REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Resultat 1 till 6 av 6
    Möjligen en smula excentrisk emellanåt. Esquires avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    NV 70 Hobby -54

3D-skrivare für alle?

Finns det någon 3D-skrivare till vettigt pris som fungerar?

Alltså i trakterna av 5000kr och som inte har horribel utskriftskvalitet, kräver timmar av pillrande med inställningarna för varje utskrift eller löper en 50% chans att skapa filamentspaghetti. Gärna också med något standardfilament som går att få tag på lite varstans.

Eller går det att faktiskt få till något vettigt med en byggsatsskrivare för kring 3000kr?

Jag vet att det finns många fina skapelser för kring 20000-30000kr. Eller ännu mera. Men det känns som lite överkurs för att ha och experimentera lite med hemma.
    "Ett vanligt misstag som folk begår när dom försöker konstruera något som är fullkomligt idiotsäkert är att dom underskattar dom fullständiga idioternas uppfinningsförmåga." - Douglas Adams, I stort sett menlös
    Nu även på Instagram (@escwire).

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Denna har rekommenderats på ett annat fora: https://www.3dprima.com/3d-printers/...-size/a-23146/
    Improvise, adapt, overcome.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Denna har rekommenderats på ett annat fora: https://www.3dprima.com/3d-printers/...-size/a-23146/
    Ender 3 Pro är det tips jag har fått, men jag har så många kompisar som har skrivare så jag har inte brytt mig om att köpa någon.

Dom verkar vara trasiga jämt, oavsett märke eller prisklass

Möjligen en smula excentrisk emellanåt. Esquires avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    NV 70 Hobby -54
    Jag har sett de där Creality lite varstans. Men priset har gjort mig lite skeptisk.
    "Ett vanligt misstag som folk begår när dom försöker konstruera något som är fullkomligt idiotsäkert är att dom underskattar dom fullständiga idioternas uppfinningsförmåga." - Douglas Adams, I stort sett menlös
    Nu även på Instagram (@escwire).

Gjuta kåpor nästa... Spykes avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    FZR 1000 -87
    Köpte en Creality cr-10 mini för ett tag sedan och resultaten kan absolut mäta sig med de två Makerbot jag kört sedan innan. Det enda är att den skriver snäppet långsammare.

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Jag kör Prusa mk2s och bara stoppar i den plastsort jag vill ha och kör, köpte den för att den skulle funka med många material och bara funka och det har den gjort.

Annars säger många att Ender 3 ska vara bra.
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Han ska köpa bromsslang och sen kolla på hoj

oops164
Vill du annonsera ovan? Klicka här