Ubuntu 18.04. LTS

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Det är inget fel på Ubuntu. Det låter snarare som att din dator är redo för skroten.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Lätt som en plätt!! Uppdatera via internet från 16.04 till 18.04!! Däremot är det nte möjligt att installera t ex 19.04 från original cd. Det går att köra denna 19.04 utan installation via cd. Resultatet blir "trött" pc, extremt trött pc.

Avinstallerade Firefox och installerade Chromium 32-bit som fungerar utmärkt. Raderat program som Videoklipp då denna tar minst 2 minuter att öppna (ibland långsammare). Har alltid varit ett "trött" program sedan 12.04 på denna laptop!!

Ubuntu är tyvärr som så många andra mjukvaror: Saknar pedagogik! När ska programmeraren utbildas i pedagogik?? Hur skall programmeraren få användaren att förstå hur programmet fungerar utan logik? Ett bra exempel är Nokias meny system som är långt ifrån logisk!

Inget program är bättre än användarvänligheten, sen må programmet ha vilka "fanstastiska" funktioner som helst.

Programmerarens kunskap ligger inte högre än resultatet av utfört arbete!

BTW: Visste ni att de första "programmerare" var kvinnor? Och att dessa kallades för "Kodare" och inte programmerare. Och att de jobbade i team, och inte som dagens programmerare ensam? för skapa sig ett namn, tjäna så mycket pengar så möjligt? Bill Gates är ett bra exempel på detta.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Det är inget fel på Ubuntu. Det låter snarare som att din dator är redo för skroten.[/QUOTE

Det är inget fel på min laptop heller! Och definitivt inte färdig för skroten. Den fungerar ypperligt med äldre program! Jag kan skriva, läsa, skicka email, se på youtube, facebook, instagram, Sporthoj, Netflix, cmore etc etc etc!!

Man måste inte ha det senaste får att ha allt detta..eller? Och du, jag har dvd-spelare i min laptop! Har dom senaste laptopen detta?? Kan du titta på dina dvd-filmer på den senaste modellen av laptop?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top