MotoGP 2021: Silly Season

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Jag vet inte om det här är rätt tråd, men en kamrat noterade att biljettförsäljningen till Finlands GP 2020 är öppen sedan någon dag tillbaka:

https://tickets.motogp.com/en/48397-finland/tickets/

Notera dock att till och med rubriken innehåller ett stort "TBC" (= to be confirmed)...

Tack för det. Jag kollar sällan mailen men kom just ihåg att jag hade bett om notifiering
när biljetterna skulle släppas.

Tydligen släpptes dom i Torsdags strax efter kl 14...

torsdags.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tävlingen finns ju med i kalendern för 2020, men med en stor asterisk och texten "to be confirmed"...

Utöver detta har jag faktiskt inte hört någonting annat än lösa rykten under tre-fyra månader. Med tanke på hur lite som egentligen var färdigställt då testen hölls i augusti så känns det som att alla i depån redan har ställt in sig på att det kommer att bli inställt eller framflyttat minst ett år till.

Banan är ju inte överdrivet aktiv på social media heller. Sedan testen hölls har man ju bara postat bilder som visar att man håller rullskidträningar på banan, att man har byggt en rondell någonstans (oklart var) och mer reklam för Finlands MX GP än för Finlands MotoGP.

Jag misstänker att ett definitivt beslut från FIM och Dorna kommer innan första GP't i Qatar.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Motogp 2020 såg ut att komma ut enligt förtryckt papper, men det slutar aldrig.
Eftersom jag är aprilia-fan så ska det bli högst intressant att se vem som kan hoppa in.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om de inte behåller honom som testpilot och tar in någon yngre förmåga, som tex KTM gjorde istället för att ta in Kallio (eller Pedrosa) 2020. Aprilia behöver chansa lite ;)

Ett problem är att många av de intressanta förarna redan har kontakt för säsongen.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Fruktansvärt tråkigt och dumt av Iannone, att han kan köra hoj är det inget tvivel om. Men han verkar väldigt korkad och frånvarande. Vet inte om det handlar om hans värdelösa engelska eller om han är allmänt korkad.

Hur som helst så sätter han Aprilia i en extremt dålig och sits och enligt ovan artikel så har de en helt ny cykel som de ska ha 2020 och de tappar otroligt mycket momentum nu.

Sen tror jag visserligen inte Iannone hade fått fortsätta 2021 ändå hos Aprilia.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ett problem är att många av de intressanta förarna redan har kontakt för säsongen.
Sant, de lär få gå tillbaks ett par år i förarlistan om de ska hitta nån gammal avdankad förare hehe. Inga unga förmågor lär vill finnas tillgängliga heller. Blir nog som du säger :tummenupp
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Ta in någon från Moto3. Fenati kanske? :)
Kontrakt verkar, som vi sett emellanåt, inte vara så bindande.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vad är oddsen för att Ianonne faktiskt skulle fått i sig ämnena via kosten/kosttillskott? :va
Om en löpare/skidåkare/tyngdlyftare har spår av dopning i sig är det för mig, nuförtiden, självklart att de dopat sig.
Jag gissar att de flesta MotoGP-förare tränar/gymmar rätt hårt och säkert tar kosttillskott också.
Inte minst Ianonne som ju är lite fåfäng... :)
Jag tror också kontrollen på vad man stoppar i sig är betydligt hårdare i tex friidrott/skidor än i MotoGP.
Så när Ianonne åker fast med ganska lite spår av ämnena tror jag inte nödvändigtvis han dopat sig med flit.
När Johaug har spår av ämnen i sig tror jag på alla sätt det är avsiktligt.

Bara spekulationer... :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Elitidrottare som äter kosttillskott borde nog sinnesundersökas. Åtminstone om de handlar i butiker där sånt brukar finnas för det finns ju ingen som helst kontroll på vad de innehåller. Att det finns dopingregler lär knappast komma som en nyhet för Iannone eller andra på den nivån.
Antingen släpper man dopingen fritt eller också bör man ha livstidsavstängning för brott mot reglerna.
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Vad är oddsen för att Ianonne faktiskt skulle fått i sig ämnena via kosten/kosttillskott? :va
Om en löpare/skidåkare/tyngdlyftare har spår av dopning i sig är det för mig, nuförtiden, självklart att de dopat sig.
Jag gissar att de flesta MotoGP-förare tränar/gymmar rätt hårt och säkert tar kosttillskott också.
Inte minst Ianonne som ju är lite fåfäng... :)
Jag tror också kontrollen på vad man stoppar i sig är betydligt hårdare i tex friidrott/skidor än i MotoGP.
Så när Ianonne åker fast med ganska lite spår av ämnena tror jag inte nödvändigtvis han dopat sig med flit.
När Johaug har spår av ämnen i sig tror jag på alla sätt det är avsiktligt.

Bara spekulationer... :)
Att Ianonne skulle få i sig detta av misstag är inte alls troligt. Om det handlar om Masteron som det stod i artikeln så är det en fettlöslig anabol steroid som injiceras. Beroende på vilken ester detta kombineras med så injiceras detta med 2-7 dagars mellanrum och det vore ju otroligt om detta skett av misstag.... och sånt får man inte i sig via kosttillskott heller.
Att han skulle få 4 års avstängning av detta är helt sjukt. Masteron är absolut inte en anabol steroid som är optimal för att dopa sig inom motogp, han har nog snarare tagit detta av andra orsaker. Visst, doping som doping, men 4 år är väldigt mycket mer än vad han eventuellt skulle ha tjänat på detta.
Klantigt är det, oavsett.
Även detta är bara spekulationer från min sida.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Att Ianonne skulle få i sig detta av misstag är inte alls troligt. Om det handlar om Masteron som det stod i artikeln så är det en fettlöslig anabol steroid som injiceras. Beroende på vilken ester detta kombineras med så injiceras detta med 2-7 dagars mellanrum och det vore ju otroligt om detta skett av misstag.... och sånt får man inte i sig via kosttillskott heller.
Att han skulle få 4 års avstängning av detta är helt sjukt. Masteron är absolut inte en anabol steroid som är optimal för att dopa sig inom motogp, han har nog snarare tagit detta av andra orsaker. Visst, doping som doping, men 4 år är väldigt mycket mer än vad han eventuellt skulle ha tjänat på detta.
Klantigt är det, oavsett.
Även detta är bara spekulationer från min sida.

Då låter det ju lite långsökt med "otur" kanske...
Trist historia är det iaf. :(
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Att Ianonne skulle få i sig detta av misstag är inte alls troligt. Om det handlar om Masteron som det stod i artikeln så är det en fettlöslig anabol steroid som injiceras. Beroende på vilken ester detta kombineras med så injiceras detta med 2-7 dagars mellanrum och det vore ju otroligt om detta skett av misstag.... och sånt får man inte i sig via kosttillskott heller.
Att han skulle få 4 års avstängning av detta är helt sjukt. Masteron är absolut inte en anabol steroid som är optimal för att dopa sig inom motogp, han har nog snarare tagit detta av andra orsaker. Visst, doping som doping, men 4 år är väldigt mycket mer än vad han eventuellt skulle ha tjänat på detta.
Klantigt är det, oavsett.
Även detta är bara spekulationer från min sida.
Måste rätta mig själv lite, Masteron finns oralt också, men tror hur som helst inte att man får i sig något av detta av misstag.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Att Ianonne skulle få i sig detta av misstag är inte alls troligt. Om det handlar om Masteron som det stod i artikeln så är det en fettlöslig anabol steroid som injiceras. Beroende på vilken ester detta kombineras med så injiceras detta med 2-7 dagars mellanrum och det vore ju otroligt om detta skett av misstag.... och sånt får man inte i sig via kosttillskott heller.
Att han skulle få 4 års avstängning av detta är helt sjukt. Masteron är absolut inte en anabol steroid som är optimal för att dopa sig inom motogp, han har nog snarare tagit detta av andra orsaker. Visst, doping som doping, men 4 år är väldigt mycket mer än vad han eventuellt skulle ha tjänat på detta.
Klantigt är det, oavsett.
Även detta är bara spekulationer från min sida.

Fördelen verkar vara att östrogennivåerna inte ökar så väldans om jag fattar rätt? Sen verkar den i större utsträckning vara androgen och inte anabol?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top