Priser

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Lund
Hoj
Cessna 172N -74
Finns säkert andra trådar, MEN, jag tycker det är märkligt med prisutvecklingen på Blocket. Jag köpte min XJ6 2011, det var en 2009 med 250 mil på mätaren, för 45000. Nu hittar man samma hoj, alltså en 2009, med ett par tusen mil för samma pris! Med skillnaden att när jag köpte den var den två år gammal, nu är den ju för fasen 10 år gammal.

Jag sålde min för ett par år sedan och fick 30000 via YC, då jag inte orkar med att sälja och folk som ska provköra osv. Det hör inte hit, visst jag hade säkert kunnat få mer om jag fixat med det själv då men det kändes ändå som en bra deal för mig, några tusen per år i värdeminskning.

Sen om de får sina grejer sålda är ju en annan femma. :4skrika:huvet:dummer:smasha
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Tyvärr är verklighetsförankringen ofta "noll" åt båda hållen. Säljaren vill ha mer än nypris och köparna tycker att man skall vara tacksam för ett bud som är 50% under realistiskt marknadsvärde. Likt mycket annat har Atonbladet-mentaliteten slagit igenom här med; så länge du tycker du har rätt så är fakta irrelevant. På cykelsidan (MTB och LVG) är min erfarenhet att folk har betydligt mer realistiska prisbilder, även om det kan vara lika dyrt som MC.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inget konstigt som jag ser det.
Sverige blir allt mer integrerat med sina nyanlända från Mellan Östern och Afrika. Länder där säljaren startar med ett högt pris och köparen med ett lågt pris och så enas man till slut.
Det räcker med att turista i Egypten för att inse detta.

Eller jag köpte min begagnade BMW R60 1966 för 3000kr med kanske 2000mil på mätaren och sålde den med kanske 1000 mil till 1969 för 3000kr.
Idag:
Bmw r60 50 000 kr
Mycket fin BMW R60 i originalskick .
Årsmodell -70
4380 mil.
Orginal packväskor ingår.
Säljes för dödsbo.
Ring för mer information.
Obs: endast seriösa svar. Inga byten. Skambud undanbedes.
https://www.blocket.se/goteborg?q=BMW+R60&cg=1140&w=3&st=s&ps=&pe=&rs=&re=&c=&ca=15&is=1&l=0&md=th

Å andra sidan har allt blivit dyrare. 1/2 paket glass 35 öre 1967, idag 10kr (?)
Jag tjänade ca 5kr/h på ASEA verkstad i Västerås.
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top