Elins "Norrlandstur" söndag 28 juli

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nu har vi åkt i södra Mälardalen två gånger på sistone. Dags att åka lite mera norrut runt/omkring Mälaren.

* 10.00 Jag hämtar upp Skogis blomsterbutiken södra sidan av RV73 och tar oss mot Enköping gamla vägen +10-30 i fart genom STH till Enköping. Även uppsamling gamla Stäketsbron för MCEare och andra vid Franco's pizzeria klockan 10.30.

* 10.03 Elin hämtar upp Sulas (Strängnäs) och tar er till Enköping via 55an och inte "widowmaker" fart, (kanske någon annan kan köra först?) och hört att hon ska smörja skrammlande kedjan till dess.

* 11.00 Vi möts upp Enköping vid/på http://www.konditoridrott.se/ där inget ändrats från 50-talet.

Sen blir det såklart räkmacka, bad, fika, glass. Lär passa er oavsett var ni kommer ifrån. De som tar med sig en badanka till badet bjussar jag på java. Gissar på runt 15-30 mil turen beroende var ni kommer ifrån.

1.jpg
 
Last edited:

Rosenberg12

Ny medlem
Gick med
19 May 2019
Ort
Huddinge
Hoj
S1000R
Jag är på. Börjar bli lite trist att köra solo så ska bli kul att köra med andra. :) Ses vid blomsterbutiken 10:00. :yoparty
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Glöm inte att ta med badanka, handduk, svettrasa. Ser ut som att vi blir över 20 hojar ifall inte några får solsting till imorgon :D

Min planering. Har ni andra idéer så kom gärna med förslag. Behöver också någon/några som hittar vägen :)

Från Enköping åker vi gamla vägen till Björnön och badet där. Jag låg i lumpen där i flygvapnet (F1) så vill gärna återse denna fina ön igen. Sen har vi ju redan nu svettats och kanske tar ett bad?

Vidare via Tidö slott och över Kvicksund till Ängsholmens bad https://www.badkartan.se/049258/%C3%84ngsholmen och tvagar hos till käk på https://maryscafe.se/marys/ rena och fina.

Vi åker sen till Sulas, Strängnäs och splittrar oss. Säger hej då till varandra, en och annan kram och fri lek efter det.

Jag tar de som vill hemåt efter det de som önskar komma till "bebyggda trakter" på gamla Södertäljevägen mot STH och glasstopp Haninge där det finns 26 olika sorters kulglass, olika mjukglass samt en jäkla massa godis (över 1K sorter). Ni andra får väl hitta just erat glasstopp :)


rubber-biker-duck-2.jpg
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Rapport Elins "Norrlandstur"

Alldeles för varmt, alldeles för många hojar nästan 30, jag tidsoptimist så ändrad tur, Chiefland fika, glass käk, några drog mot Sigtuna, vi andra till Husbybadet (Strängnäs), stendammslunga några kilometer, förmodad hjärnskakning en kvinna (på akuten i skrivande stund) slant på bryggan tyvärr, sen fri fart och lek på vägarna för oss andra och vi tappade bort oss också.

Hur som haver. Tack alla som trotsade värmen. Inte många hojar ute en sån här fin dag märkte vi som vågade, kunde och svettiga som faen ??

62039780_2475814452449009_5535091093575565312_n.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top