MotoGP 2021: Silly Season

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Även Thailand, Argentina och USA ryktas ställas in, så det kan dröja innan det blir racing igen.

WSBK som skulle köra Qatar helgen efter påverkas ju sannolikt också.

Vi kanske får nöja oss med BSB det här året? :gnissla

Drömläge för MM:D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Tråkigt att MM skrev på för Honda :(

Hade varit så mycket roligare o mer spännande att se honom på en annan maskin.
Antingen hade han slutat vinna och visat sig mänsklig eller så hade han vunnit då också o då hade det varit hatten av för honom :)

Men han är väl Hondas lilla pojke och Honda hans säkra kort så varför bryta något som funkar.

Att han skulle byta nu när hans management har flera fingrar med i vad som händer i Repsolteamet och fått in brorsan var väl nästintill omöjligt. Han kommer göra som Rossi gjorde i Yamaha dvs stanna tills han känner att han inte är första prio eller inte kan vinna på hojen.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
10 gp-förare lirar tv-spel live om 2min, enda live-racing man lär få på ett tag! Motogp.com
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ja, han lär ju vara ute ur MotoGP-cirkusen för gott i och med det. Lär ju inte vara något team som vill ha honom nu. Även om han skulle överklaga så lär osäkerheten vara för stor. Han får fokusera på sin karriär som Instagram-modell istället.
Det är ju en jäkla epidemi det där med idrottare som skyller låga halter av AAS på kontamination från mat. Det är bara rökridåer och skitsnack.... Vi vet sedan Lance Armstrongs glansdagar att det är utbrett med mikrodosering av AAS för att få låga halter och kort spårtid i urinen.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Det är ju en jäkla epidemi det där med idrottare som skyller låga halter av AAS på kontamination från mat. Det är bara rökridåer och skitsnack.... Vi vet sedan Lance Armstrongs glansdagar att det är utbrett med mikrodosering av AAS för att få låga halter och kort spårtid i urinen.
För oss som inte visste något om AAS och dess önskvärda effekter före Armstrong och kan lika lite nu – kan du berätta lite?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
För oss som inte visste något om AAS och dess önskvärda effekter före Armstrong och kan lika lite nu – kan du berätta lite?

Anabola har ju en positiv effekt i alla sporter mer fysiskt krävande än dart då det ger mindre kroppsfett, mer muskler och snabbare läkning. I takt med att dopingtester har blivit bättre och kan detektera mindre mängder i urinen så har fuskarna gått ifrån att poppa ryssfemmor som idag har spårtid på veckor till månader till att ta ytterst små doser dagligen. Man får inte lika dramatisk effekt men det gör dig lite starkare. En av de som var först med detta var cyklisten Lance Armstrong som vann en massa Tour de France och aldrig åkte fast i något dopingtest men i efterhand visade sig ha varit ordentligt dopad hela karriären. Med ytterst små doser dagligen får man en mycket kortare spårtid i urinen och skulle man ha oturen att behöva lämna kisseprov när man inte planerat så blir halterna i urinen så låga att man skyller på kontamination från mat/läppsalva och liknande.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Skulle tro att det inom konditionssporter som tex cykling är mer föredraget med bloddoping än AAS.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Cyklister och skidåkare dopar sig med allt som kanske har potential att förbättra prestationen.....

EPO och sedermera mer avancerad bloddoping är mer modernt för där har inte kontrollerna hunnit med utvecklingen, . Riktigt bra AAS diagnostik har funnits längre så där är riskerna större att åka fast. Damen med läppsalvan hade ju typ 15 ng/ml, en normal dopingdos för Janne på gymmet är +100ng/ml och de idag som fällts för lägst nivåer hade 0.15ng/ml. Och nej jag tror inte på läppsalva som förklaring....

Är man landslagsläkare för världens bästa och mest penningstinna skidlandslag och har som heltidsjobb att se till att ens atleter presterar på topp och inte exponeras för icke tillåtna substanser så gör man inte misstaget att ge sin golden girl en salva med otillåten steroid i.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag förstår inte att man som elitidrottare sänker sig till att fuska. Det enda man åstadkommer är att man bevisar för sig själv att man inte har det som krävs. Visst kan man få vara i rampljuset ett tag, men man måste leva med sig själv efteråt.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Damen med läppsalvan hade ju typ 15 ng/ml, en normal dopingdos för Janne på gymmet är +100ng/ml och de idag som fällts för lägst nivåer hade 0.15ng/ml. Och nej jag tror inte på läppsalva som förklaring....

Jag har en god vän som arbetar på hög nivå inom längdåkningen och han menar att det är fysiskt och medicinskt omöjligt att få i sig den dos hon hade genom att enbart applicera salva på sina läppar. Möjligtvis om hon ätit läppsalva till frukost, lunch och middag eller om hon tryckt ned hela tuben i urinprovet...

Vilket jag antar att läkarna på WADA känner till då hon ju trots allt dömdes utan ursäkter...?

Vad är din åsikt - som medicinskt kunnig - kring frågan om hennes dos är möjlig eller omöjlig medelst läppsalva...?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Javisst hon är lika oskyldig som Lars-Inge Svartenbrandt.....

Fast med Svartenbrandt är det kanske inte lika säkert...

Nån gång i mitten av 90-talet när Svartenbrandt som omväxling var frigiven så besökte jag juristernas hus en gång när han höll föredrag där och han fick frågan av en blivande jurist om han någon gång blivit oskyldigt dömd.
Svaret från Svartenbrandt blev: -Jo, men det har ju jämnat ut sig.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top