MotoGP 2021: Silly Season

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Enligt David Emmet på Twitter ska det komma besked idag på om MM kommer att vara ok för att starta första racet 2021.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Bezzecchi tycker jag låter intressant :musik

Bezecchi har väl redan tackat nej, som jag förstod det, och fortsätter ett år i Moto2. Även Joe Roberts nämndes men enligt Aleix så hade Aprilia förväntat sig att presentera deras nya förare för 2021 under denna helgen vilket de inte gjort, så troligen blir det inget med Roberts heller. Kanske inte så konstigt att det går trögt; dels är ju hojen än så länge långt från att vara konkurrenskraftig men de har ju också skjutit sig själva i foten genom att vänta så länge med söka ny förare, i väntan på det väntade beslutet kring Iannones avstängning. När de dessutom håller på och krånglar med att byta ut en erfaren motogp-pilot till en helt oerfaren förare med tre race kvar, så får man kanske inte känslan av ett team som har en tydlig riktning. Vi får se hur det går...
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Enligt Motorsports artikel ser ut som MM skulle eventuellt göra en tredje operation...:näsblod Och han skulle ta beslut om det den 1 dec:3freak

https://www.motorsport.com/motogp/n...widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-22
Jag har inte tid att läsa artikeln nu men en tredje operation behöver ju inte vara för att något är dåligt. Skrotet ska ju ut igen... Men det låter inte på ditt inlägg som att det handlar om det i detta fallet..

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Står inget speciellt utom det som ryktats tidigare, dvs att han kan behöva göra en tredje operation och då göra en benmärgstransplantation. Läkningsprocessen skulle ta upp emot sex månader vilken kan öppna upp för Dovi att köra några race.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nja...
e537f72718481ed9d578be5be938551d.jpg
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Där ser man, trodde ändå att någon skulle tagit chansen. Bradley Smith är inte sämst i motogp, verkar lojal och kämpa hårt. Han kan få köra lite till tycker jag, samtidigt som Dorna gärna önskar en brittisk förare på banan.

Om Dorna verkligen menar allvar med (minst) en britt i Motogp borde de kunna hitta en... halva WSBK är ju från Storbritannien, jänkaren som hoppade in för VR46 gjorde knappast bort sig heller.
Personligen tror jag på sikt MotoGP kan få problem, spanska mästerskapet är inte så spännande.
De måste tänka om tror jag. Endast två förare med engelska som modersmål nästa år, Binder är dessutom från Sydafrika, kanske inte det största landet när det kommer till RR...

Var är Jänkarna???
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Om Dorna verkligen menar allvar med (minst) en britt i Motogp borde de kunna hitta en... halva WSBK är ju från Storbritannien, jänkaren som hoppade in för VR46 gjorde knappast bort sig heller.
Personligen tror jag på sikt MotoGP kan få problem, spanska mästerskapet är inte så spännande.
De måste tänka om tror jag. Endast två förare med engelska som modersmål nästa år, Binder är dessutom från Sydafrika, kanske inte det största landet när det kommer till RR...

Var är Jänkarna???

Förstår ju mer av vad Oliveira eller Morbidelli säger än Binder fan..:rofl
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Förstår ju mer av vad Oliveira eller Morbidelli säger än Binder fan..:rofl

Ja haha, Brad Binders farsa hör man ännu sämre av vad han säger (dokumentär om Binder på redbulls hemsida). Riktig holländsk brytning på engelskan, typ haha.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Ja haha, Brad Binders farsa hör man ännu sämre av vad han säger (dokumentär om Binder på redbulls hemsida). Riktig holländsk brytning på engelskan, typ haha.

Är väl boer då??, lätt att glömma, holländarna var väl ett par hundra år före britterna i Sydafrika
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top