Isle Of Man TT 2020 - Race week 6/6-12/6

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Ort
Timrå
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Jag har en vision om att nästa år, 2020, besöka Isle Of Man TT under race week som enligt websidan nedan är 6/6 - 12/6.

Mer info:
https://www.intentsgp.com/isle-of-man-tt-future-dates/

Jag har några praktiska frågor till er som redan besökt eventet.
- Hur har ni tagit er till ön Isle Of Man, flyg eller färja?
- Varifrån har ni flygit, eller åkt färja?
- Är det någon som tagit färjan mellan Dublin och Isle Of Man?

Vår plan är att ta några dagar i Dublin och besöka Isle Of Man under någon av dagarna, men funderar på om det är möjligt att ha det upplägget med tanke på färjetider m.m.

Ytterligare tips eller råd är jag villig att ta del av också.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Vi har varit där tre gånger. Första gången körde vi hoj från Sverige, de två senaste har vi flugit direkt från Arlanda till Douglas genom Peters Evenemangs supporterresa. Flyg är att föredra om du inte kan ta god tid på dig med körningen, annars blir det bara seg transport (framför allt hem).

Värt att ha i åtanke om ni bara planerar att besöka IoM under någon av racedagarna, är att schemat kan omkullkastas fullständigt p g a vädret. Top tip, boka in flera dagar på ön i följd, alternativt var väldigt flexibla med vilken dag ni väljer att åka över.

För övrigt, så jävla värt det. TT't på plats är en fullständigt unik upplevelse.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag och farsan ska åka nästa år också och det är inte helt enkelt att klura ut hur man fixar boende. Är det verkligen redan så fullbokat eller har inte uthyrare/hotell fått upp info än?

/R
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Jag och farsan ska åka nästa år också och det är inte helt enkelt att klura ut hur man fixar boende. Är det verkligen redan så fullbokat eller har inte uthyrare/hotell fått upp info än?

/R

Både ja och nej. En del ställen säljer ut så snart datumen för kommande år spikas, medan andra hotell / hostels / B&B / homestays annonserar även under pågående TT om lediga platser.

Enklast är nog att bestämma er för var på ön ni vill bo och sedan börja ringa runt i den trakten - det kommer garanterat lösa sig.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Normalt är det race varannan dag, och det är för att ha utrymme att flytta dom ifall det regnar bort. Så ni bör planera för att vara minst två hela dagar på ön.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top