Backspegels-skruvar

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tjena

Är på jakt efter ett par skruvar till backspeglarna. En gänga är medsols och den andra motsols eller vad man vill kalla det. 10mm är gängorna. Går dessa att hitta på diverse kedjor likt biltema eller annat? Är på Gotland så utbudet kanske inte är det största så tips mottages gärna.
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Inte det lättaste att hitta bara sådär. Skulle gissa att de du söker är fingängat med. Jag håller på o trixa lite med ett backspegelproject och det lutar nog att jag jag kommer till o borra ur mina fingängade fästen o sätta en insats med vanlig "ickefingänga".

Är det dessutom insex-skruv du söker så är det ofta mindre diameter på skallen också än vad du vanligtvis hittar i järnhandeln.

Sorry för allt negativt men så ser det ut på min och ett halvdussin andra hojar jag kikat på. Alla led dock inte av vänstergängan.


/David
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ja det stämmer, relativt fingängat med insex. Är ingen panik, kan fortfarande köra med mina original fast hade varit roligare att få dit några snyggare.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Hade det varit panik så säljer BT en sats backspeglar där det följer med två vanliga och en vänstergängad skruv.

Annars är det väl bara att uppsöka närmsta mc-handlare för något märke som har ena skruven vänstergängad.
De borde ha en låda under disken
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Får kolla lite idag, försöka lura iväg damen till skruvaffärer på semestern blir svårare än att hitta just skruvarna :D
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top