MotoGP #11: myWorld Motorrad Grand Prix von Österreich

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Jag blev glad att Dovi inte gav upp fajten.
Det är så ofta man ser en förare ge upp under de två sista varven
om dom förlorar ledningen (Biaggi gjorde det väldigt ofta vad jag minns).
Dovi förlorade väl ledningen fem gånger de sista varven men
kämpade sig tillbaka varje gång. Kul att se.

Jag sa det t.o.m högt till mig själv flera gånger, 'ge inte upp nu, Dovi'.
 

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Grymt race! Riktigt kul att se det live, speciellt iom att vi satt i sista kurvan när Dovi gjorde sin omkörning. Trodde faktiskt inte att han skulle lyckas med det. Hyfsad stämning på läktaren..! Riktigt glad att Quarta hamnade på podiet och att Rossi kom 4a. Fick bli en 46-keps - inte direkt ensam om det men hade gärna köpt en 20-keps också om det hade funnits...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag blev glad att Dovi inte gav upp fajten.
Det är så ofta man ser en förare ge upp under de två sista varven
om dom förlorar ledningen (Biaggi gjorde det väldigt ofta vad jag minns).
Dovi förlorade väl ledningen fem gånger de sista varven men
kämpade sig tillbaka varje gång. Kul att se.

Jag sa det t.o.m högt till mig själv flera gånger, 'ge inte upp nu, Dovi'.

:tummenupp
Tyckte det kändes redan på QP-intervjun igår att Dovi hade något extra för idag! :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
De sista tre åren har Marc fått stryk med sammanlagt 0,519 sekunder...:3freak

Nu när pulsen går ner lite kan man tänka på resten av racet.
Quatararo! Vilken rookie! :tummenupp
Yamaha, som knappt var närvarande förra året, 3-4-5!
Oliveira blir bara bättre och tar KTM's bästa placering någonsin på hemmabanan. :tummenupp
Tycker lite synd om Cal. Cal:
-"I'll sit here and watch this epic battle and listen to the MotoGP-commentators instead." :lol
Mest synd tycker jag om stackars Miller. :(
Dras in i en riktig media-karusell han själv inte kan påverka, sedan crasha ur. :(
Hade verkligen hoppats på pallen för honom idag.
De tre rookiesar som startar är alla topp 8!
Trist också att KTM lämnar moto2 när man gjort en vinnar-hoj. :(

Edit: Vad är det som släpper från Marcs (?) hoj när de touch'ar ihop i sista kurvan?
 
Last edited:

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
De sista tre åren har Marc fått stryk med sammanlagt 0,519 sekunder...:3freak

Nu när pulsen går ner lite kan man tänka på resten av racet.
Quatararo! Vilken rookie! :tummenupp
Yamaha, som knappt var närvarande förra året, 3-4-5!
Oliveira blir bara bättre och tar KTM's bästa placering någonsin på hemmabanan. :tummenupp
Tycker lite synd om Cal. Cal:
-"I'll sit here and watch this epic battle and listen to the MotoGP-commentators instead." :lol
Mest synd tycker jag om stackars Miller. :(
Dras in i en riktig media-karusell han själv inte kan påverka, sedan crasha ur. :(
Hade verkligen hoppats på pallen för honom idag.
De tre rookiesar som startar är alla topp 8!
Trist också att KTM lämnar moto2 när man gjort en vinnar-hoj. :(

Edit: Vad är det som släpper från Marcs (?) hoj när de touch'ar ihop i sista kurvan?

Tydligen rök "kraschskyddet" av framför bromshandtaget.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Äntligen lite kamp om vinsten:banana Duccen såg ju väldigt stabil ut vid hårda inbromsningar:)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
MotoE...

Vet inte var jag ska börja...
Att få se gamla kungar som Randy ”åka på rumpan o svarva bort skinkan för att sen rejsa dagen efter” de Puniet och Sete Gibernau igen!!!
Allt är öppet... alla vill vinna! Full pung och ej oroa sig över däckens slitage!

Trots patetisk racedistans så har MotoE lagt sig nära hjärtat! Helt klart roligaste klassen just nu!

Dovi... Ja fy satan vad grymt!
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Nu när pulsen går ner lite kan man tänka på resten av racet.


Ja, på tal om puls... eller snarare impulser.
I NASCAR har det ju alltid funnits ett talesätt att "win on Sunday, sell on Monday".
Och det ligger nog något i det för direkt efter att Dovizioso briljant gick om Marquez i
sista böj och tog segern så tänkte jag för mig själv:
"Fan, en Ducati skulle ju vara najs att ha" och fann mig själv surfa runt efter Ducati-modeller. :hihi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jepp! Plus en jefla tur att alla som annars skulle åkt om honom klotade just innan de kom till skott...

Nja, jag tyckte han tryckte tillbaka ganska bra när han blev passerad av Gardener några ggr.
Men lite hjälp av Marini fick han ju...;)

Edit: Hur gick det med Bastianini? Han bars bort på bår men hörde inget mer?
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag vet inte vad man egentligen ska tycka och tro om KTM's utannonserade tillbakadragande från Moto2.

På sätt och vis betyder ju detta att jag och ett antal goda vänner i depån har gjort vårat jobb till punkt och pricka. Detta är ju på något bisarrt sätt den ultimata målbilden då man hjälper ett antal pyttetillverkare att spöa på den "riktiga" tillverkaren med sin hundra gånger större budget. Samtidigt känns det tråkigt om mångfalden och antalet tillverkare minskar och klassen återigen riskerar att få "Kalex Cup" stämpel.

Samtidigt som det återigen känns riktigt skönt att ha tvålat till dem då hela deras Moto2-projekt startades på ytterst tveksamma grunder (en ren kopia på en fungerande och redan mästerskapsvinnande Kalex). Samtidigt som det mycket möjligt kommer fler tillkännagivanden från deras koncern då inte ens de personer som är involverade i deras Moto2-satsning har vetat något om detta för mindre än tjugofyra timmar sedan. Ja, jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på just nu...

I vilket fall som, Binder är sannolikt den bästa föraren i Moto2-fältet just nu och hade han bara suttit på en mer konkurrenskraftig hoj så hade han nog haft betydligt fler racevinster. Om det var någonstans den hojen verkligen kunde vinna så var det väl just på Red Bull Ring (upprätt inbromsnings heaven) och han fick ju inte så lite hjälp då alla som åkte halvsekunden fortare per varv förr eller senare blev torpederade eller torpederade sig själv.

Men men, dagens man är ändå Dovi och Davide Tardozzis totala urflippning precis efter målgång är ju hur priceless som helst. Dessutom känslosamt för hela teamet som naturligtvis tillägnade segern till den teammedlem som tyvärr dog i Brno.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag vet inte vad man egentligen ska tycka och tro om KTM's utannonserade tillbakadragande från Moto2.

På sätt och vis betyder ju detta att jag och ett antal goda vänner i depån har gjort vårat jobb till punkt och pricka. Detta är ju på något bisarrt sätt den ultimata målbilden då man hjälper ett antal pyttetillverkare att spöa på den "riktiga" tillverkaren med sin hundra gånger större budget. Samtidigt känns det tråkigt om mångfalden och antalet tillverkare minskar och klassen återigen riskerar att få "Kalex Cup" stämpel.

Samtidigt som det återigen känns riktigt skönt att ha tvålat till dem då hela deras Moto2-projekt startades på ytterst tveksamma grunder (en ren kopia på en fungerande och redan mästerskapsvinnande Kalex). Samtidigt som det mycket möjligt kommer fler tillkännagivanden från deras koncern då inte ens de personer som är involverade i deras Moto2-satsning har vetat något om detta för mindre än tjugofyra timmar sedan. Ja, jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på just nu...

I vilket fall som, Binder är sannolikt den bästa föraren i Moto2-fältet just nu och hade han bara suttit på en mer konkurrenskraftig hoj så hade han nog haft betydligt fler racevinster. Om det var någonstans den hojen verkligen kunde vinna så var det väl just på Red Bull Ring (upprätt inbromsnings heaven) och han fick ju inte så lite hjälp då alla som åkte halvsekunden fortare per varv förr eller senare blev torpederade eller torpederade sig själv.

Men men, dagens man är ändå Dovi och Davide Tardozzis totala urflippning precis efter målgång är ju hur priceless som helst. Dessutom känslosamt för hela teamet som naturligtvis tillägnade segern till den teammedlem som tyvärr dog i Brno.

Apropå KTM, har du någon koll på om det ligger något i ryktet att Zarco vill lämna i förtid?

Har svårt att se det för vart skulle han ta vägen lixom men, efter dagens övriga tillkännagivanden så..
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Grymt kört av Dovi han visade riktiga MM takter!
Marc fick smaka på egen medicin igår riktigt kul för mästerskapet.
Var lite kluven då MM är min stora favorit men Dovi är ju min andra favorit så rätt nöjd ändå. ;)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top