folk som mappar om. Så alla gör inte det.
Egentligen är den inte svår att justera in, men verkstäder brukar ju bara göra de saker de känner igen. Dvs. Power Commander.
En Healtech är bättre än en PC3 men sämre än en PC5 när det kommer till intervaller där man kan justera.

Sen finns det ju verkstäder (stor mc-verkstad i Sthlm vars namn innehåller 3 bokstäver och börjar och slutar på A) som säger att de mappar den individuellt, men egentligen bara laddar ned mappen från tillverkaren och skjuter in den i hojen samt tar redigt betalt för det.
(Jag köpte en hoj som enligt alla pappar var mappad/bänkad hos dem för en redig summa pengar (5 siffrigt) men när jag kollar på mappen så är den helt identisk med den som fanns att ladda ned hos Power Commander)
:glömdet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top