Köpa Hel bromsslangar från England

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som köpt bromsslangar direkt från Hel i England? Tänkte om dom har snabba leveranser eller om tillverkar efter beställning? Har tidigare köpt Hel på ebay men till KLR:en vågar jag inte köpa det det verkar vara lite si och så vad som passar C modellen.

Såg att det var lite fuktigt vid slangen runt kopplingen till bromsslangen fram på KLR:en, dock kan det vara gaffelolja från benet som läckt för allt lite klibbigt och sen när det varit typ +40 I garaget i några dagarna säkert oljan krypa fram ur dammet. Nya gaffeltätningar är beställda men funderar på att byta bromsslangarna för att vara på säkra sidan för bromsarna vil man ju inte chansa med.

Dessa slangar funderar jag på https://se.helperformance.com/kawasaki-klr650-a1-a3-c1-c8-1987-2002
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har Hel på tundeacen. Gick snabbt i leverans o ändarna satt i rätt vinkel mot fästena.. dock var dom lite väl generösa med längden på slangarna typ 50mm för långa mot original. Men alla skydd för slangarna som är för fästpunkerna satt på. Helt kart 4,7 av 5 i poäng bara längden då men hellre längre än för kort.

Mvh
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Mailade Hel och fick svar att dom gör slangarna på beställning, 2-3 dagar och ca en vecka att få dom skickade till Sverige. Ska kolla längden på slangarna fick måtten på Hel slangarna till KLR och tänkte kolla så det är rätt då jag har en C och det är väl A modellen som är vanligast.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top