Cordial/Cordsun däck?? (kinadäck)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Brattehall

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2019
Ort
Limmared
Hoj
Triumph Speed Triple 955i
Hej, jag köpte nyligen en Triumph Speed Triple 955i med nya däck som visade sig vara inga mindre än Cordial Cordsun. Kontaktade XL moto som säljer dessa och där sa man att de visserligen inte haft några problem med däcken men skulle
själva köra på märkesdäck alla dagar i veckan. Det får gälla som betyg och därför åker de av innan våren!

Tjing!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hej, jag köpte nyligen en Triumph Speed Triple 955i med nya däck som visade sig vara inga mindre än Cordial Cordsun. Kontaktade XL moto som säljer dessa och där sa man att de visserligen inte haft några problem med däcken men skulle
själva köra på märkesdäck alla dagar i veckan. Det får gälla som betyg och därför åker de av innan våren!

Tjing!
Tror det är ett bra val att köra märkesdäck istället. :tummenupp
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Cordiali Saluti" är en vanlig avskedsfras när man skriver brev på Italienska.


"Vänliga hälsningar" helt enkelt, men jag gör kopplingen till just avskedsfras när man tänker på kinesiska MC-däck.

Bye-Bye, helt enkelt.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Apropå däck och Xlmoto, ser att de även säljer Pilot Road 2, ett däck som kom på marknaden 2007. Inget fel på de däcken även om utvecklingen gått framåt rejält sen dess, men frågan är hur gamla däcken är? Tillverkas PR2 fortfarande eller är det gamla lagrade ostar?

Edit: dessutom ser jag att ett set i vanlig dimension (120 fram 180 bak) kostar 800 kr mindre än Road 5 från Hojdäck.se. Det tycker jag är för liten skillnad i pris för ett så pass gammalt däck.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Apropå däck och Xlmoto, ser att de även säljer Pilot Road 2, ett däck som kom på marknaden 2007. Inget fel på de däcken även om utvecklingen gått framåt rejält sen dess, men frågan är hur gamla däcken är? Tillverkas PR2 fortfarande eller är det gamla lagrade ostar?

Edit: dessutom ser jag att ett set i vanlig dimension (120 fram 180 bak) kostar 800 kr mindre än Road 5 från Hojdäck.se. Det tycker jag är för liten skillnad i pris för ett så pass gammalt däck.

Ja inte fan skulle jag välja PR2 framför PR5... inte minst med tanke på att PR4 närmast var en revolution vad gäller våtgrepp när det kom.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top