Läderjacka för stor kring magen

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Hej Alla
Mitt problem är att jag har breda axlar osv då jag träna. Magen är dock rätt slank, så jackan är lite för stor där. Går det att lösa?
Jag var en idiot och förvarade saker i magen i början, innan jag hade en ryggsäck så den har stretchats mer i följd av detta.
Dumt jag vet, men finns det en lösning?

Skulle jag sy in den kommer ju inte blixtlåset att fungera för att sammankoppla med byxan. :/
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Är tyvärr ett fenomen för alla som inte har den perfekta kroppssymmetrin. Något som får lida för att något annat ska sitta bra. Jag tänker mig att du kan försöka kolla om det går att sy in den med en justering av kedjan på något sätt.

Annars får du kanske börja leta efter allvädersställ. Finns säkert något som passar din kroppsform bra nog. Skulle du inte vilja gå på den lösningen så är det nog måttsytt som gäller för dig. Då finns flera olika leverantörer med lika olika priser och typ av ställ.

Jofama sydde om mitt ena ställ. De kanske kan ta in ditt och kolla på det åt dig. För det är verkligen viktigt att arbetet utförs av en som vet vad han/hon gör och som använder rätt typ av stygn och tråd till sömmar mm.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Hade samma problem när jag var ung. Det gick över med åren.
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
Är tyvärr ett fenomen för alla som inte har den perfekta kroppssymmetrin. Något som får lida för att något annat ska sitta bra. Jag tänker mig att du kan försöka kolla om det går att sy in den med en justering av kedjan på något sätt.

Annars får du kanske börja leta efter allvädersställ. Finns säkert något som passar din kroppsform bra nog. Skulle du inte vilja gå på den lösningen så är det nog måttsytt som gäller för dig. Då finns flera olika leverantörer med lika olika priser och typ av ställ.

Jofama sydde om mitt ena ställ. De kanske kan ta in ditt och kolla på det åt dig. För det är verkligen viktigt att arbetet utförs av en som vet vad han/hon gör och som använder rätt typ av stygn och tråd till sömmar mm.

Jag började nästan ana det, jag ska försöka sy in det så gott det går utan att den blir ful eller sitter konstigt.:)

Finns JOfama i Stockholm? :D
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Kan du inte gå till nån duktig skomakare/skräddare o sy på nån kardborre"anordning" vad man nu kallar det :). runt midjan samt att dom kan sy in den liksom mellan underarmen och midjan utan att röra kedjan. Vet inte om jag minns rätt med skomakare. Men dom har lite starkare maskiner för läder. Be också att dom har dubbla/förstärkta sömmar
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Kanske enklare att sy in i sidorna. Men det vet skomakaren eller sadelmakarn.
Själv fick jag inte godkänt terminen i syslöjden.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top