Kawasaki Z900 Quick shifter

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Hej Allihopa!

Beställde från England Healthtech Quick Shifter Easy och installerade den för ett par dagar sen.

Jag är så jäkla nöjd :tungan!
Är lite bökigt att stälal in den i programvaran på mobilen just för att man har en kawasaki men fan va kul det är att köra med en quick shifter.

Allting gick på 3000kr ink frakt men då installerade jag allting själv.
Man behövde komma åt tändstiftshattarna ( om dom heter så ), så jag var tvungen att plocka bort tanken. All installation tog ca 2 timmar. Men nu när man vet hur man gör så går det fortare andra gången.

Fom nu så ska jag skaffa QS till vartenda hoj jag köper. Så mycket mer körglädje!

Har någon av er installerat en eftermarknads QS? På vilken hoj?

Hoppas vädret blir nu bättre, för ett sådan sommarväder känns som en sen höst :mad:
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Har nu kört ca 1 månad med QS och den funkar inte alltid perfekt. Växlar oftast perfekt från 2a till 3e medans andra växlar så rycker hojen på sig lite för mycket ( som en mt09 ) och det är oavsett hur många varv man är uppe i. Ibland så kan även en växel inte gå i. Då blire läskigt :D. Men samtidigt så har jag inte pillat med appen, går ju att ändra på massa inställningar så som ignition off time osv så det kan ju hjälpa iofs:tungan

P.S denna forum inlägg känns lite ensamt :D
 

Joona

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2021
Hoj
2017 Kawasaki z900
Hej Allihopa!

Beställde från England Healthtech Quick Shifter Easy och installerade den för ett par dagar sen.

Jag är så jäkla nöjd :tungan!
Är lite bökigt att stälal in den i programvaran på mobilen just för att man har en kawasaki men fan va kul det är att köra med en quick shifter.

Allting gick på 3000kr ink frakt men då installerade jag allting själv.
Man behövde komma åt tändstiftshattarna ( om dom heter så ), så jag var tvungen att plocka bort tanken. All installation tog ca 2 timmar. Men nu när man vet hur man gör så går det fortare andra gången.

Fom nu så ska jag skaffa QS till vartenda hoj jag köper. Så mycket mer körglädje!

Har någon av er installerat en eftermarknads QS? På vilken hoj?

Hoppas vädret blir nu bättre, för ett sådan sommarväder känns som en sen höst :mad:
Tja! Vill du hjälpa mig montera quickshift mot kompensation såklart? :D
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Tja! Vill du hjälpa mig montera quickshift mot kompensation såklart? :D
Tjena.

Var ett tag se jag var inne på Sporthoj. Jag rekomenderar dig STARKT att lämna tillbaks QS till Z900. Det som hände mig var oavsett hur jag än ställde in funktioner i appen ( hur snabbt den ska växla osv ) så funkade den dåligt. Jag testade 50 olika inställningar ( tips från youtube ) men inget funkade bra.
Det som händer är att mna kör 50 eller 200km/h sen så medans man växlar så hoppar växlarna bara ut och du kör på neutral växel trots att du växlade från 4an till 5an...
Detta hände mig flertals gånger. Kan du inte byta lamellerna själv så kommer det kosta dig 6-8tkr då du kommer att förstöra dom fort...

Quick Shifter som jag hade installerades av en Ducati Mekaniker som hölt på med mc i massa år så det var inte det som är felet.

När du ställer in Healthtechs QS ( i appen innan den ska användas ) så behöver du ha mc'n avstängt och på neutral växel. Sen så ska du växla den 3 växlar upp till 3an. Alla kawasaki från ngn årtal ( typ ) 2013 och uppåt har en ''säkerhetsgrej'' att du inte kan växla upp mcn utan koppling på högre växel än 1an... helt idiotiskt vet ej varför det är så, men det är så.

Jag sålde min Z900 och kör nu MT09SP, galet grym hoj. Vanlig MT09 är värdelös men SP är sjukt bra.

Lycka till Joona
 

Joona

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2021
Hoj
2017 Kawasaki z900
Tack för svar, det va verkligen nyttig info! Jag har bytt spår lite och tänkt lämna in hojen för att få quickshift via ECU och pops and bangs. Tror du att det kan bli samma problem då??
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top