Honda Cx500 -82 - Hjälp med motor

AndersES500

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Cx500es -82
Hej!
Söker verkstad eller kunnig person som mot betalning kan hjälpa med motor i Sthlms-området.

Jag har för ett år sedan dragit igång ett projekt med en Honda cx500 Eurosport från 82. Denna var i kanonskick motormässigt, servad på verkstad av tidigare ägare osv.
Av intresse så öppnade jag en del o bytte packningar osv och har nu målat motorn.

Dock här är jag fast. Jag ville sätta dit elstart(electric timing ignition kit) vilket gjort att jag fastnat här.

Undrar om någon vet var man skulle kunna lämna in för att då monterat min elektriska fläkt, och ordnat sista delen av motorn sammanplockning innan jag kan börja sätta ihop saker och ting.

Elektroniskt har jag tänkt mig en M-unit som är införskaffad för att underlätta elprocessen i det hela.

Tack på förhand för tips och tricks!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Är du säker på att du är rätt ute här? Elstart är inte samma som electric timing ignition kit, det låter mer som en ersättning för originalets tändsystem. Att bygga ett nytt elsystem med m-unit tar MYCKET tid, räkna med åtminstone 10 000 om någon ska göra det åt dig. Kanske ännu mer. Vore det inte roligare om du lär dig själv?
 

AndersES500

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Cx500es -82
Ja, elektrisk timing såklart menar jag, tack. Alternativet är om jag hittar nån som är duktig på ordna timingen till mig.

Stämmer, allt skulle vara roligare att göra själv, men de saker som inte blir gjorda måste jag titta på andra lösningar för så att jag kommer vidare. Elsystemet löser jag nog själv tänkte jag.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top