Annitori Racing Quickshifter Pro 2

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Tänkte kolla om det finns någon som har provat och ha erfarenheter av Annitori Racings quickshifters?
Beställde en Annitori Racing QS PRO 2 från staterna häromdagen efter diverse span på nätet och youtube, ska tydligen vara några som brutit sig ur HM quickshifters som tillverkar och säljer dessa, och HM verkar ju funka vettigt för oss glada amatörer.
Och Annitori har ett väldigt förmånligt pris så jag tänkte det vore värt att testa, vore skoj att höra om nån testat och om man ev kastat slantarna i Atlanten
 

bloom

Guest
kollade på produkten och det ser ut att vara typ samma komponenter som cordona, likadana kontakter osv. Så det är nog bra grejor isf. En cordona pq8 kostar typ 4500:- och är en väl testad och bra quickshifter med svenska återförsäljare vilket jag tyckte va nice när jag köpte, ser man i efterhand hur mycket det gör med hojen å få quickshift så är det värt varenda krona för mig.

Men hittar man för halva priset en likvärdig produkt så är ju det kanon. Hoppas du får det å funka och skriv gärna sen hur du upplevde frakt, montering och hur den funkar:tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det dyra i en QS är strain gaugen och det finns dyra fina milspec väder och vibrationstestade deluxe som kostar mer än hela denna enheten och det finns kinesiskt för en hundring. Är denna tillräckligt bra för applikationen eller kommer den att börja fulbryta efter en säsong? Det kan bara tiden utvisa.....
 

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Som Boris skriver så får väl tiden avgöra efter lite test, Comeback’s inlägg var dock lite tvetydigt, sågar idén med antydan till växellådsras och länkar till en ”hyllning” av en nästan identisk shifter:)
Kommer dock bara använda brytning på uppväxlingen trots att både ”push & pull” kan användas på strain gaugen, men ner utan blipperfunktion börjar väl lukta haveri rätt snart.
Har pratat lite med folk som har bra koll och med rätt bryttider och tryck ska det inte vara någon fara för lådan, och annars får man väl renovera då:)
Sen behövs väl kanske inte funktionen konstant vid gatkörning men vill ha möjligheten vid bankörning iaf.
Får återkomma efter leverans och montering så får vi se om det är drev och kulissrulle jag söker tips om:)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nu är ju quickshifter så tramsigt kul så jag använder min rätt ofta på gata. Även i stan när jag vilar vänsterhanden på tanken. ”Blip” så är nästa växel i....
 

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
En liten uppdateringen i ämnet, QS:en är i landet samt monterad och provkörd.
Frakten gick förvånansvärt snabbt med tanke hur fort det brukar gå när man beställer inom Svea rikes gränser, 8 dagar och då fick den flyga till polen en sväng enligt trackingen oxå...ändå tror jag att tullen satt å fingra på den nåndag med, å den lilla detaljen hade ju jag helt glömt bort, jaja 600:- i påslag men det är sånt man får räkna med.
Monteringen var ju löjligt enkel, längsta tiden tog nog att plocka bort luftburken samt att jag lindade varenda kabel med ”kabelspiral” som skydd.
Men ändå gjort på nån timme.
Provkörning idag och ett leende i hjälmen, tramsigt kul nämnes tidigare i tråden och det är väl en talande beskrivning, körde på grundinställning från Annitori som var 55ms bryttid vilket gav en mer lr mindre sömlös växling, galet skoj!!:D så funktionen är klockren och kvalitén får som sagt tiden utvisa, men grejjerna såg och kändes rediga iaf
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top