Resultat 1 till 6 av 6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    Fiddy 125cc

Tickande ljud normalt?

Hej.

(
    Ljudfil: https://delafil.se/1021db836b812b66/R%C3%B6st_064.m4a
    (Går från avgasröret och fram till motorn där det tickande ljudet gör sig mer självklart. Ljudet kommer från där ventilerna är)
    )

Har en fiddy 125cc

Jag tycker att detta tickande ljud har blivit mer och mer uppembart, eller så kanske jag bara inbillar mig.

Undrar bara om det är nprmalt att det ska låta såhär?

Mvh marcus

Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Kan nog vara läge att kontrollera ventilspelet. Runt 0,1 mm på insug och avgas är ok.
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Om du nu inte vet hur man gör så kolla in denna först.

Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

Medlem
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    Fiddy 125cc
    Tack för tips. Jag justerade ventilterna igår, men märker ingen skillnad på ljudet:s

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Ventilspel skall ticka, mer hellre än mindre. Det är inte du som är lite nojig? Det är inte något annat eftersom ljudet är för "tunt". Låter den mer kall än varm? Kolv/cylinder spel kan låta rätt mycket kall på lägre varvtal men varierar mer än det där ljudet. Ett dovare ljud hade kunnat vara någon av vevstaksändarna. Vevaxellager låter inget speciellt utan lär kollas mha oljebyte (silvriga streck i uttömd olja är illa).
    /anders -98bandit1371 -91Intruder1400 -97bandit1157 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x 2

Medlem
    Reg.datum
    jun 2019
    Hoj
    Fiddy 125cc
    Det kan mycket väl vara jag som är nojig! Ville bara dubbelkolla här så det inte var något uppenbart fel. Tack för all hjälp

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Åter från de döda? Nä, men detta klippet dök upp på YT, och jag bara måste dela med mig: Loffes egen byrå som producerat, och bara ärkekändisar rakt igen [...]

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här