Moto Guzzi Galetto 160 CC 1951

Tuladria

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Moto Guzzi Galetto 1951
Hej entusiaster :)

Jag är helt ny på forumet och jag vet inte men jag har nog börjat i omvänd ordning.
Som förare av tvåhjuliga fordon är jag helt grön och jag har "ärvt" en Moto Guzzi Galetto 160 CC från 1951. Problemet är att denna är helt i original och nedmonterad för att restaureras... vilket gjordes under tidigt 1980-tal. Så för en nybörjare är detta lite problematiskt och överambitiöst så jag tänker mig att sälja av alla delar och sedan investera i en annan, startklar och fungerade motorcykel då jag inom kort påbörjar min förarutbildning.

Nu kommer min fråga, hur skulle ni gå tillväga för att sälja av allt? Allt på en och samma gång eller del för del?
Har kollat av på nätet och sett att flera av delarna i bra skick (som jag har) faktiskt går för en större summa än vad jag trott men samtidigt är det smidigt och bara kränga bort allt på en och samma gång.

Hur hade ni gjort och vart hade ni gjort detta?
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Efterfrågan på delar i Sverige är nog ganska liten. För en gångs skull är Blockets favoritord "unik" ganska nära sanningen. Jag skulle inte sälja den i delar. Resultatet blir att du står med en okomplett hoj utan större värde.
Så sälj den som ett basket case. Trolig köpare finns nog inte i Sverige.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Ring mig eller maila, uppgifter hittar du om du kollar på Spinnin Wheels hemsida. Jag har kanske ett bra byte men det beror lite på hur Galetton är i skick.

I våras på Hockenheimmarknaden var det många det många Galettos i ett stånd, inte i så bra skick men kompletta till största del, pris 800-2000 euro och då var den sistnämnda fungerande.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Galetton är en fantastisk hoj, långt före sin tid med enkelsving och elstart mm

Men det hjälper ju kanske inte där den ligger i sina lådor.

Kul hoj med värde, om inte astronomiskt så är den iaf populär att renovera
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Hittade lite bilder på nätet från Hockenheim, tror alla hade italienska papper och de var inte så dåliga som de såg ut vid första anblick.
galletto.jpg

galletto2.jpg
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top