Färjan Moskenes-Bodö

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Jag börjar min semester vecka 28. Är sugen på att köra E45 från Mora upp till Kiruna. Sen Kiruna-Riksgränsen-Andenes. Ser att man bör förboka färjan Moskenes-Bodö. Kollar man turerna nu så är vissa turer redan är fullbokade. Känns inte så roligt att bli beroende av nån avgång. Hur är det om man bokar en avgång typ nån dag före? Är sugen på fiske så jag tar med ett teleskopspö och lite torskdrag. Söker man här på forumet så får man massor av svar på ordet "Moskenes" Jag erkänner att jag är en väderfis. Jag har redan ställt in två resor till Norge i år då det varit dåliga väderprognoser.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
En hoj kan de kanske klämma in även om det är fullbokat? Du kan ju ringa och kolla hur de ser på saken.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är bara att svänga in till färjeläget nån timme innan avgång. Med hoj åker man längst fram och på först och du köper biljett direkt på terminalen.

Var inte en sådan väderfis, Lofoten är fint även i regn och torsken går in till bryggan...


Buy quality, cry once
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Jag bokar färjan nån dag före. Nappstraumen ska tydligen vara ett bra fiskeplats, frågan är om det finns nån bra platser för landfiske.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Det är bara att svänga in till färjeläget nån timme innan avgång. Med hoj åker man längst fram och på först och du köper biljett direkt på terminalen.

Var inte en sådan väderfis, Lofoten är fint även i regn och torsken går in till bryggan...


Buy quality, cry once
-

Well, Lofoten är verkligen jättefint, fast inte i regn. Jag var där i juni 2017, en sen kväll, natt och 1 dag. Det regnade mest hela tiden och det var faktiskt inte kul. Vackert? Ja jo, visst är det vackert, men efter några timmar i regn är inte naturen det första man tänker på att uppskatta. Snarare att hitta en bränslestation (eller ska man säga "korv-hamburgare-läsk-och-allt-tänkbart-i-matväg-station" kanske?).
/H
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har varit där fyra gånger, sammanlagt ett tiotal dagar. Regn eller sol, det är fantastiskt oavsett bara man har rätt kläder hehe. Jag tältar för övrigt.

Fina vägar, fantastiska vyer, korta avstånd osv. 98 oktan finns på Shell i Sortland och på Esso i Svolvær. Ofta är det finväder på sydöstsidan även om Atlanten skickar sitt väder mot västkusten.

Åk upp till Andenes och ta färjan mot Senja och hem via Tromsø - värt varenda timme!


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top