Behöver hjälp, hur lång är din slang?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Var på Hydroscand och de ville inte göra en slang utan att ha den gamla i handen. Spelade ingen roll att jag kunde berätta längd, diameter och gängstigning. Dessutom påstår de att det inte funkar att vrida den pressade nippeln på slangen, vilket jag vet går alldeles utmärkt.

Jag har fått en handfull slangar gjorda tidigare, aldrig ngt problem att vrida lite på nippeln.

Så, tappade lusten att åka vidare & få samma svar igen. Tyvärr är bilen på Gotland så jag måste köra hoj och kan inte åka runt utan frambroms bara för att nybörjarna på Hydroscand inte törs göra en slang.

500,- skulle det kosta att få denna slang med tråkig industrilook, mot xlmoto 350,- inkl nya banjobultar, brickor och slangarna är riktigt snyggt tillverkade.

Jävla skit:gnissla

Vrida en pressad nippel :D , funkar om du har en vridbar nippel, om du kan vrida den pressade kopplingen så är det läckage och dåligt pressat. :fakta

( www.bohab.se måste man skriva, sunkig hemsida och dålig adressering, bohab.se = 404)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vrida en pressad nippel :D , funkar om du har en vridbar nippel, om du kan vrida den pressade kopplingen så är det läckage och dåligt pressat.

Helt vanliga banjokopplingar, jag var skeptisk men killarna på firman berättade att det går utmärkt att vrida dessa pressade, med ett skruvstäd och skiftnyckel.

Så det har jag gjort, utan problem med läckage.

Allt går inte att googla:)
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Helt vanliga banjokopplingar, jag var skeptisk men killarna på firman berättade att det går utmärkt att vrida dessa pressade, med ett skruvstäd och skiftnyckel.

Så det har jag gjort, utan problem med läckage.

Allt går inte att googla:)

Då får du tala om det för våra montörer som glatt vrider kopplingar på pressad hydraulslang...med läckage som följd... :huvet

Ämnet:
Beror säkert på ingående material, alltså vilken typ av slangstolpar, hylsor och slang man använt osv.
Nu står ju bromsslang inte under konstant 150 bar tryck så det fungerar säkert att vrida...oftast... :7peta
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nu blev det häromdagen en slang från Hydroscand. Kostade runt 400,- och tillsammans med ny vätska så blev bromsen liite stummare. Den gamla slangen kändes riktigt dassig när den var lös, när man gjorde en ring av den så typ vek den sig istället för att böja sig i radie. Besiktning utan anmärkning i går. Jeeeyy:D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top