Husqvarna svartpilen 701

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Han provsitta den I götet. Riktigt fin hoj, kändes liten o behändig
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tycker den är skit ful.. Därför inte intresserad att äns kolla på den...
Skulle välja alla dar I veckan istället vanliga Husqvaran 701 eller Ktm 690...
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Jag körde en förra veckan.

Blev otroligt sugen men kommer inte köpa en.
SV650, MT07 är imho "bättre" val som kvällsturshojar.

I 90 på 6an så började den vibrera något otroligt och det var inte utan att man undrade om den skulle gå sönder.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
I 90 på 6an så började den vibrera något otroligt och det var inte utan att man undrade om den skulle gå sönder.
Inget unikt för Svartpilen,så brukar de flesta enstånkor bete sig när man ligger på för låga varv.
Väldigt trevlig hoj som jag lätt skulle kunna byta bort Scramblern mot.Styret hade en jobbig bockning men det är ju lätt fixat.För några tusen extra får man ekerfälgar som är ett gigantiskt lyft utseendemässigt.
 

rmn

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2019
Ort
Täby
Hoj
Svartpilen 701
Jag körde en förra veckan.

Blev otroligt sugen men kommer inte köpa en.
SV650, MT07 är imho "bättre" val som kvällsturshojar.

I 90 på 6an så började den vibrera något otroligt och det var inte utan att man undrade om den skulle gå sönder.

6an i 90, då låg du helt klart på för hög växel.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
6an i 90, då låg du helt klart på för hög växel.

Säkerligen.
Men att köra på en motortrafikled på 4:an känns ärligt talat lite, fel.

Men oroa dig inte, det gick att växla ner när jag bytte vägsträcka. Då viftade den på rätt hyfsat.
Lustigt faktiskt, att av alla hojar jag provat i år så är det nog ändå Svartpilen som har väckt mest habegär, med lite distans. Inte där och då, men i efterhand så inser man att den var nog rätt hyfsad ändå.
 

Hellman

Ny medlem
Gick med
20 May 2020
Ort
Frösön
Hoj
Husqvarna Svartpilen 701
Hur få med verktyg?

Nu har jag kört 100 mil på min Svartpilen. En maskin med stark personlighet måste jag säga.
Nån idé hur man ska få med sig originalverktygen? Under sätet får de inte plats vad jag sett? Tror det till tex Duke finns ett hårdplast fodral som man kan skruva i ramen.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Svartpilen e en grymt rolig hoj.
Ca 300 mil
Lite mod än så länge.
Tog bort luftburks locket. 5hk och bättre vrid.
Tog ut db killern ur orginal avgasröret. Riktigt nice ljud.
44 drev bak. Går nu mkt smidigare i alla växlar.

Hm behöver nog snart nytt bakdäck

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Nu har jag kört 100 mil på min Svartpilen. En maskin med stark personlighet måste jag säga.
Nån idé hur man ska få med sig originalverktygen? Under sätet får de inte plats vad jag sett? Tror det till tex Duke finns ett hårdplast fodral som man kan skruva i ramen.

Vad ska du med verktyg till? Är inte den tiden förbi när man måste meka längs vägen till fiket?

Svartpilen e en grymt rolig hoj.
Ca 300 mil
Lite mod än så länge.
Tog bort luftburks locket. 5hk och bättre vrid.
Tog ut db killern ur orginal avgasröret. Riktigt nice ljud.
44 drev bak. Går nu mkt smidigare i alla växlar.

Hm behöver nog snart nytt bakdäck

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Är det 5 db-hästar eller 5 riktiga verifierade hk?
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Pirateracing111
Kolla in hans youtube kanal.
Där visar han siffror från olika mod

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Hellman

Ny medlem
Gick med
20 May 2020
Ort
Frösön
Hoj
Husqvarna Svartpilen 701
Kul med fler ägare här. Dreva ner kan vara på listan. Monterade handtagsvärmare, inser att det är lite gubbigt, men i helgen var det grymt skönt, bor ju i Norrland. :tungan

Att jag vill ha verktyg med mig är nog en skada från snöskoterlivet. Sticker man ut en helg några stycken så är det garanterat nåt som går sönder. Har alltid haft med verktyg på mina MC och ytterst sällan behövt dem...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Kul med fler ägare här. Dreva ner kan vara på listan. Monterade handtagsvärmare, inser att det är lite gubbigt, men i helgen var det grymt skönt, bor ju i Norrland. :tungan

Att jag vill ha verktyg med mig är nog en skada från snöskoterlivet. Sticker man ut en helg några stycken så är det garanterat nåt som går sönder. Har alltid haft med verktyg på mina MC och ytterst sällan behövt dem...

Vadå gubbigt med värmare :D Alla knep för att förlänga säsongen är perfekt! Värmare är nog fan det bästa jag köpt till hojen, har gjort så man kan njuta av att köra mycket mer och slippa ta pauser.
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Har Svartpilen olika ride modes? Enda nackdelen jag kan komma på med min 690 Duke (som väl borde vara mer eller mindre samma hoj, minus justerbara dämpare och diverse inställningar?) är att gasrullen kräver lite väl mycket vrid för att ge full gas. Fundersam på om sport mode gör gasresponsen mycket rappare? Ligger väl runt 3500sek att få "Track pack" med ride modes till min hoj så vore najs med lite info innan jag slantar upp. Kostar dessutom typ 1200sek att klicka om till LED-blinkers.. :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv

Hellman

Ny medlem
Gick med
20 May 2020
Ort
Frösön
Hoj
Husqvarna Svartpilen 701
Har Svartpilen olika ride modes? Enda nackdelen jag kan komma på med min 690 Duke (som väl borde vara mer eller mindre samma hoj, minus justerbara dämpare och diverse inställningar?) är att gasrullen kräver lite väl mycket vrid för att ge full gas. Fundersam på om sport mode gör gasresponsen mycket rappare? Ligger väl runt 3500sek att få "Track pack" med ride modes till min hoj så vore najs med lite info innan jag slantar upp. Kostar dessutom typ 1200sek att klicka om till LED-blinkers.. :)

Svartpilen har inga ride modes alls, men däremot Quick Shifter som jag inte visste att jag behövde så mycket som det visade sig. Riktigt roligt.
 

Hellman

Ny medlem
Gick med
20 May 2020
Ort
Frösön
Hoj
Husqvarna Svartpilen 701
https://offroadtouring.se/vaskor-for-stankskarm/enduristan-tail-pack.html

Jag har en sån. den är liten smidig lätt att ta dit och bort och vattentät. Kolla om det går att fästa en sån på din cuts för då hade jag rekommenderat den. Du får plats med däcklagnings-kit, verktyg och första hjälpen. har själv prövat.

Den kan vara nåt. Tack för tipset. Om nån vill köpa det fast monterade skivbromslåset Roadlok så visade det sig att Husqvarna tog närmare 2000 kronor extra för att sätta dit loggan. Köper man direkt från www.roadlok.eu så kommer man undan med 249 euro.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top