MotoGP 2021: Silly Season

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hur mycket har Hondan utvecklats sedan MM skadade sig? Och är den verkligen mer körbar? Presterar Nakagami och CC betydligt bättre i år än förra året?

CC är ju en mindre talangfull MM, pushar till det brister, fast det brister lite mer och oftare...
Skadad med i år så det går väl inte riktigt att värdera hans säsong.

Har inte kollat statistiken men nog "känns" det iaf. som Naka presterar bättre och Hondan ser mer lätthanterlig ut, kan ju ha lite med nya stöten med som kom till förra(?) racet.

Får väl se med tiden. :)
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Fast om du kollar lite längre ner i artikeln vad Rivola säger om Brad är det väl inte direkt skitsnack eller..?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Fast om du kollar lite längre ner i artikeln vad Rivola säger om Brad är det väl inte direkt skitsnack eller..?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Jo det är skitsnack, Smith får ingen styrning för att de vill se vad en Italienare med en bra säsong i ett nationellt mästerskap går för i MotoGP.
Ska bli intressant att se, han har vad jag kan läsa mig till ingen nämnvärd erfarenhet av annat än racing på nationell nivå men det betyder ju inte att han kommer bli varvad av konkurrenterna.
Synd bara att det snart inte är andra nationaliteter än Spanjorer och Italienare i MotoGP. Ett par fransmän och en Australiensare typ... Visst ja Naka o Binder oxo höll ja på att glömma o Olivieira men Portugis är ju nästan samma :gnissla

Var är Jänkarna? och måste ALLA britter åka WSBK?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jo det är skitsnack, Smith får ingen styrning för att de vill se vad en Italienare med en bra säsong i ett nationellt mästerskap går för i MotoGP.
Ska bli intressant att se, han har vad jag kan läsa mig till ingen nämnvärd erfarenhet av annat än racing på nationell nivå men det betyder ju inte att han kommer bli varvad av konkurrenterna.
Synd bara att det snart inte är andra nationaliteter än Spanjorer och Italienare i MotoGP. Ett par fransmän och en Australiensare typ... Visst ja Naka o Binder oxo höll ja på att glömma o Olivieira men Portugis är ju nästan samma :gnissla

Var är Jänkarna? och måste ALLA britter åka WSBK?

Den italiensk-spanska dominansen har väl förvisso vara större delen av de senaste 20 åren så inget nytt så? Britterna är i allmänhet inte bra nog för motogp, det är nog den enda förklaringen till varför de harvar runt i WSBK eller BSB.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ska bli intressant att se, han har vad jag kan läsa mig till ingen nämnvärd erfarenhet av annat än racing på nationell nivå men det betyder ju inte att han kommer bli varvad av konkurrenterna.

Han vann Stock 1000 VM och körde därefter ett par säsonger i WSBK utan några egentliga större framgångar. Så internationell erfarenhet har han. Men det var också precis efter att Aprilia lagt ner sin satsning i WSBK och gick över till en ny privat teamägare. Han blev också tvåa efter en viss Johan Zarco i Reb Bull Rookies när det begav sig. Dock tror jag inte att han kommer att kunna åstadkomma något bättre än vad Smith gjort i MotoGP, baserat både på talang och material.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Fast om du kollar lite längre ner i artikeln vad Rivola säger om Brad är det väl inte direkt skitsnack eller..?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Jag tror du missuppfattar mig. Exempelvis Ducati har ju inte direkt varit speciellt....diplomatiska i en del uttalanden om Dovizioso. På samma sätt var ju Paolo Bonora inte speciellt diplomatisk i sin indirekta bedöming av Bradley Smith ("At Barcelona, Aprilia Racing Track Manager Paolo Bonora had said that one of the development problems Aprilia had was that they only had Aleix Espargaro able to push the bike"). Två italienska tillverkare av två i serien som snackat skit om sina piloter offentligt.
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Jag tror du missuppfattar mig.

Jag fattar vad du menar. Men just i denna artikeln var det (för ovanlighet skull kanske) inte direkt skitsnack om Brad från Aprilias sida. Sen att Aprilia vill prova en annan förare är kanske inte så konstigt, hade t.ex Iannone varit på plats TROR jag att utvecklingen av hojen hade varit bättre. Om Savadori är rätt gubbe för jobbet kan man ju fundera på men han är ju inte helt grön ändå...
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Jag fattar vad du menar. Men just i denna artikeln var det (för ovanlighet skull kanske) inte direkt skitsnack om Brad från Aprilias sida. Sen att Aprilia vill prova en annan förare är kanske inte så konstigt, hade t.ex Iannone varit på plats TROR jag att utvecklingen av hojen hade varit bättre. Om Savadori är rätt gubbe för jobbet kan man ju fundera på men han är ju inte helt grön ändå...

Inte direkt, men indirekt menar de ju att BS inte kan pressa hojen. Oavsett det sägs direkt eller indirekt så är det en märklig sak att insinuera offentligt om man vill ha någorlunda trivsam miljö.
Självklart hade utvecklingen varit bättre med Iannone på plats, för då hade de haft minst 3 förare som kan driva utvecklingen och BS hade fått mer tid för testning då han inte varit lika begränsad som idag. BS är ju för tillfället inhoppare tills de vet vad som händer AI, men för den sakens skulle kanske de inte ska insinuera att deras testpilot inte duger för testning/utveckling.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Den italiensk-spanska dominansen har väl förvisso vara större delen av de senaste 20 åren så inget nytt så? Britterna är i allmänhet inte bra nog för motogp, det är nog den enda förklaringen till varför de harvar runt i WSBK eller BSB.

Nä så är det väl...
Såg nån startlista från senaste (sista) ? GP500 racet i Sverige, var väl i mitten på -90talet nångång, tror inte det var en enda spanjack eller makaron på gridden...
Tiderna förändras :va
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Britterna är i allmänhet inte bra nog för motogp, det är nog den enda förklaringen till varför de harvar runt i WSBK eller BSB.
Och Smith tycks ha haft sin peak för länge sedan. Han låg ibland i tätklungan på sin Tech 3-Yamaha, men det var som sagt många säsonger sedan. Han har haft sin chans.
 
Last edited:

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Har någon här koll på hur Repsol kommer att se ut 2021 nu när Alex Marquez visat att han är en vass förare som kan hantera Hondan?
Alberto Puig fick nyligen den frågan av Simon Crafar och svarade helt lugnt att inget har förändrats, att AM är fabriksförare och kommer ha samma support från Honda och HRC som han har nu.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Alberto Puig fick nyligen den frågan av Simon Crafar och svarade helt lugnt att inget har förändrats, att AM är fabriksförare och kommer ha samma support från Honda och HRC som han har nu.

Tack för svaret, fick höra samma glädjande besked av en kompis. Att Alex ska köra med Nakagami och köra en hoj som kan lika mycket som nuvarande Repsol hoj :banana
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Kul med ett rookie-team med ducati, ingen press och de kan utvecklas sakta med säkert.
Är det bara Aprilia kvar som ska fylla ut sin plats om inte Iannone får till sin läppförstoring?
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top