Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Supergas bike

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Ort
    live long time
    Hoj
    Dr 650 se -02
    Inlägg
    5

    Supergas bike

    Halloj!har funderingar på att prova på strippen lite och fundera om inte supergas kan va nåtFunderar om vad som är lämpligast av nån 1000cc med sänkt och förlängd sving kan va nåt lr kanske en busa med förlängd svingvilka mer mods behövs förstärka koppling andra lameller!hjälp mig jag har ingen koll

  2. #2
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    5
    Inlägg
    10 900
    För att köra 6.20 på 201 och 9.50 på 402 krävs runt 170 hästar på bakhjulet om du kommer iväg bra och din matchvikt är under 100 kg.

    Busan är ett säkert kort iom att den är rätt låg som standard. Kopplingen lär moddas genom att ta bort "back torque/limited slip" t.ex.

    Om inte en dogbone-sänkning och uppskjuten framgaffel räcker för att köra 9.50, installera en bolt-on extension på svingen som kapar ca 0.20 sek på 60-fötterna.

    zzr1200 och zzr1400 är två andra säkra kort. Hur deras kopplingar ska moddas lär du hitta på nätet. Bolt-on för sving finns även för dem.
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x 2

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Ort
    live long time
    Hoj
    Dr 650 se -02
    Inlägg
    5
    Ok hur många hästar lämnar Busan gen 1 på bakan? Går det med enklare mods få nå extra hästar?såg nån gsxr 1000 med bromsad 165 på hjulet kan det va nåt lr föredrar du( brinken)Busan ? Finns kanske några supergas bikes till salu efter säsongen!

  4. #4
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    5
    Inlägg
    10 900
    https://www.blocket.se/stockholm/Suz...o_86305117.htm

    Annars med en original hoj med ormbo och sidewinder bör mappning landa runt 170. På med svingförlängare, voilà!

    Busan är väl mer robust (växellådan) för dragracing men kan anses vara lite old-school men har väldigt många tredjepartsdelar tillgängliga till sig.

    Om du omdirigerar ditt lönekonto till Bohlin @ http://mattebusa.se/ kan du få "hur mycket som helst" på slangen utan turbo.
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x 2

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Ort
    live long time
    Hoj
    Dr 650 se -02
    Inlägg
    5

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2019
    Ort
    live long time
    Hoj
    Dr 650 se -02
    Inlägg
    5
    vilka banor finns det i dala gävleborg området att tävla på?har vissa banor träningstider?

  7. #7
    Medlem Peterrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Martin Honda ZX9R
    Inlägg
    218
    1000cc räcker bra om du tar en modern, förlängt och sänkt sen behövs inte mer. Det finns några som kör 1000 med originalmotor. Helt utan problem och åker för fort. Har du en modern 1000cc idag så hänger du utan problme med när du får lite rutin. Ska du träna så är det Malmö som gäller, finna tyvärr inget mer idag.
    Lämpligt om du vill börja testa är att du kommer till Kjula Eskilstuna i september då det är 2 tävlingar kvar där. Söderhamn har en avslutningstävling som också kan vara lämpligt, 7/9 tror jag det är. Huddik ska visst också köra en test dag i september.
    Står gärna till tjänst med svar på frågor.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    I Skogen
    Hoj
    Honda Hornet 07, VTR Firestorm 02 & XT 600 88
    Inlägg
    569
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    https://www.blocket.se/stockholm/Suz...o_86305117.htm

    Annars med en original hoj med ormbo och sidewinder bör mappning landa runt 170. På med svingförlängare, voilà!

    Busan är väl mer robust (växellådan) för dragracing men kan anses vara lite old-school men har väldigt många tredjepartsdelar tillgängliga till sig.

    Om du omdirigerar ditt lönekonto till Bohlin @ http://mattebusa.se/ kan du få "hur mycket som helst" på slangen utan turbo.
    Den var inte vacker direkt...
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	busa.jpg
Visningar:	38
Storlek:	461,5 KB
Id:	450250

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Klart man hälsar om man har handen fri. Dock är det ingen prinsesseviftning med handleden vi pratar om här... Tuff som man är så glider man fram på 1000 kubik m [...]

Lugn
Vill du annonsera ovan? Klicka här