REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 4567891011 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 214
    The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Jag vet inte om det här är rätt tråd, men en kamrat noterade att biljettförsäljningen till Finlands GP 2020 är öppen sedan någon dag tillbaka:

https://tickets.motogp.com/en/48397-finland/tickets/

Notera dock att till och med rubriken innehåller ett stort "TBC" (= to be confirmed)...
    The Build Quality Police

. JockeP22s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    .
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Jag vet inte om det här är rätt tråd, men en kamrat noterade att biljettförsäljningen till Finlands GP 2020 är öppen sedan någon dag tillbaka:

https://tickets.motogp.com/en/48397-finland/tickets/

Notera dock att till och med rubriken innehåller ett stort "TBC" (= to be confirmed)...
    Tack för det. Jag kollar sällan mailen men kom just ihåg att jag hade bett om notifiering
    när biljetterna skulle släppas.

Tydligen släpptes dom i Torsdags strax efter kl 14...

Klicka på bilden för en större version

Namn:	torsdags.jpg
Visningar:	36
Storlek:	111,6 KB
Id:	452045

. JockeP22s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    .
    Hur har bygget gått sedan slutet av Augusti, någon som vet eller varit där nyligen?
    17:e Augusti såg det ju ut så här på Google Earth och 19/8 med Kallio's onboard, inte en enda läktare eller annan signifikativ byggnad:

Klicka på bilden för en större version

Namn:	läktare.jpg
Visningar:	59
Storlek:	760,2 KB
Id:	452046
    Senast redigerat av JockeP22 den 2019-12-23 klockan 01:16.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Tävlingen finns ju med i kalendern för 2020, men med en stor asterisk och texten "to be confirmed"...

Utöver detta har jag faktiskt inte hört någonting annat än lösa rykten under tre-fyra månader. Med tanke på hur lite som egentligen var färdigställt då testen hölls i augusti så känns det som att alla i depån redan har ställt in sig på att det kommer att bli inställt eller framflyttat minst ett år till.

Banan är ju inte överdrivet aktiv på social media heller. Sedan testen hölls har man ju bara postat bilder som visar att man håller rullskidträningar på banan, att man har byggt en rondell någonstans (oklart var) och mer reklam för Finlands MX GP än för Finlands MotoGP.

Jag misstänker att ett definitivt beslut från FIM och Dorna kommer innan första GP't i Qatar.
    The Build Quality Police

Skäggo DjDiffs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Hoj
    Hojlös :-(
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    B-provet visade samma sak och nu ser det ut som han blir bannad i 4 år, givet att han inte lyckas trolla med knäna och hitta övertygande bevis för oavsiktligt intag.

https://motomatters.com/analysis/202...sion_what.html
    Årets alla rejstider för MotoGP 2019:
    https://www.sporthoj.com/forum/showt...er-MotoGP-2019

Håll i hatten! morecores avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    RSV Factory -04 och Z750 -04
    Blogginlägg
    45
    Motogp 2020 såg ut att komma ut enligt förtryckt papper, men det slutar aldrig.
    Eftersom jag är aprilia-fan så ska det bli högst intressant att se vem som kan hoppa in.
    Kör hoj å va gla', pöjk!

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av morecore Visa inlägg
    Motogp 2020 såg ut att komma ut enligt förtryckt papper, men det slutar aldrig.
    Eftersom jag är aprilia-fan så ska det bli högst intressant att se vem som kan hoppa in.
    Bradley Smith blir det väl.

Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    Blogginlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Bradley Smith blir det väl.
    Om de inte behåller honom som testpilot och tar in någon yngre förmåga, som tex KTM gjorde istället för att ta in Kallio (eller Pedrosa) 2020. Aprilia behöver chansa lite
    Kör hoj å va gla', pöjk!

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av morecore Visa inlägg
    Om de inte behåller honom som testpilot och tar in någon yngre förmåga, som tex KTM gjorde istället för att ta in Kallio (eller Pedrosa) 2020. Aprilia behöver chansa lite
    Ett problem är att många av de intressanta förarna redan har kontakt för säsongen.

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    ZX6R - 14 Banhoj
    Fruktansvärt tråkigt och dumt av Iannone, att han kan köra hoj är det inget tvivel om. Men han verkar väldigt korkad och frånvarande. Vet inte om det handlar om hans värdelösa engelska eller om han är allmänt korkad.

Hur som helst så sätter han Aprilia i en extremt dålig och sits och enligt ovan artikel så har de en helt ny cykel som de ska ha 2020 och de tappar otroligt mycket momentum nu.

Sen tror jag visserligen inte Iannone hade fått fortsätta 2021 ändå hos Aprilia.
    Ciao Marco 1987-2011

Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    Blogginlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Ett problem är att många av de intressanta förarna redan har kontakt för säsongen.
    Sant, de lär få gå tillbaks ett par år i förarlistan om de ska hitta nån gammal avdankad förare hehe. Inga unga förmågor lär vill finnas tillgängliga heller. Blir nog som du säger
    Kör hoj å va gla', pöjk!

Medlem Strongliquids avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Hoj
    Scott.
    Ta in någon från Moto3. Fenati kanske? :-)
    Kontrakt verkar, som vi sett emellanåt, inte vara så bindande.

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    ZX6R - 14 Banhoj
    Citat Ursprungligen postat av Strongliquid Visa inlägg
    Ta in någon från Moto3. Fenati kanske? :-)
    Kontrakt verkar, som vi sett emellanåt, inte vara så bindande.
    Iannones bror är ju manager till Fenati så det passar väl bra.
    Ciao Marco 1987-2011

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Vad är oddsen för att Ianonne faktiskt skulle fått i sig ämnena via kosten/kosttillskott?
    Om en löpare/skidåkare/tyngdlyftare har spår av dopning i sig är det för mig, nuförtiden, självklart att de dopat sig.
    Jag gissar att de flesta MotoGP-förare tränar/gymmar rätt hårt och säkert tar kosttillskott också.
    Inte minst Ianonne som ju är lite fåfäng...
    Jag tror också kontrollen på vad man stoppar i sig är betydligt hårdare i tex friidrott/skidor än i MotoGP.
    Så när Ianonne åker fast med ganska lite spår av ämnena tror jag inte nödvändigtvis han dopat sig med flit.
    När Johaug har spår av ämnen i sig tror jag på alla sätt det är avsiktligt.

Bara spekulationer...
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Elitidrottare som äter kosttillskott borde nog sinnesundersökas. Åtminstone om de handlar i butiker där sånt brukar finnas för det finns ju ingen som helst kontroll på vad de innehåller. Att det finns dopingregler lär knappast komma som en nyhet för Iannone eller andra på den nivån.
    Antingen släpper man dopingen fritt eller också bör man ha livstidsavstängning för brott mot reglerna.

Medlem Forzavales avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Hoj
    Suzuki GSX-R 1000 -01
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Vad är oddsen för att Ianonne faktiskt skulle fått i sig ämnena via kosten/kosttillskott?
    Om en löpare/skidåkare/tyngdlyftare har spår av dopning i sig är det för mig, nuförtiden, självklart att de dopat sig.
    Jag gissar att de flesta MotoGP-förare tränar/gymmar rätt hårt och säkert tar kosttillskott också.
    Inte minst Ianonne som ju är lite fåfäng...
    Jag tror också kontrollen på vad man stoppar i sig är betydligt hårdare i tex friidrott/skidor än i MotoGP.
    Så när Ianonne åker fast med ganska lite spår av ämnena tror jag inte nödvändigtvis han dopat sig med flit.
    När Johaug har spår av ämnen i sig tror jag på alla sätt det är avsiktligt.

Bara spekulationer...
    Att Ianonne skulle få i sig detta av misstag är inte alls troligt. Om det handlar om Masteron som det stod i artikeln så är det en fettlöslig anabol steroid som injiceras. Beroende på vilken ester detta kombineras med så injiceras detta med 2-7 dagars mellanrum och det vore ju otroligt om detta skett av misstag.... och sånt får man inte i sig via kosttillskott heller.
    Att han skulle få 4 års avstängning av detta är helt sjukt. Masteron är absolut inte en anabol steroid som är optimal för att dopa sig inom motogp, han har nog snarare tagit detta av andra orsaker. Visst, doping som doping, men 4 år är väldigt mycket mer än vad han eventuellt skulle ha tjänat på detta.
    Klantigt är det, oavsett.
    Även detta är bara spekulationer från min sida.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av Forzavale Visa inlägg
    Att Ianonne skulle få i sig detta av misstag är inte alls troligt. Om det handlar om Masteron som det stod i artikeln så är det en fettlöslig anabol steroid som injiceras. Beroende på vilken ester detta kombineras med så injiceras detta med 2-7 dagars mellanrum och det vore ju otroligt om detta skett av misstag.... och sånt får man inte i sig via kosttillskott heller.
    Att han skulle få 4 års avstängning av detta är helt sjukt. Masteron är absolut inte en anabol steroid som är optimal för att dopa sig inom motogp, han har nog snarare tagit detta av andra orsaker. Visst, doping som doping, men 4 år är väldigt mycket mer än vad han eventuellt skulle ha tjänat på detta.
    Då låter det ju lite långsökt med "otur" kanske...
    Trist historia är det iaf.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem Forzavales avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Hoj
    Suzuki GSX-R 1000 -01
    Måste rätta mig själv lite, Masteron finns oralt också, men tror hur som helst inte att man får i sig något av detta av misstag.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Fördelen verkar vara att östrogennivåerna inte ökar så väldans om jag fattar rätt? Sen verkar den i större utsträckning vara androgen och inte anabol?

Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    ZX7:or och ZX9
    Blogginlägg
    1
    ...Masteron..
    - Masteron? Finns det fortfarande? Det var poppis som deffprepp/viktminskare förr iallafall.
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

Sidan 10 av 11 FörstaFörsta ... 4567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag ska upp till Lule snart men inte har jag flygskam. Jag skäms inte för att jag inte gillar att flyga! Vet var Kallax ligger men har aldrig varit där, i [...]

Old Badger
Vill du annonsera ovan? Klicka här