REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46
  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    1 603
    Jag skulle testa maila och fråga Landefeld om tryck brytaren tål vakuum eller ej, får du svar att den inte tål det får du väl flytta den till plenum

  2. 2019-07-05, 21:27

  3. #42
    Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Hoj
    Hayabusa Gen 1, Turbo
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Jag skulle testa maila och fråga Landefeld om tryck brytaren tål vakuum eller ej, får du svar att den inte tål det får du väl flytta den till plenum
    Japp. Inga konstigheter att flytta den dit. Behöver inte ens flytta den, bara på med en längre slang och y-kors vid uttaget till laddtrycksmätaren.
    Senast redigerat av HayabusaMan den 2019-07-05 klockan 23:00.

  4. #43
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    1 603
    Då är det väl enklast att flytta den så är ju problemet ur världen.

  5. #44
    Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Hoj
    Hayabusa Gen 1, Turbo
    Inlägg
    644
    Verkar fungera att använda ett extra suzuki bränslepumpsrelä från samma hoj iaf. Tack för förslaget Steffe! Hade aldrig kommit på det med relä själv.

    Tog strömmen från larmkontakten istället, som i sin tur tar strömmen från kabeln till ordinarie bränslepumpsrelä (säkrad med 15A från batteri.

    Bakljusflimmer borta. Får hålla lite koll om pluskabeln till larmkontakten brinner upp men det tror jag inte den gör.
    Har provåkt 10 mil ca.

    Relät är ju byggt för att mata på ström oavbrutet så det borde väl klara av jobbet. Tog signalen från bakljuset för den var ju redan klar.
    Senast redigerat av HayabusaMan den 2019-07-08 klockan 22:53.

  6. #45
    Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Hoj
    Hayabusa Gen 1, Turbo
    Inlägg
    644
    Mailade ovanstående men de svara inte på frågor utan företagsnamn och adress osv, osv.

    Kopplat tryckbrytaren till plenum nu och ska bara göra som sista check i helgen att den inte har ändrat inställning eller liknande. Hojen gick problemfritt idag iaf.

  7. #46
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    1 603
    Citat Ursprungligen postat av HayabusaMan Visa inlägg
    Verkar fungera att använda ett extra suzuki bränslepumpsrelä från samma hoj iaf. Tack för förslaget Steffe! Hade aldrig kommit på det med relä själv.

    Tog strömmen från larmkontakten istället, som i sin tur tar strömmen från kabeln till ordinarie bränslepumpsrelä (säkrad med 15A från batteri.

    Bakljusflimmer borta. Får hålla lite koll om pluskabeln till larmkontakten brinner upp men det tror jag inte den gör.
    Har provåkt 10 mil ca.

    Relät är ju byggt för att mata på ström oavbrutet så det borde väl klara av jobbet. Tog signalen från bakljuset för den var ju redan klar.
    Kul att det verkar funka. Att dra plusmatningen direkt från batteriet är ju inget större jobb, det är ju bara en säkrad kabel från pluspolen på batteriet till reläet. Jorden kan du ju ta nånstans i ramen så slipper du dra två kablar till batteriet, på min hoj har jag bara dragit pluskabeln från batteriet sen jordar jag i em skruv i huvudramen. Man ska väl bara ha lite koll så man inte jordar genom lager för då kan man säkert få jordproblem om man har otur.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Är det samma regler för elhojar som för snöskotrar med fyrtaktsmotor - man får köra dem även om man är lite på pikalurven...?

Alatalo
Vill du annonsera ovan? Klicka här