MotoGP 2021: Silly Season

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ok, det låter ju spännande:)

Tj, spännande och spännande, har ju använts hela säsongen när dom kapat böjar eller tappat utanför och kört på det grönmålade för ofta eller om de tjänat placeringar på det, tappar någon/några sek på det beroende på bana.

Nya är ju att de lägger till tjuvstart till de brott som bestraffas med extraslinga, 2 varv med så det är ju inte direkt så att det kommer löna sig att rycka, bara blir mindre kännbart, eftersom de måste ta straffet inom 5 varv med så förlorar de ju ännu mer än om de kunnat skjuta upp det till slutet av racet så jag ser ingen större skillnad mot innan egentligen.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Alex Marquez blir kvar i Moto2 under 2020 med samma team.

Det finns ju ingen ledig hoj under 2020, än mindre än konkurrenskraftig så det är nog klokt.

Precis, helt och hållet ett taktiskt beslut för att ha större möjligheter sen.

Det är av samma anledning Miller vill ha ett ettårskontrakt då hans kontrakt hela tiden gått ut när det funnits få alternativ tillgängliga.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Bra att han får en bra hoj även om jag gärna sett honom på KTM men han har nog fortfarande mardrömmar om hondan han fick när han kom upp och vill inte tillbaka till liknande omständigheter.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Hör väl egentligen inte hemma här men Danny Kent (tidigare världsmästare Moto3) har fått villkorlig dom samt sparken från sitt BSB-team efter att ha dragit kniv när han skulle ”inkassera en skuld”. Låter ju som en lysande utveckling på karriären...

https://www.crash.net/motogp/news/927465/1/danny-kent-gets-suspended-sentence-carrying-knife

Ibland känns det lite förnedrande när man kämpar och lägger alla sina pengar och sin tid på att försöka få igång en racingkarriär. Medan personer som Danny, Hector och Romano totalt kastar bort sin karriär på onödig skit.

Nu har visserligen dessa grabbar gjort detta som barnsben och det är mycket möjligt att de tröttnat lite och inte tycker att racing är allt längre, men ändå..
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ibland känns det lite förnedrande när man kämpar och lägger alla sina pengar och sin tid på att försöka få igång en racingkarriär. Medan personer som Danny, Hector och Romano totalt kastar bort sin karriär på onödig skit.

Nu har visserligen dessa grabbar gjort detta som barnsben och det är mycket möjligt att de tröttnat lite och inte tycker att racing är allt längre, men ändå..

Inte för att det är något försvar men åtminstone för Kent och Barbera så var ju bådas karriärer på väg neråt rätt kraftigt när de incidenterna inträffade. Håller med annars, känns jävligt onödigt.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Vad gäller Kent så har han nog haft fler chanser till en comeback än vad någon annan eller han för den delen förtjänar. Enligt utsago ska han dock inte ha dragit någon kniv, utan den ska ha ramlat ut ur hans kläder. Huruvida detta stämmer eller ej vågar jag inte svara på, men att över huvud taget ha med sig en kökskniv när man är på väg att driva in en skuld känns ju klart tveksamt. Att han sedan över huvud taget håller på med sånt skit är över min förmåga att förstå. Men detta var nog den sista spiken i kistan gällande hans racingkarriär, oavsett hur mycket talang han än har. Märkligt hur snabbt det kan gå från hero till zero ibland. :va
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Ibland känns det lite förnedrande när man kämpar och lägger alla sina pengar och sin tid på att försöka få igång en racingkarriär. Medan personer som Danny, Hector och Romano totalt kastar bort sin karriär på onödig skit.

Nu har visserligen dessa grabbar gjort detta som barnsben och det är mycket möjligt att de tröttnat lite och inte tycker att racing är allt längre, men ändå..

Romano Fenati som gärna ställer upp som inbromsare åt andra, kör igen och enligt resultatlistan så vann han förra loppet i moto 3.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Verkar vara ganska blött i vårt östra grannland.
Men på sidan nedan (om man bläddrar ner) finns lite instagram-snuttar utlagt för den som vill. :)
https://se.kymiring.fi/
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Bautista kommer inte köra för Ducati nästa år har han sagt, rykten säger KTM i MotoGP.

Vad tror ni?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tyckte t om att de sa under MGP-sändningarna att han redan var kontrakterad med Honda i WSBK.

Låter som en riktigt dålig styrning, men han kanske fick sparken för att han chabblade bort titeln i år och har inget annat val än att köra för Honda.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Själv läste jag att Ducati ville skriva 2 årskontrakt och att Honda jagar honom för att dom vill upp i toppen igen i SBK med den nya Firebladen som kommer nästa år.

Googlar man Alvaro Bautista så finns informationen där.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Själv läste jag att Ducati ville skriva 2 årskontrakt och att Honda jagar honom för att dom vill upp i toppen igen i SBK med den nya Firebladen som kommer nästa år.

Googlar man Alvaro Bautista så finns informationen där.

Kan mycket väl vara så också, men jag vill minnas att det var Neil Spaulding som sa det när han gästade kommentatorsbåset och killen brukar ju ha koll. Men å andra sidan heter det ju inte silly season för inget och de brukar vara förtegna med den officiella informationen in i det sista. Ryktet säger ju att Redding ska vara klar för Bautistas hoj. Själv ställer jag mig frågande till att man skulle vilja göra sig av med den överlägset bäste föraren i teamet :va Borde det inte vara Chaz som ryker?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top