Outletmoto webshop?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Någon som testat outletmoto www.outletmoto.eu och har något ont/gott att säga om de?

Verkar vara ett av få ställen där jag hittar det visir jag vill ha till min hjälm jag beställt nu efter att ha skrotat den gamla men hittar inget vettigt om företaget, vill ju inte vänta en evighet.

Bäst att fråga här innan, brukar antingen få ett "bara handla" eller ett tips på var jag ska handla istället och det är ju trevlig. :)

Guldvisir till Airho gp500 gäller det.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja, slutade med att jag kunde handla i sverige ändå men först efter jag gjort åf-s jobb..

Priset blev någon hundring högre och det är acceptabelt för mig men däremot är jag extremt osugen att sponsra en handlare vars personal inte gör sitt jobb men får gå denna gång.
Jag ringde åf och fick svaret att det inte fanns och de kunde inte få tag på det då deras leverantör inte hade det, knepigt tyckte jag då det finns och de beställer andra färger och modeller och borde kunna slänga med ett sådant i en beställning och det höll han ju med om men önskade mig lycka till i min jakt..

Så jag fick göra deras jobb och maila först tillverkaren för att få importörens namn så jag kunde maila de och be de lägga upp det i sortimentet för att sedan ringa åf och ge dom art.nr på visiret så de kan lägga upp det i butiken så jag kan beställa det...låter inte detta som att jag borde få lön av åf för ett väl utfört arbete?

Riktigt dåligt att inte bara dra ett mail eller tel till importören och efterfråga visiret åt mig, att det finns hade jag redan meddelat dom då jag sett det på Airohs hemsida så det är väl det minsta man kan begära av butikspersonalen, inget konstigt alls att butiker tappar de få kunder de har kvar.

Hade jag inte varit sjukskriven och uttråkad hade jag beställt från den som hade det och hoppats på att det inte var en kopia men nu hade jag tid.

Om outletmoto är bra eller dåligt fick jag inget svar på, hittat både ris och ros på nätet bla att de är långsamma och ska undvikas och på andra ställen enbart positiva kommentarer, blir misstänksam när det är enbart hyllningar på en sida och tror det är köpta kommentarer så var inget sugen att testa utan någon feedback som känns pålitlig, tog inte kort heller och sådant känns jobbigt.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ja, det är inte undra på att butikerna försvinner. Jag tillhör skaran som gärna betalar extra för att hålla liv i hojbutiker, men det är snarare regel än undantag att man känner att man besvarar dem med sin närvaro...

”Nä, inget vi har hemma, men vi kan beställa en. Borde vara här till Lucia.”

Extra pinsamt blir det när tillverkare kör breda promotions och lokala nasare inte ens kan få hem produkter till full-pris. Hjälmar är ett bra exempel på detta, där tex Shoei kört reor under sommaren, men svenska butiker är tommare än Sveriges bankbok...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Svenska butiker har inte råd/vill inte anställda personal med kompetens utan man plockar de som är billiga och söker jobbet. Tyvärr blir det då såhär anti-produktivt. Man söker hellre själv och handlar sen nånstans med bättre pris och där man slipper "goddag yxskaft".

Jag kunde tänka mig byta till nån slags hojbranch istället för det jag gör nu, är ju inkörd på att lösa kundens problem snarare än att på omvägar säga att jag inte har en susning. Meeen ingen är i närheten av att betala vad jag, eller nån annan hojintresserad och rimligt teknisk person, kostar för det.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top