Unik BMW M3 stulen !!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ser ut att vara ett beställningsjobb av objektet att döma. Jag hoppas den hittas och återförs till ägaren orörd.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Märkligt. En ikon för vuxna bilintresserade. Svårt att tro att den skulle vara "cool" i Bukarest eller Warszawa. Undrar var den är tänkt att hamna till slut
 

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Ort
Örebro
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
Förjävligt när man inte får ha sina saker i fred! Hoppas bilen återfinns och kommer tillbaka hel.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
hoppas den iallafall var ordentligt försäkrad så den ekonomiska förlusten inte blir fördjävlig.

hamnar hos någon samlare eller någon typ av historisk racing med bytt chassie nummer, med tanke på stockolms läge och färjor till polen så är nog bilen redan ute ur landet.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag blev av med ett par unika backspeglar på mcn för nån månad sen. Har stått i samma garage i 10 år. Köpte ett par bättre på biltema. Som är bättre på alla sätt. Men lite kränkt blidde jag allt.
Verkar vara mycket tjuvar ute nu för tiden.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Som sagt, luktar beställningsjobb.
Lite som att stjäla Mona Lisa...

Hoppas verkligen att den kommer tillbaka i oskadat skick.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Snälla, håll utkik efter denna pärla och kontakta Larmtjänst eller Polisen om ni frår syn på den.
One of a kind, ägaren är en god vän och detta är hans ögonsten.
https://www.larmtjanst.se/Efterlysta-objekt/Personbil/864491/

Stackars, stackars din vän...
Kan tänka mig att han tassat runt sin drömbil i trettio år och nån enstaka gång per år kört M3:an på en tur för att hålla den i spänstigt nyskick. 1200 mil - det måste fan va världsunikt! Och så kommer nåt praktsvin och spräcker bubblan som bilen var i?! :mad:
Nej fyfan, det maler t.o.m. i min mage. Och en Sport Evo till råga på allt!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Stackars, stackars din vän...
Kan tänka mig att han tassat runt sin drömbil i trettio år och nån enstaka gång per år kört M3:an på en tur för att hålla den i spänstigt nyskick. 1200 mil - det måste fan va världsunikt! Och så kommer nåt praktsvin och spräcker den bubblan som bilen var i?! :mad:
Nej fyfan, det maler t.o.m. i min mage. Och en Sport Evo till råga på allt!

Ja, jag är nog lika ledsen som han, har ju haft äran att pyssla lite med den, det görs inte bilar med samma själ nu för tiden.
Trist som tusan är det.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja, jag är nog lika ledsen som han, har ju haft äran att pyssla lite med den, det görs inte bilar med samma själ nu för tiden.
Trist som tusan är det.

Nej, och även om han får tillbaks bilen så går det inte att göra ogjort. Det har ju varit nån annan där...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Snuten måste ju ligga i av bara den nu! Det är troligen ett beställningsjobb och då finns en chans att slå till mot organiserad brottslighet...

Men de står väl vid någon halvtom motorväg och jagar fartsyndare som de kan skryta om på fejsbook sen...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Finns en särskild plats i helvetet för de som stjäl andras saker. Kan väl hoppas att hård karma når personerna inom en snar framtid.

Detta fall känns som ett uppenbart beställningsjobb och tyvärr är den högst troligt redan ute ur landet på någon lastbil/släp.

Tänk så bra det hade varit om vi hade haft en tull-organisation som kunde utföra sitt jobb. Eftersom det nu inte existerar någon sådan så är min rekommendation att man placerar yrkesmilitären på varenda gränsövergång som finns och kontrollerar alla lastbilar/släp som går ut ur landet mot ffa. öst....

Hur svårt kan det vara att ta ansvar som politiker (oavsett parti) och faktiskt lösa ett problem som nu bara upplevs som eskalerande? :zpy

Lider med din vän och hoppas att den hittas!
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
hoppas den iallafall var ordentligt försäkrad så den ekonomiska förlusten inte blir fördjävlig.
Om man tar hänsyn till den känslomässiga biten som affektionsvärdet av nämnda tillgripna bil så bryr sig f-bolagen inte ett skit. Det är bara så svårt att förklara att den omhuldade prylen man har ett känslomässigt band till inte värderas högre än den borde värderas till.
Behöver inte ens vara första ägare ..man kan känna ändå
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om man tar hänsyn till den känslomässiga biten som affektionsvärdet av nämnda tillgripna bil så bryr sig f-bolagen inte ett skit. Det är bara så svårt att förklara att den omhuldade prylen man har ett känslomässigt band till inte värderas högre än den borde värderas till.
Behöver inte ens vara första ägare ..man kan känna ändå

Man kan neka försäkringsbolagets bud. Det har jag gjort flera gånger. Det har alltid resulterat i att det jag har begärt har blivit utbetalt
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top