Vem vet mest?

Dhenniz

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Strömsund
Hoj
Suzuki: GSF 650 Bandit 2007 och DL 650 V-Strom 2004
+1 på den, tycker det låter som att den inte hinner få nog med soppa när du gasar. Rengör tank, byt soppafilter, ev rengör förgasaren.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Koppla förbi "bensinkranen" genom att arrangera en annan bensintank - som inte styrs av vakum. T.ex. PET-flaska med hål i korken för luftning och litet hål i botten där du pressar in soppslangen. Då har du eliminerat allt utom själva förgasaren - som kostar 500 på ebay. Kom ihåg att plugga vakumslangen så att den inte tjuvluftar, typ vik slangen stängd.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
T.ex. PET-flaska med hål i korken för luftning och litet hål i botten där du pressar in soppslangen.

Biltemas enliters batterivatten har som tillbehör en skruvkork med en slangbit på. Längre slang på den så är det klart. Väldigt användbar till alla möjliga svåråtkomliga påfyllningar
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Är det automat choke på den? Är ju inte helt ovanligt att dom ballar ur. Isf borde den gå vettigt så länge den är kall.
 

Dhenniz

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Strömsund
Hoj
Suzuki: GSF 650 Bandit 2007 och DL 650 V-Strom 2004
På andra tvåtaktare jag haft, mopeder och gamla snöskotrar, så har det varit något av följande som varit problemet när den uppfört sig sådär.

* Igensatt bränslefilter.
* Slitna eller smutsiga munstycken.
* Veck på eller för lång bränsleslang.
* Tjuvluft någonstans, man får spraya med startgas runtom och se om motorvarven ökar. Har varit tjuvluft på de mest oväntade ställen. t.ex runt vevaxel ( packboxar vid svänghjul/variator, insug, via bränslefilter/slang mm)
* Dålig/igensatt bränslepump.
* Igensatt avluftning på bränsletank.
* Försämrat flöde i avgasssystem. (Men då gick den ännu sämre än sådär)
* Dåliga stift, de orkade antagligen inte tända när det blev för mycket bensin, och lite annat bränsle vs luft ratio.
* Har även varit kolvringar på någon skoter om jag inte minns helt fel. Då gick den skitbra kall, men började gå sådär, för att rätt snart inte gå alls förrän den var kall igen.

Kanske inte nån hjälp, men dessa fel har jag haft på diverse tvåtaktare. (9-10st)
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
På andra tvåtaktare jag haft, mopeder och gamla snöskotrar, så har det varit något av följande som varit problemet när den uppfört sig sådär.

* Igensatt bränslefilter.
* Slitna eller smutsiga munstycken.
* Veck på eller för lång bränsleslang.
* Tjuvluft någonstans, man får spraya med startgas runtom och se om motorvarven ökar. Har varit tjuvluft på de mest oväntade ställen. t.ex runt vevaxel ( packboxar vid svänghjul/variator, insug, via bränslefilter/slang mm)
* Dålig/igensatt bränslepump.
* Igensatt avluftning på bränsletank.
* Försämrat flöde i avgasssystem. (Men då gick den ännu sämre än sådär)
* Dåliga stift, de orkade antagligen inte tända när det blev för mycket bensin, och lite annat bränsle vs luft ratio.
* Har även varit kolvringar på någon skoter om jag inte minns helt fel. Då gick den skitbra kall, men började gå sådär, för att rätt snart inte gå alls förrän den var kall igen.

Kanske inte nån hjälp, men dessa fel har jag haft på diverse tvåtaktare. (9-10st)
Tack för massor av bra uppslag!

:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top