MotoGP 2019 #9: HJC Helmets Motorrad Grand Prix

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
FinLÄNDAREN vann loppet. Heja.

Men, vilken jobbig kommentator. Härjade som att det vore sista varvet på världens största tävling där alla står på samma poäng och har chans att ha hem mästerskapet.

Ja, Matt Dunn borde fått sparken för tre säsonger sedan. Han är nästan alltid helt hysterisk, skriker i falsett och skrattar åt sina egna forcerade skämt.


Bortsett sen från det så var racet betydligt mer spännande än förväntat, men jäkligt konstigt att se ett helt tyst race. Känns som att de borde göra något åt det i tv-sändningen, det blir ju bättre känsla i on board-klippen. Synd att det redan förkortade racet (pga väder) blev ännu kortare när en förare kraschade och punkterade air-fence.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var inga kommentatoress i sändningen nej. :hihi
Kul att se Tuuli på toppen av pallen. Gillat honom sen jag såg hans första wildcard i supersport 600.
 

ST-Micke

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Yamaha Tracer 900
Är det någon som vet varför Moto-E racen är så korta? För att passa in i schemat, eller för att batterierna inte räcker längre, eller något annat skäl?
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Väldigt intressant med Stigefelt när de går genom En av deras motogphojar i depån på Viasat.
Sevärt!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jaha, det var inte många sekunder marquez behövde känna sej stressad i dag.

Men Rins, wtf?

Kul för Crutchlow.

Tycker det är intressant när kommentatorerna pekar ut förare som krachat senaste dagarna att de kör otroligt bra...
Man måste ju undra vilka bieffekter deras smärtstillande har :hihi

Undrar exakt hur nöjd Dovi är att han tagit Petrux "under sina vingar"? :crash
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag noterar två inlägg i en tråd som annars brukar svälla ett par sidor direkt efter racen... Nä jag håller med, det är inge kul längre. Jävla unge!! :mad:
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Nästa race blir nog lite spännande när Ducatin får lite fart...:)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är det någon som vet varför Moto-E racen är så korta? För att passa in i schemat, eller för att batterierna inte räcker längre, eller något annat skäl?

Oavsett orsak så ger ju 5 varv = nästan 19km (misstanke batteriet slut?!) inte direkt något köpsug hos mig.

Är det inte för batteriet är slut så har Dorna verkligen oavsiktligt sänkt elhojar.

Elhojarna på Isle of Man TT klarar ju ett varv, 61km.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oavsett orsak så ger ju 5 varv = nästan 19km (misstanke batteriet slut?!) inte direkt något köpsug hos mig.

Är det inte för batteriet är slut så har Dorna verkligen oavsiktligt sänkt elhojar.

Elhojarna på Isle of Man TT klarar ju ett varv, 61km.

Fast det blev ju förkortat för att det regnade och hade sig, sedan blev det avslutat i förtid för att luftstaketet blev punkterat. Tanken är väl 10 varv eller något sånt egentligen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fast det blev ju förkortat för att det regnade och hade sig, sedan blev det avslutat i förtid för att luftstaketet blev punkterat. Tanken är väl 10 varv eller något sånt egentligen.

OK , Tack för den infon, hade väl inte vaknat 10:00 ens.
 

ST-Micke

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Yamaha Tracer 900
Är det inte för batteriet är slut så har Dorna verkligen oavsiktligt sänkt elhojar.

Elhojarna på Isle of Man TT klarar ju ett varv, 61km.

Jag kollade just på Zero elmotorcyklar, och dom har en räckvidd på upp till 200+ miles/320km. En gahjoj körs ju inte så fort som MotoE men mer än dom 8 varv som ett race är ska dom väl klara.

Jag får intrycket att Dorna vill introducera klassen lite försiktigt, och kanske inte är säker på teknologin ännu.

Nåja. Det lilla man fick se av racet var ganska lovande. Bra fight om podiet, men missar man starten är man nästan rökt p.g.a. racets längd.
 

ST-Micke

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2019
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Yamaha Tracer 900
Tur att moto2 iaf gav lite action.

Håller med. Bra fight i det racet. Binder imponerade, både att han kom till täten från 17:e startruta, och att han kunde köra KTM:en med däck som såg ut att vara ganska slut.

Kudos till A.Marquez, och trist för Lecuona.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kollade just på Zero elmotorcyklar, och dom har en räckvidd på upp till 200+ miles/320km. En gahjoj körs ju inte så fort som MotoE men mer än dom 8 varv som ett race är ska dom väl klara.

Jag får intrycket att Dorna vill introducera klassen lite försiktigt, och kanske inte är säker på teknologin ännu.

Nåja. Det lilla man fick se av racet var ganska lovande. Bra fight om podiet, men missar man starten är man nästan rökt p.g.a. racets längd.

När man ger full gas hela tiden så tar batteriet slut väldigt fort.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jag kollade just på Zero elmotorcyklar, och dom har en räckvidd på upp till 200+ miles/320km. En gahjoj körs ju inte så fort som MotoE men mer än dom 8 varv som ett race är ska dom väl klara.

Jag får intrycket att Dorna vill introducera klassen lite försiktigt, och kanske inte är säker på teknologin ännu.

Nåja. Det lilla man fick se av racet var ganska lovande. Bra fight om podiet, men missar man starten är man nästan rökt p.g.a. racets längd.

kan verkligen stämma det:va du menar väl hastighet:)
 
Last edited:

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Tycker vi släpper elhojstugget nu, det är skittråkigt med elhojar pungckt.

Om det är framtiden är sporten död.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Tycker vi släpper elhojstugget nu, det är skittråkigt med elhojar pungckt.

Om det är framtiden är sporten död.

Kul att man kan tycka så olika.
Motogp är så sjuuukt trist nu och varit de senaste åren. Dovi utmanar om titeln... eh... nej det gör han ej och har aldrig gjort. MM tar hem detta med semestergas som fastnat på halvfart! Varje år.

MotoE dominerar på grund av nåt nytt och med teknologi som enligt mig är framtiden. :)

PunG.....T
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Kul att man kan tycka så olika.
Motogp är så sjuuukt trist nu och varit de senaste åren. Dovi utmanar om titeln... eh... nej det gör han ej och har aldrig gjort. MM tar hem detta med semestergas som fastnat på halvfart! Varje år.

MotoE dominerar på grund av nåt nytt och med teknologi som enligt mig är framtiden. :)

PunG.....T

Håller med om ditt konstaterande men att MotoE skulle vara lösningen tror jag inte på.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top