MotoGP 2021: Silly Season

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Så kan det mycket väl vara, han kör ett år i SKY VR46 och kliver av sen och blir team manager. :)

Ska det bli tre team som kör Yamaha då? De har ju lovat honom en plats på gridden för eget team, men undrar ändå lite över vilken potential Yamaha har att förse tre team med fabrikshojar. Kanske helt och hållet är plånboken som styr? Men det hade ju (enligt mig) varit roligare med ett satellit-Suzuki team än med ytterligare ett Yamaha.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ska det bli tre team som kör Yamaha då? De har ju lovat honom en plats på gridden för eget team, men undrar ändå lite över vilken potential Yamaha har att förse tre team med fabrikshojar. Kanske helt och hållet är plånboken som styr? Men det hade ju (enligt mig) varit roligare med ett satellit-Suzuki team än med ytterligare ett Yamaha.

Nej jag tänkte mer att han tar över efter Sepang Racing Team.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Nej jag tänkte mer att han tar över efter Sepang Racing Team.

Tar över efter? De har ju precis börjat och med stora framgångar dessutom. Jag tror knappeligen att de bara vill lämna över hela sin verksamhet till Rossi? Är de verkligen tvungna till det? De har ju satsat rätt mycket på sitt nya team, kan det verkligen vara rimligt att man bara ska ta ett kliv åt sidan så fort Rossi har bestämt sig för vad han vill eller inte. Låter helt orimligt i min värld.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tar över efter? De har ju precis börjat och med stora framgångar dessutom. Jag tror knappeligen att de bara vill lämna över hela sin verksamhet till Rossi? Är de verkligen tvungna till det? De har ju satsat rätt mycket på sitt nya team, kan det verkligen vara rimligt att man bara ska ta ett kliv åt sidan så fort Rossi har bestämt sig för vad han vill eller inte. Låter helt orimligt i min värld.

Jag har ingen aning, jag bara spekulerar, önsketänkande. :)
Klart de inte är tvungna till det, de har säkert kontrakt med Yamaha som sträcker sig en bit.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Savadori hjälper aprilia på Sepang-testet, så om inte Iannone får ordning på sina papper så kanske Savadori kan göra fler inhopp :yoparty Savadori har kört massa aprilia tidigare, bra val!
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
En "rätt" glad Lorre efter testerna i Sepang. :)
Lite konstigt att inte Honda hade med något i stil med "kan inte vara test-förare under 2020" när man släppte honom.
https://www.youtube.com/watch?v=-YJbu1SzhrM

Antagligen ser de ändå inte Yamaha som ett hot så länge de har Marquez, Lorenzos nivå har inte varit speciellt hög med Hondan heller, om det beror på rädslan att skada sig eller känslan återstår att se.

Jag hoppas att han får till känslan riktigt bra med Yamahan och att han kommer köra några Wildcards.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Suzukis nya färgsättning är riktigt snygg. Det enda jag stör mig på är att Suzukin 2018 fick en större och fulare bakdel. Innan dess var det tveklöst den fetaste hojen i depån.

Riktigt besviken på Honda och Yamaha som i princip inte ändrat något alls på deras hojar inför 2020. Ducati ändrade lite åtminstone.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top