MotoGP 2021: Silly Season

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Vinales har dominerat varenda försäsongstest sen han började köra med Yamahan.
Så vi ska nog inte ha för stora förhoppningar. :)
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Eller så slutför han det han påbörjade 2017 när han vann tre av de fem första loppen. Minns att spelbolagen tippade honom som mästerskapsvinnare i början på den säsongen
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vinales har dominerat varenda försäsongstest sen han började köra med Yamahan.
Så vi ska nog inte ha för stora förhoppningar. :)

Sant, men jag går mer på hans avslutning av förra.
Han gjorde det riktigt bra och fick upp "tuppkammen" lite. :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Vilka medier använder ni för att följa/titta på MotoGP? För/nackdelar?

Har under senaste tre åren köpt videopass på både Motogp och Wsbk, funkar bra tycker jag, särskilt då jag ofta kollar racen på eftersändning. Har även tillgång till Viaplay och därmed Viasat Motor. De eftersänder dock bara 1-2 dagar.
Träffade viasat-gänget på flygplatsen i Bologna efter Misano-racet, roligt att prata race med dem!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Han verkar göra sitt bästa för att komma bra överens med sina framtida team kollegor i Avintia-teamet?

"As I still doubted the skills of the Avintia team, I went to see my former head mechanic Massimo Branchini. Massimo told me to trust Luigi. It's Luigi Dall'Igna who will take care of finding me a good chief mechanic." Besides, I do not consider that I signed with Avintia, but with Ducati," he added.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
”Besides, I do not consider that I signed with Avintia, but with Ducati,” he added.[/I]
Oj då! Men frispråkigheten behöver kanske inte vara ett problem ifall det faktiskt är som han säger, att innehållet (för hans personliga del) är Ducati Corse och bara ytan är Avintia. Tycker det ska bli riktigt intressant att se var Zarco kommer placera sig de första racen i relation till Miller och Dovizioso.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Oj då! Men frispråkigheten behöver kanske inte vara ett problem ifall det faktiskt är som han säger, att innehållet (för hans personliga del) är Ducati Corse och bara ytan är Avintia. Tycker det ska bli riktigt intressant att se var Zarco kommer placera sig de första racen i relation till Miller och Dovizioso.

Inte så bra som han själv tror, är min gissning...
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Inte så bra som han själv tror, är min gissning...
Vad tycker du talar emot att Zarco kommer röra sig omkring de tre första startleden och pallplats i vart fjärde eller tredje race?

EDIT: De två säsonger som han körde Yamaha tog han tre pallplatser varje säsong och frågan är vad erfarenheten hos KTM har gjort med hans motivation och förmåga. Stärkt dem eller försämrat dem? kan man undra.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är böjd att hålla med Zarco i hans åsikter kring Avintia-teamet. Nivån i det teamet har definitivt inte hållit samma nivå som andra team i vare sig MotoGP eller Moto2. Dåligt betald personal med begränsad utbildning / erfarenhet och hela tiden ekonomiska problem gentemot sina underleverantörer. Jag vet inte hur många DNF de egentligen har för att de helt enkelt fuskat med mileage på olika servicedelar som skall bytas med förutbestämda intervaller. Man har eldat upp minst två kompletta hojar för att avgassystemets kollektor vibrerar sönder då den används för länge och därefter antänder omkringliggande delar och nu senast i Valencia lyckades man grisa ner halva pitlane med ett oljeläckage. Lik förbannat grejar de en ny startplats i MotoGP år efter år...

Ducati är dock smärtsamt medvetna om detta och från och med nästa år kommer båda chefsmekaniker, båda datatekniker och två ingenjörer anställda av Ducati att ha allt ansvar för tekniken, istället för dagens ensamma ingenjör.

Sedan är jag långt ifrån säker på att Johann Zarco och en Ducati är en "match made in heaven". Tittar man tillbaka på Zarcos karriär i samtliga klasser så har han ju i princip bara presterat på "självstyrande" hojar eller i alla fall hojar som har en tydlig bias för lätthanterlighet istället för stabilitet. Det låter tyvärr inte som någon Ducati byggd under de senaste åren. Å andra sidan lär han ju få en framände som har kontaktkänsla och feedback i överflöd, det han själv hävdar var det stora problemet hos KTM.

I vanlig ordning, den som lever får väl se...
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu har jag ingen aning om vad det är för preparat han har tagit och varför, men det är inte första gången Iannone gör dumma grejer.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Nu har jag ingen aning om vad det är för preparat han har tagit och varför, men det är inte första gången Iannone gör dumma grejer.

[FONT=&quot]Within the initial statement released by the FIM, Iannone’s failed sample included a non-specified substance under Section 1.1.a Exogenous Anabolic Androgenic Steroids (AAS) of the 2019 Prohibited List. Iannone has the right to request and attend an analysis of his B sample.[/FONT]

Någon sorts steroid(er) eller analog vad det verkar.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ja läste också att det var någon steroid men sen om det är för att bygga muskler eller läka kroppen från skador vet jag ej. Vilket kanske kvittar, är det otillåtet så är det.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kan det vara ett potens-piller med sido-effekter kanske? :va ;)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag tror inte det gör så mycket om han tappar sin styrning, han har ju sin fantastiska parfym/modell-karriär att falla tillbaks på :D
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Hans nya botoxläppar kanske blev solbrända i Malaysia så han tog lite solcreme som Therese Johaug tipsade om :rofl
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tyvärr är väl risken att han hade tappat sin styrning efter 2020 ändå.

Men jag håller med, tyvärr har ju i princip alla förare som kört Aprilia slutat sen.

Bradl
Smith
Redding
Melandri
Bautista, även om Bautista körde för Duacti två år efter innan han slutade.

Har även svårt att se att Esparago kommer få en annan styrning, om han nu vill ha det efter 2020 med tanke på familj osv.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top