Förklara för mig hur detta fungerar.

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Jag köpte ett kamerafäste. Som ni ser finns det en liten O-ring vid rödmarkeringen. Vad har den för funktion? Den sitter ju utanför leden så den åstadkommer ju inte någon friktion och den är alldeles för tjock för att klämmas in där den skulle göra nytta.

Nu till det mystiska, jag tog bort den och drog skruven för kung och fosterland men trots det var den helt lealös och kameran bara floppade fram och tillbaka. Sedan satte jag tillbaka O-ringen och då blev den trög, dock inte tillräckligt i mitt tycke. Sedan skulle jag justera vinkeln och då blev den helt lealös igen trots att O-ringen satt där. Hur hårt jag än drog hjälpte det inte. Till slut satte jag dit en vanlig skruv och använde en blocknyckel samt mycket våld för att klämma ihop eländet.

Jag har läst lite maskinteknik men det här blir jag inte klok på.

b4GFnvi.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Huvudsakliga error är förmodligen fästets utformning = du har tre plastribbor, bara den vänstra är smalare = den o-ringen ligger mot. På alla andra fästen, även Gopro original så är båda yttre ribborna smalare än den mittre för att uppnå en klämeffekt.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Huvudsakliga error är förmodligen fästets utformning = du har tre plastribbor, bara den vänstra är smalare = den o-ringen ligger mot. På alla andra fästen, även Gopro original så är båda yttre ribborna smalare än den mittre för att uppnå en klämeffekt.

Så kan det vara, det är dock inte plast utan aluminium så man får dra ordentligt med en vanlig skruv.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
O-ring kan man använda för att typ skruven inte ska gänga upp sig..
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top