Resultat 1 till 16 av 16
    Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor

20 år på mc!

Inte så mycket att yvas över, kanske? Det är ingen evighet. Det finns många som har det dubbla och mer därtill under bältet. Men - sedan 1999 - och trots regelbundna portionspåsar av mänskligt avfall som hojtjuvar, bilistmongon, otaliga parkeringsskador och stinkande avskrädeshögar som Daniel Helldén är kärleken till detta fantastiska fordon faktiskt fortfarande intakt. Okej, idag kör jag väl bara 10 av årets 12 månader och att tvåhjulingarna nog blivit mer mångsidiga och praktiska med åren, men inte för en sekund har jag tittat tillbaka och tänkt att jag saknat bilen. Tvärtom - jag fattar faktiskt inte att jag inte fattade rätt beslut omedelbart... Waste, som jag ser det idag...

Så, rostar gammal mc-kärlek? Eller är den lika väderbeständig som galvaniserad plåt?
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    För min del verkar den inte rosta, bara byta form. Fan, när man låg i sjukhussängen var ju målbilden för att komma upp att sätta sig på en hoj och köra som en idiot igen.

Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Har man en gång fastnat så kan inte ens en dödlig sjukdom få bort dig från hojtankarna. Jag vet!
    Man vill bara ut igen och blåsa på! Känna vinden, vibrationerna och höra det underbara ljudet av en MC.

43 år på MC and counting....
    Senast redigerat av cidair den 2019-06-27 klockan 06:28.

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    22 år sedan jag började köra hoj på gatan och 38 år sedan jag började köra cross.

För min del har det bara utvecklats på så vis att det blivit färre men längre turer. Vet inte om de ena är bättre än det andra, men för mig just nu känns det rätt. Det kanske ändras igen de närmsta 20 åren.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    Ännu kortare tid än Kratoz, tog lappen när jag slutade dyka och ångrar det inte en sekund. Tom när jag åker motorväg så känns det lite bra, jag åker åtminstone inte bil

/R

Medlem Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X
    Jag har kört hoj i 25 år nu, med undantag för nåt enstaka år när min förta grabb föddes. Nu har jag inte hoj för att pendla med, utan enbart nöjesåkning. Därför kör jag bara på sommarhalvåret. Många sköna resor med hoj har det blivit, och jag blir fortfarande lika glad när jag rullar ut ur garaget nu som då. Tänker fortsätta så länge jag kan.

Full rulle Bandit-1200s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Bandit 1200, GSX1300BKA B-King
    Bara 10 år på hoj. Började i sen ålder och har aldrig ångrat att jag började med hoj. Gillar inte att åka på raka vägar, utan ju krokigare ju bättre. Hojen är enbart en leksak för mig. På jobbet ånkades det en hel del om mitt val. Det var inte frågan om OM jag skulle krascha, utan när. Peppar peppar, har gått bra hittills. Om det beror på att man bombat för lite, eller annat, har jag inget bra svar på.

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Citat Ursprungligen postat av DampKid Visa inlägg
    Inte så mycket att yvas över, kanske? Det är ingen evighet. Det finns många som har det dubbla och mer därtill under bältet. Men - sedan 1999 - och trots regelbundna portionspåsar av mänskligt avfall som hojtjuvar, bilistmongon, otaliga parkeringsskador och stinkande avskrädeshögar som Daniel Helldén är kärleken till detta fantastiska fordon faktiskt fortfarande intakt. Okej, idag kör jag väl bara 10 av årets 12 månader och att tvåhjulingarna nog blivit mer mångsidiga och praktiska med åren, men inte för en sekund har jag tittat tillbaka och tänkt att jag saknat bilen. Tvärtom - jag fattar faktiskt inte att jag inte fattade rätt beslut omedelbart... Waste, som jag ser det idag...

Så, rostar gammal mc-kärlek? Eller är den lika väderbeständig som galvaniserad plåt?
    20 år alltså? Grattis!

Ta det vackert bara - tänk på att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän efter 25...
    IBA #40701

Medlem 08MeanieGreenies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Berzerker Kawa
    Min MC-CV...

43 år sedan mc-körkortet, 41 år sedan jag tog debutantlicens, 40 år sedan första racet, 38 år sedan första IoM, (31 år sedan jag tog debutantlicens för bildragrace å bilrallycross).

Under åren har jag förståss slaktat nåra hojar å bilar (tur i oturen att det varit fullt ut sponsrade saker) å har fått diverse titan i kroppen här å där, har förståss "tappat lappen" nåra gånger, därför nu Z650, förståss modifierad långt över original. (Är förbjuden att köra på Nürburgring med vår lilla A45... så körkursen som ingick i köpet nobbades).

Erfarenhet är bara förnamnet.
    __________________________________________________ _________________[FO
    Tidigare hojar: 16’ ZX-10R, 13`ZX-10R, 07`ZX-10R, 98’ ZX-9R, 94’ ZX-9R, 86’ GPz 900R, 84’ GPz 900R... 82’ Moto Martin CBX 1047 cc, 78’ Honda CBX 1047 cc, 73’ Yamaha AS3 125, ’73 MCB E-type 50 cc.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av RN Visa inlägg
    Ännu kortare tid än Kratoz, tog lappen när jag slutade dyka och ångrar det inte en sekund. Tom när jag åker motorväg så känns det lite bra, jag åker åtminstone inte bil

/R
    Jag är mitt uppe i att gå andra hållet, hojen hamnar åt sidan så fort man hittar lite fritid för då ska det dykas...

Tog lappen 2010 och körde som fan första åren, så ofta jag bara kunde!
    Sen vi plockade ut vår Kawa våren 17 så har den rullat 450 mil...
    Jobbar mer nu, blivit med sambo och att hojen står i föräldrarnas garage en mil bort bidrar ju såklart.
    Men jävlar vad man uppskattar de få milen man tar sig tid till.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2018
    Hoj
    KTM
    Har bara 35år i bagaget men jobbar på att det ska bli fler år

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Är väl på säsong 14 jag, snart kört halva livet.
    //Stefan

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    ...tänk på att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän efter 25...

He-he! Jobbar under tiden på den där Bamse-devisen: Är man stor och stark måste man vara snäll...
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

R1 -06 Steffo Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    -06 Yamaha R1 50th anniversary edition
    27 år sedan man fick gränsla sin TZR-125F lagligt på gatan. Jag har alltid varit en solskensförare som vill att det ska vara trevligt att köra hoj, och bara kör för njutningen. Men intresset har inte minskat med åren, bara tiden att köra med tre små barn i huset!

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av DampKid Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg
    Har man en gång fastnat så kan inte ens en dödlig sjukdom få bort dig från hojtankarna. Jag vet!
    Man vill bara ut igen och blåsa på! Känna vinden, vibrationerna och höra det underbara ljudet av en MC.

43 år på MC and counting....
    För den som har känslan finns den alltid där.
    Men många som kör, eller åker, hoj ett tag av olika anledningar går ofta vidare till något annat. Med ursäkter som fel hoj, för mycket regn, gillar inte stadstrafik eller annat. Det finns alltid något att klaga på.

Men den som har känslan ser möjligheterna, inte problemen. Istället för att klaga på regn tar man reda på hur man bäst klär sig i regn.

När det blir familj så blir det en ny fas bara. Det går att vara motorcyklist med familj!
    Att prioriteringarna blir annorlunda är inget problem när man ser lösningar!

För mig är det snart 20 år på min "nya" SportHoj! Jag trivs så bra med den så jag ser ingen anledning att byta.

Men att kärleken för motorcyklar inte är så beständig för alla är anledningen till den här tråden...
    https://www.sporthoj.com/forum/showt...og-alla-vägen

37 år...
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem Hixmans avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    BMW R1250GS-19
    Är nere vid medelhavet i +40 graders värme och kör hoj nu. Blir fan roligare för varje år detta. 38 år and counting...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Fem nollor - då blir man nog inte världsmästare.... Men en frisk fläkt är han Alvaro! Kanske kan han utmana på riktigt nästa säsong. Då har han fö [...]

cidair
Vill du annonsera ovan? Klicka här