BMW 650 GS, Bak och bromsljusproblem

brukshojen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Åkersberga
Hoj
BMW F650GS, 2002
Halloj,

Min BMW 650 GS 2002 strular med bak och bromsljus. Det sitter en 5/21 watts lampa bak och den lyser konstant och ändrar inte ljusbild när jag drar in handbromsen eller när jag trycker ned bakbromsen.

Det finns 2 glödtrådar i lampan och den nedre lyser konstant med ett intensivt vitt ljus samtidigt som den övre glödtråden lyser svagt i mörkt orange färg.

Är det så att "bromsen" ligger på hela tiden? Är det den nedre tråden som ligger på 21 watt och den övre som ligger på 5 watt?

Alla tips om vad som kan vara fel emottages tacksamt!

/brukshojen
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det kan ju vara lite messy där bak, ta isär och kolla kablaget.
TailshredBillW930.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är det inte stor risk att någon av bromsljuskontakterna hängt sig slutet läge, jag skulle börjat med att plocka loss kabeln, kablarna till bromsljuskontakterna och se om det slocknar och i sånt fall om det är fram eller bak.
 

brukshojen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Åkersberga
Hoj
BMW F650GS, 2002
Är det inte stor risk att någon av bromsljuskontakterna hängt sig slutet läge, jag skulle börjat med att plocka loss kabeln, kablarna till bromsljuskontakterna och se om det slocknar och i sånt fall om det är fram eller bak.

Tror också att det är en kontakt som hängt sig, ska kolla vidare med kablaget. Tack för svar!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top