MotoGP 2021: Silly Season

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om inte Ducati 2020 så kanske Petronas till 2021 för Lorre?
Vem kliver in i Honda om Lorre lämnar?
Cal? Även om Honda nog helst vill ha Taka?
Vart går Miller isf?
Ett skäl till varför Honda signade Lorre var ju för att han var ett hot på andra märken.
Då vill man väl ha JLo hela kontraktet bara för det?
Lorre på en Yamma som börjar hitta formen är definitivt ett hot.
Och jag som trodde Silly 2020 Skulle bli lugn...:)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Skönt för Zarco. Hoppas verkligen att han hittar en styrning i MotoGP på en konkurrenskraftig hoj.
Då är han kapabel att fightas om podiumplatser, helt klart. Det har han ju bevisat på Yamahan.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Typiskt!
Här öppnar man en silly season 2021-tråd eftersom "inget mer kommer hända 2020"...:4skrika

Nåväl, jag är inte helt förtjust i det här med att avbryta kontrakt.
Gäller Lorre också om han nu försökte.
Jag har en viss förståelse för förare som inte kan prestera på ett visst material men det tvättar bort lite "alien-gloria" i mina ögon när man ger upp i förtid.
Jag tror dessutom inte, med lyxen av en backspegel, att Zarco hade gjort det värst mycket bättre på en Honda.

Så vem fyller platsen?
Oliveira går från klarhet till klarhet.
Är Pedrosa sugen på att kliva på igen?
Någon Moto2/3 stjärna bredvid Binder som kan tänkas kliva upp?

Edit: Ser att det spekuleras om Smith också. Det vore ju inte helt fel.

Edit2: Kanske sker splitten innan säsongen är slut och då kommer Mika Kallio att kliva in.
https://www.crash.net/motogp/news/927410/1/johann-zarco-leave-ktm
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är lill-Marquez tingad för något moto-gp team?
Kanske vore något annars, kontrakt verkar ju inte vara så bindande längre..
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är lill-Marquez tingad för något moto-gp team?
Kanske vore något annars, kontrakt verkar ju inte vara så bindande längre..

Jag gissar att han har hyfsade ingångar hos Honda... ;)
Men tingad vet jag inte?
Han har ju definitivt steppat upp i år så gissar att många team sneglar mot Alex.
Hans team-kompis Xavi är ju OK också även om han fick göra en "walk of shame" i går.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Tycker Suzuki borde nypa Zarco + fixa 25Hk till (jacka kolvarna är mitt förslag)

Starta ett satellit team med Mir + någon ungtupp.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja Zarco hade nog passat bra på en Suzuki.
Mmm, Zarco är nog med tanke på fortsatt karriär inte särdeles sugen på att riskera alltför mycket genom att sätta sig på ännu en brutal eller bångstyrig muskelmaskin (läs Ducati eller Honda). Skulle tro att han hellre tar en säsong i WSBK än att välja fel (kontrakt) än en gång. Skillnaden denna gång är krasst sett att hans kontosaldo medger ett mellanår. Här från läktaren tror jag både JLo och fransosen med handen på hjärtat drömmer våta drömmar om en välbalanserad kurvmaskin typ Yamaha eller Suzuki...

Så vad att göra? Ptjaa, Dani kommer nog inte att tävla på en KTM, jag har svårt att se vad det skulle tillföra. Han är lätt som en fjäder och att brottas med ännu en muskelmaskin kan knappast förefalla så lockande med hans skadefacit. Miller kanske passar både på KTM och Ducati, däremot tror jag knappast Honda hade släppt honom utan kamp om han bedömdes vara Alien-material...

Quarten lär ligga bra till för en fabriks-Yamaha, om än driftad av Stiggy under 2020. 2021 kommer han att sitta på en fabrikare i fabriksstallet, att döma av resultaten hitintills. Varken VR (om än han skulle vilja) eller Vinales är nog givna 2021 som det hitintills sett ut. JLo är knappast välkommen tillbaka, ligger inte några stora pengar i det namnet för Yamaha.

Nej, jag gissar att Miller behåller sin Ducati under 2020, att JLo fullföljer kontraktet med Honda och att Zarco övervintrar i WSBK. Om inte geten lägger handskarna på hyllan, då kör Quarten för fabriksteamet och fransosen för Stiggy. Minns var Ni läste det först :)
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mmm, Zarco är nog med tanke på fortsatt karriär inte särdeles sugen på att riskera alltför mycket genom att sätta sig på ännu en brutal eller bångstyrig muskelmaskin (läs Ducati eller Honda). Skulle tro att han hellre tar en säsong i WSBK än att välja fel (kontrakt) än en gång. Skillnaden denna gång är krasst sett att hans kontosaldo medger ett mellanår. Här från läktaren tror jag både JLo och fransosen med handen på hjärtat drömmer våta drömmar om en välbalanserad kurvmaskin typ Yamaha eller Suzuki...

Så vad att göra? Ptjaa, Dani kommer nog inte att tävla på en KTM, jag har svårt att se vad det skulle tillföra. Han är lätt som en fjäder och att brottas med ännu en muskelmaskin kan knappast förefalla så lockande med hans skadefacit. Miller kanske passar både på KTM och Ducati, däremot tror jag knappast Honda hade släppt honom utan kamp om han bedömdes vara Alien-material...

Quarten lär ligga bra till för en fabriks-Yamaha, om än driftad av Stiggy under 2020. 2021 kommer han att sitta på en fabrikare i fabriksstallet, att döma av resultaten hitintills. Varken VR (om än han skulle vilja) eller Vinales är nog givna 2021 som det hitintills sett ut. JLo är knappast välkommen tillbaka, ligger inte några stora pengar i det namnet för Yamaha.

Nej, jag gissar att Miller behåller sin Ducati under 2020, att JLo fullföljer kontraktet med Honda och att Zarco övervintrar i WSBK. Om inte geten lägger handskarna på hyllan, då kör Quarten för fabriksteamet och fransosen för Stiggy. Minns var Ni läste det först :)

Jag sätter inte emot...
...men Suzuki drömmer om satelliter och den drömmen blir nog inte sämre med Zarco som ryttare på en av de nya hästarna. :)
Och spottar inte Mir upp sig så kanske det tom blir fabrikare för fransosen.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Petronas kanske kan ordna 2 M1ór till Zarco 2020, skicka upp den som presterat bäst 2020 till fabriksteamet när Rossi slutat 2021.

Yamaha lär ju inte gråta av att ha Zarco på M1 igen.
Zarco har nog ambitionen att vinna VM och utbudet ab hojjar...

KTM: har för långt kvar
Honda: funkar bara för Marques...och kommer utvecklas för Marques.
Yamaha: kan bli bra igen
Suzuki: har chassiet men inte motorn
Ducati: är nära men ändå inte (på tillräkligt många banor)
Aprilia: ehhh...


Fast jag tycker nog fortsatt att Zarco + Suzuki (med vassare motor) skulle kunna bli en smarrig kombo.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Alex Marquez blir kvar i Moto2 under 2020 med samma team.

Det finns ju ingen ledig hoj under 2020, än mindre än konkurrenskraftig så det är nog klokt.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
https://www.motogp.com/en/news/2019/08/12/new-rules-jump-starts-and-sliders/304918

The fixed penalty for a jump start is changed from a pit lane ride through to the obligation to perform two “long laps”. The long laps must be completed within five laps of the rider being notified of the penalty.

Menar de att den som tjuvstartar ska köra två extra varv?:va

Nä, ska köra extraslingan som finns tillagd i någon kurva för bestraffning av mindre förseelser/misstag där ett ride through anses för hårt straff i förhållande till regelbrottet.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Nä, ska köra extraslingan som finns tillagd i någon kurva för bestraffning av mindre förseelser/misstag där ett ride through anses för hårt straff i förhållande till regelbrottet.

Ok, det låter ju spännande:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top