Arashi hjul

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Last edited:

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Är dom lika bra som bromsskivorna som arashi säljer är det ett riktigt bra köp. Dom tillverkas på beställning finns som jag förstod inte färdiga.. had köpt direkt om dom passat på min hoj.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Magnesiumfälgar från Kina, bergis dåliga kopior.
 

Boofer

Medlem
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Det blir svårt att reklamera om du har dött i en fälgrelaterad olycka.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Och det blir enklare om du köper fälgar från en europeisk tillverkare?

Tror faktiskt att dom har mer kontroller under tillverkningen än kineserna , det mesta köpt från kinaland har havererat på ett eller annat sätt förr eller senare av allt jag köpt.
Sånt som håller en på vägen skulle jag aldrig fundera på att köpa därifrån som bromsprylar fälgar styrhöjare och liknande men såklart gör var och en som man själv vill .
Kan nämna ett par exempel , pw50 cylinderkitt gick 3timmar innan ringarna gick av , Xr650r gick bromsskivan under tio mil innan den slog sig av överhettning så billigt är inte alltid bra och fälgar hade jag garanterat inte köpt annat än märkes eller begagnat original
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Säljaren tar säkert tillbaka hjulen men det är du som skall skicka tillbaka dem till Kina. Och du kan ju kolla vad det kostar hos PostNord....
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Tror faktiskt att dom har mer kontroller under tillverkningen än kineserna , det mesta köpt från kinaland har havererat på ett eller annat sätt förr eller senare av allt jag köpt.
Sånt som håller en på vägen skulle jag aldrig fundera på att köpa därifrån som bromsprylar fälgar styrhöjare och liknande men såklart gör var och en som man själv vill .
Kan nämna ett par exempel , pw50 cylinderkitt gick 3timmar innan ringarna gick av , Xr650r gick bromsskivan under tio mil innan den slog sig av överhettning så billigt är inte alltid bra och fälgar hade jag garanterat inte köpt annat än märkes eller begagnat original

Men var det verkligen det diskussionen handlade om?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Magnesiumfälgar från en kines på ebay...?

Att springa hinderbana med en bristfälligt säkrad handgranat i fickan låter som en lika bra ide...
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Men var det verkligen det diskussionen handlade om?

Ja du är ju rent av korkad om du ”tror” dom har samma kontroller på en billig kinesfälg som tex standardfälgar eller märkesfälgar som bst osv

Har du lust så köp ett par och testa eller lägg upp ett långtidstest då om du orkar leta upp ett :fyllisar
För priset får du ju dessutom en uppsättning orginafälgar på skroten vilket känns säkrare att åka på men alla väljer sätt att eventuellt syna diket på själv :banana
 
Last edited:

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Ja du är ju rent av korkad om du ”tror” dom har samma kontroller på en billig kinesfälg som tex standardfälgar eller märkesfälgar som bst osv

Har du lust så köp ett par och testa eller lägg upp ett långtidstest då om du orkar leta upp ett :fyllisar
För priset får du ju dessutom en uppsättning orginafälgar på skroten vilket känns säkrare att åka på men alla väljer sätt att eventuellt syna diket på själv :banana

Var i mitt inlägg står det att jag tror det?
 

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Jo, visst är jag enig med er. Ställde mest frågan för att se om någon sett några tester eller liknande.
Och original fälgar är absolut att föredra, men dom växer inte precis på träd. Har kontaktat alla skrotar i både Sverige och Norge och det är ingen som har. Finns ett par på eBay men det är renoveringsobjekt.

Så om det är någon som har original fälgar >13 så kan ni gärna skicka ett pm!

Jag har i alla fall valt att strunta i dessa fälgar, det är verkligen ingen som har köpt dessa fälgar och skrivit om dom. Bara teoretiker, precis som här. :näsblod
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nä. Men ett par nya magnesiumfälgar inklusive bromsskivor som kan säljas för under 6000 spänn är definitivt skit. Oavsett var de kommer ifrån.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top