Behöver hjälp, hur lång är din slang?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hej

Beställde bromsslang på XLMOTO som tillverkar efter beställning fina bromsslangar till bra priser.

Det går dock inte att "custom"beställa en bromsslang, tråkigt speciellt som att de saknar rätt "Templates" till min hoj vilket gör att det som dyker upp inte stämmer någonstans..

Min hoj behöver en ca: 105 cm lång bromsslang, en helt vanlig slang som går mellan bromspump och ok, med de lätt svängda mycket vanliga hydralanslutningarna.

Så jag ställer mitt hopp till er, finns det någon som kan ta en titt på sin slang, ser den kanske exakt ut som det jag beskriver ovan?

Då skulle jag dessutom också behöva veta ditt märke, modell och årsmodell!!

Så kan jag förhoppningsvis beställa en sån slang:hej
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du har sålt alla dina hojar, så hur ska vi då veta till vilken hoj slangen är till ?

Jag behöver måtten på DIN slang, inte min:)

Jag betalar 350:- för en slang på XLMoto, gissar att Hydroscand med flera vill ha uppåt en tusenlapp.

Sen så är xlmotos SNELL slangar jävligt fina, med möjlighet att välja färger mm
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag behöver måtten på DIN slang, inte min:)

Jag betalar 350:- för en slang på XLMoto, gissar att Hydroscand med flera vill ha uppåt en tusenlapp.

Sen så är xlmotos SNELL slangar jävligt fina, med möjlighet att välja färger mm

Kolla först innan du gissar ;)
Jag gav 300'a för stålspunnen till kopplingen på 750'in på Bohab
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Kolla först innan du gissar ;)
Jag gav 300'a för stålspunnen till kopplingen på 750'in på Bohab

Nyligen? Aldrig hört talas om Bohab men de andra i branschen vill ju ha en lax eller knappt. Men jag tror dig.

Fast på XLMoto får man bultar och packningar också, me like.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Jag behöver måtten på DIN slang, inte min:)

Jag betalar 350:- för en slang på XLMoto, gissar att Hydroscand med flera vill ha uppåt en tusenlapp.

Sen så är xlmotos SNELL slangar jävligt fina, med möjlighet att välja färger mm

-Om du bodde i H B G hade du kunnat besöka denna fina butiken. Dom tillverkar fina stålspunna bromsslangar till humana priser. Fick gjort en framslang till en offroadhoj för ett par år sedan, 375 spänn gick den lös på, högsta kvalitet. Tipsar ifall nån här nere behöver bromsslang :)

http://www.bildelsbutiken.nu/
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Öhh okej men jag ville mest nörda ner mej lite o kika på vad du har för hoj som är så ovanlig att Xlmoto inte hade prylarna.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har pressat massor med slangar både broms o vanliga hydraul, men jag bor i dalsland.. en normal stål omspunnen teflonslang till en cross kostar ca 200-250 med nipplar.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Dr600 -87 130 cm.

Jag antar att den är på tok för lång för din hoj. Ville bara visa att jag förstått frågan. :fakta
Mina andra hojar har dubbla skivor och då tre korta slangar.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Dr600 -87 130 cm.

Jag antar att den är på tok för lång för din hoj. Ville bara visa att jag förstått frågan. :fakta
Mina andra hojar har dubbla skivor och då tre korta slangar.

Det hedrar dig:banana

Hade hoppats på svar typ -Hey, slangen på min -11 ER6 är precis vad du behöver!!

Jag-> beställer en sån på XLMOTO och lägger mig på soffan igen....:hihi

Jaja nu sticker jag iaf iväg till några närliggande slangpressare och ser om man kan få fatt på en slang för lite fikabröd eller så:3freak
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Var på Hydroscand och de ville inte göra en slang utan att ha den gamla i handen. Spelade ingen roll att jag kunde berätta längd, diameter och gängstigning. Dessutom påstår de att det inte funkar att vrida den pressade nippeln på slangen, vilket jag vet går alldeles utmärkt.

Jag har fått en handfull slangar gjorda tidigare, aldrig ngt problem att vrida lite på nippeln.

Så, tappade lusten att åka vidare & få samma svar igen. Tyvärr är bilen på Gotland så jag måste köra hoj och kan inte åka runt utan frambroms bara för att nybörjarna på Hydroscand inte törs göra en slang.

500,- skulle det kosta att få denna slang med tråkig industrilook, mot xlmoto 350,- inkl nya banjobultar, brickor och slangarna är riktigt snyggt tillverkade.

Jävla skit:gnissla
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top