Elins tour de la shrimpsandwich. Lördag 20 juli 10.00

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nu funkar min hoj igen (jipppiieee) och Elin har fått upp körglädjen och vi har sytt ihop en tur som vi tror att ni kommer att tycka om alla ni hojåkare runt Mälardalen. Vädret enligt SMHI ska bli strålande men som reserv har vi söndagen. Vid osäkert väder dansa soldansen eller så hör av er för info.

10.00 Jag möter upp er norrbaggar på Skogskyrkogården (blomsterbutiken) och vi tar slingerbulten till Rosenhill.

10.00 Elin möter upp er söderkisar vid Sulas, strängnäs på fina vägar till Rosenhill.

De som kommer i tid hinner kanske med en snabbjava?
http://caferosenhill.se/

11.00 Clutch out från Rosenhill men vi drar vidare till mysiga Eldtomta för den obligatoriska räkmackan. http://www.eldtomtacafe.se/

Mätta och belåtna tar vi färjan över vackra Skanssundet. Kör via Hölö-Gnesta-Sjunda till Lövnäsbadet där de som vill kan ta ett dopp. https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6vn%C3%A4sbadet

Glarren då? Jo, den tar vi på intressanta mångfaldens hus. https://www.mangfaldenshus.se/

Hjärtligt välkomna!!! (Hör gärna av er ifall ni kommer så vi vet om intresse finns för detta)

1.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det finns en risk att det kan komma in en katt bland hermelinerna! En SportHoj alltså! :D

Men jag möter inte upp vid någon bomsterbutik och Tungelstavägen kan jag stå över... Men tanka måste man så man kan ju se till att ha gjort det innan 11! :)

Vägen över Sjunda är trevlig men för de som åker, inte kör, motorcykel blir det intressant! :)
Försök att "hålla skyltad hastighet" hela tiden! :D
Har man tur får man se vargen i Sjundareviret! :tummenupp














I am old and I sometimes terrifies people but as a fan of British bikes I prefer to be a RIDER, not a driver!
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Det finns en risk att det kan komma in en katt bland hermelinerna! En SportHoj alltså! :D

Men jag möter inte upp vid någon bomsterbutik och Tungelstavägen kan jag stå över... Men tanka måste man så man kan ju se till att ha gjort det innan 11! :)

Vägen över Sjunda är trevlig men för de som åker, inte kör, motorcykel blir det intressant! :)
Försök att "hålla skyltad hastighet" hela tiden! :D
Har man tur får man se vargen i Sjundareviret! :tummenupp














I am old and I sometimes terrifies people but as a fan of British bikes I prefer to be a RIDER, not a driver!

Tjenis pe... :)

Vore kul om vi syns någonstans på lördag. Du verkar att vara en kul och trevlig prick :tummenupp

Och en räkmacka är aldrig fel...

stor-rakmacka.jpg
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tackar! Men du verkar inte vara en människokännare direkt! :D

Översvämning i Eldtomta? Laxmacka för 78 kronor är mitt val. :)

Träffade Herr. Old Badger idag på denna turen. Trevlig snubbe och visade sig att vi hade en gammal bekant :)

Vi blev ett 20-tal hojar, varav 50-50 tjejer/killar och hade en riktig bra dag. Hoppas fler av er på detta forum hänger på nästa gång. :D

färja.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Trevligt! Bra vägval och gott väder. :tummenupp

För er som läser Fågelmatartråden, fåglar blev matade på färjan över Skanssundet. :)

IMG_1576 (1).JPG


Nu vet jag att det kan uppskattas att åka många motorcyklar efter varandra men det är inte mitt förstahandsval att tillbringa i sadeln på en SportHoj. Så det gjorde inte så mycket att macken i Rosehill inte fungerade så jag blev ännu senare... ;)
Kul att träffa Herr PeterD! Och prata om en gemensam bekant, Den tredje motorcyklisten! :)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top