MotoGP 2021: Silly Season

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Såklart finns det fortfarande. Det är som många andra anabola steroider läkemedel, och detta utvecklades för att kontra bröstcancer hos kvinnor. Masteron är högandrogent men inte speciellt anabolt, och används ofta inför bodybuilding tävlingar för det ger bra hårdhet.
Nog om det, varför Ianonne skulle ta det har jag ingen aning om. Se snygg ut?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
OM nu Ianonne tagit skiten med flit så hoppas jag verkligen han gjorde det för att bli en bättre förare och inte för sin fåfänga! :3freak
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
OM nu Ianonne tagit skiten med flit så hoppas jag verkligen han gjorde det för att bli en bättre förare och inte för sin fåfänga! :3freak

Han missade en försäsongsträning för knappt ett år sedan på grund av sviter från en skönhetsoperation i ansiktet. Den operationen handlade nog inte om något annat än fåfänga...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Om de inte behåller honom som testpilot och tar in någon yngre förmåga, som tex KTM gjorde istället för att ta in Kallio (eller Pedrosa) 2020. Aprilia behöver chansa lite ;)

Tror inte Aprilia vinner mycket på att ta in en ung förmåga med tanke på hur mycket utveckling deras hoj behöver. De vinner nog mer på en stabil och analytisk förare som Bradley i detta läget, även om han inte är den snabbaste möjliga.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Fruktansvärt tråkigt och dumt av Iannone, att han kan köra hoj är det inget tvivel om. Men han verkar väldigt korkad och frånvarande. Vet inte om det handlar om hans värdelösa engelska eller om han är allmänt korkad.

Finns det någon i MotoGP, Crutchlow & Miller icke inräknade, som har engelska-kunskaper över en femte-klassares nivå? Iannone är inte ensam där.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Finns det någon i MotoGP, Crutchlow & Miller icke inräknade, som har engelska-kunskaper över en femte-klassares nivå? Iannone är inte ensam där.

Har du träffat en enda person från ett land med dubbade filmer som har engelskakunskaper över en femteklassares nivå...?

Men som redan påpekats, det finns ett antal linguister i depån. Franco Morbidelli är en sådan som kan lära sig ett helt nytt språk på några minuter genom att bara lyssna.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tycker det är lite av charmen med motogp, när folk pratar och den ena är inte den andra lik. Zarco har skön fransk-engelska, likaså de flesta spanjorer och italienare är roliga att lyssna på haha.
Oliveira och Morbi är aningen duktiga.

Sedan hörde jag nått om att Quartararo är tvåspråkig förutom engelska, likaså Petrucchi(?). Annars rätta mig
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker det är lite av charmen med motogp, när folk pratar och den ena är inte den andra lik. Zarco har skön fransk-engelska, likaså de flesta spanjorer och italienare är roliga att lyssna på haha.
Oliveira och Morbi är aningen duktiga.

Sedan hörde jag nått om att Quartararo är tvåspråkig förutom engelska, likaså Petrucchi(?). Annars rätta mig

Quatararo är väl i princip uppvuxen i Spanien, därav tvåspråkigheten.
Men en skön fraspanglish genom det glada leendet. :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
FYI,

Konfirmerad MotoGP-kalender för säsongen 2020 har nu skickats ut och Finlands GP har ändrats från "to be confirmed" till "subject to FIM homologation"...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
FYI,

Konfirmerad MotoGP-kalender för säsongen 2020 har nu skickats ut och Finlands GP har ändrats från "to be confirmed" till "subject to FIM homologation"...

Kan man tolka det som "Ej helt kört men ej heller helt glasklart" eller?

Edit: However, a slight question mark still hangs over the new event at the KymiRing in Finland
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Jag köpte två Premium-läktarbiljetter till Finlands GP tidigare i veckan,
då stod det TBC på bokningssidan, TBC stod överst på alla länkar till alla Europa-race för övrigt.

Nu när jag tittar är den förkortningen borttagen från alla race, även för Finland.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Undrar om Yamaha vet något som vi inte vet. För detta indikerar för mig att de antingen är beredda att släppa FabiQ för att ha Rossi kvar om han nu vill det.

Alternativt har de fått någon info från Rossi som inte vi känner till och känner på så sätt sig lugna med att ingen annan kniper FabiQ. I min värld vore det konstigt om de vore beredda att släppa honom för att behålla Rossi. Oavsett hur stor han är inom sporten så måste det ju vara Yamahas absoluta målsättning att vinna mästerskapet igen.

Alternativt har de fått någon info från FabiQ som gör att de håller sig lugna. För om de skulle förlora sin nästa potentiellt stora stjärna till ett annat fabrikat för att de prioriterat Rossi ett år eller två extra så vore det riktigt pinsamt enligt mig.

Hur som helst tycker jag att det känns rätt av Yamaha att satsa på Viñales och även rätt av Viñales att stanna hos Yamaha.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Undrar om Yamaha vet något som vi inte vet. För detta indikerar för mig att de antingen är beredda att släppa FabiQ för att ha Rossi kvar om han nu vill det.

Alternativt har de fått någon info från Rossi som inte vi känner till och känner på så sätt sig lugna med att ingen annan kniper FabiQ. I min värld vore det konstigt om de vore beredda att släppa honom för att behålla Rossi. Oavsett hur stor han är inom sporten så måste det ju vara Yamahas absoluta målsättning att vinna mästerskapet igen.

Alternativt har de fått någon info från FabiQ som gör att de håller sig lugna. För om de skulle förlora sin nästa potentiellt stora stjärna till ett annat fabrikat för att de prioriterat Rossi ett år eller två extra så vore det riktigt pinsamt enligt mig.

Hur som helst tycker jag att det känns rätt av Yamaha att satsa på Viñales och även rätt av Viñales att stanna hos Yamaha.

Hade jag varit rookie och trivs med hojen så hade jag nog stannat hos Stigefelt och hans team, efter det här året så är det nog inte svårt att hitta sponsorer och resurser. Materialet han får köra på är säkert inte alls långt ifrån alla factory teamet. Fabio kanske kan hänga i satellitteamet ett tag till tills Rossi lagt gula hjälmen på hyllan, och som du säger, lite segt att låta Rossi bestämma när han vill sluta och inte att Yamaha vågar bestämma.
Ingen vill ju ta det med Rossi "jo du är ju himla duktig och så, men vi måste säga upp dig" hehe

Det haglar säkert erbjudanden i Fabios inkorg, som skräppost haha ;)

Jag tror på Vinalez i år, han har haft några år med ups and downs, i år kommer han prestera!
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Fabio kanske kan hänga i satellitteamet ett tag till tills Rossi lagt gula hjälmen på hyllan, och som du säger, lite segt att låta Rossi bestämma när han vill sluta och inte att Yamaha vågar bestämma.
Ingen vill ju ta det med Rossi "jo du är ju himla duktig och så, men vi måste säga upp dig" hehe

Jag älskar Rossi och har följt hans karriär i eviga evigheter. Men nu får han kanske ta och se sig besegrad. :näsblod

Blir nästan lite beklämd att se honom fightas sådär hårt. Och ändå inte riktigt räcka. Måtta Yamaha ha trixat till hojen hans nu. Så att den är vässad utav helvete.

Heeeeeja VR!! En 10:de titel. Sen är nog hjälmen lagd på hyllan för gott. :brinnerup

//MH
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Fabio har signat för 2021-22 så om Rossi kör kommer det bli i Petronas.

Antagligen vill de inte riskera att tappa Fabio till ett annat fabrikat.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top