MotoGP 2021: Silly Season

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, lite märkligt är det ju att Honda inte gått ut med något ännu. Tre hojar i repsol-teamet känns väl inte så troligt, så LCR är kanske enda möjligheten? Varken Taka eller Cal har väl kontrakt för 2021 ännu?

Ska Cal ta på sig pappa-kostymen på heltid kanske?
Roligt för Pol som, tycker iaf jag, förtjänar en "riktig" fabrikare.
Tror dessutom Hondan kommer passa som hand i handske.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Det är nog ett smart drag av Ducati för att sätta press på Dovi. Men är tydligen djupt oense om den ekonomiska biten. Blir intressant att se om Dovi kryper till korset eller spelar hårt själv.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är nog ett smart drag av Ducati för att sätta press på Dovi. Men är tydligen djupt oense om den ekonomiska biten. Blir intressant att se om Dovi kryper till korset eller spelar hårt själv.

Ja, Dovis manager har ju hintat om att Dovi kan stå utan kontrakt nästa år, om de inte kommer överens med Ducati. Om det skulle gå så långt undrar jag om Dovi överhuvudtaget kommer tillbaka till MotoGP? Känns som han börjar tröttna lite. Ekonomiskt lär han ju ändå ha sitt på det torra efter så många år i fabriksteamet.
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
En revanschsugen Lorenzo tror jag faktiskt har bättre chans än Dovi att vinna titeln 2021, sen gillar jag Dovi & hoppas han får den lönen han förtjänar.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Bekräftat:

Morbidelli 2021-2022 Petronas SRT
Pol Esparago 2021-2022 Repsol HRC
Alex Marquez 2021-2022 LCR Honda
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Skulle vara intressant att se om en bra race-helg av Zarco kan göra Ducati intresserad. Jag är imponerad över att han är med så bra redan!
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Dags för trådlyft! Vad tror ni, vilka kommer sitta på Ducatis 2021 och hur blir fördelningen mellan fabriks team, Pramac och Avintia? Skulle själv önska att se Zarco på en fabrikare men Bagnaia känns mer trolig där!
Vad gör Dovi? Lyckad KTM skapa en plats och om inte, kommer Dovi ha motivation för att harva runt på en Aprilia?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag hoppas Suzuki drar igång en satellit-satsning.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Till 2021 hoppas jag att Remy Gardner kommer till MotoGP och får köra KTM, Ducati eller Suzuki. Han har en minst lika offensiv och aggressiv körstil som Brad Binder hade i Moto2. Håller skyhög nivå i årets Moto2-mästerskap, trots fjolårsmaskin.
 

Bifogat

  • remy-gardner-moto2-2019-assen-22.jpg
    remy-gardner-moto2-2019-assen-22.jpg
    501.5 KB · Visningar: 19

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Till 2021 hoppas jag att Remy Gardner kommer till MotoGP och får köra KTM, Ducati eller Suzuki. Han har en minst lika offensiv och aggressiv körstil som Brad Binder hade i Moto2. Håller skyhög nivå i årets Moto2-mästerskap, trots fjolårsmaskin.

Ska tydligen vara en demon på att bromsa säger datan. :)
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Gillar också Remy men KTM har ju väldigt fullt till nästa år. Är ju till och med spekulationer om de skulle göra sig av med Leucona för att göra plats för Dovi. Poncharal har dock sagt att det inte rätt att bryta ett kontrakt så.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Inte Silly 2021 kanske men vad gör Honda resten av året? Nu säger Marc att han satsar på iallafall göra ett race i år. Har Repsol Honda råd med att ha tre förare som inte levererar överhuvudtaget eller ska man försöka någon snabbare än Bradl som kan kamma hem några poäng och hjälpa Nakagami med utvecklingen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte Silly 2021 kanske men vad gör Honda resten av året? Nu säger Marc att han satsar på iallafall göra ett race i år. Har Repsol Honda råd med att ha tre förare som inte levererar överhuvudtaget eller ska man försöka någon snabbare än Bradl som kan kamma hem några poäng och hjälpa Nakagami med utvecklingen.

Kan vara svårt att hitta bra förare under pågående säsong, så de kan nog få tugga i sig att årets säsong är lite förlorad när den enda föraren som någorlunda konsekvent kan få hojen på bra placeringar är borta.
En försmak på hur de får det när han kastar in handduken kanske?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte Silly 2021 kanske men vad gör Honda resten av året? Nu säger Marc att han satsar på iallafall göra ett race i år. Har Repsol Honda råd med att ha tre förare som inte levererar överhuvudtaget eller ska man försöka någon snabbare än Bradl som kan kamma hem några poäng och hjälpa Nakagami med utvecklingen.

Som Ulvhamne skriver är det nog inte så lätt att hitta kompetenta förare mitt i året.
Rea kanske har tillräckligt med WSBK-vinster för att hoppa över ett tag. ;)
Och Pedrosa verkar ju vara mer eller mindre klar med KTM'n också. :)

Nakagami kör väl en 2019 och det är väl ett av skälen till hans framgångar i år.
Det är väl Alex, Cal och Bradl som utvecklar 2020'an fn.
Och med Cal skadad och Alex som rookie är det väl Bradl som axlar den största bördan kanske.
Så hur mycket man hinner hitta rätt med 2020'an är nog skrivet i stjärnorna.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Jag tänkte mest Bautista faktiskt. Han var jävligt snabb sist när han fick chansen sist på en fabriks-Ducce i Motogp och han är redan kontrakterad av Honda i WSBK. WSBK står mellan Rea och Redding så den titeln är körd iallafall.
Eller varför inte Stoner :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tänkte mest Bautista faktiskt. Han var jävligt snabb sist när han fick chansen sist på en fabriks-Ducce i Motogp och han är redan kontrakterad av Honda i WSBK. WSBK står mellan Rea och Redding så den titeln är körd iallafall.
Eller varför inte Stoner :D

Bowling-Bautista på en 2020 Honda RC213V? :skrämd ;)

+1 på Stoner!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top