MotoGP 2019 #8: Motul TT Assen

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Hur mycket stress en förare upplever och påverkas av under ett race är förstås väldigt individuellt. Minns en intervju med Doohan direkt efter ett race där en upphetsad journalist från Eurosport frågade ”What did you think about that last move?” och menade omkörningen som Doohan gjorde på Okada eller Criville i en av de sista kurvorna. Doohan svarade med lugn röst ”What did I think? I think it worked.” En del förare har tillgång till sina intellektuella resurser även direkt efter ett race, andra har det inte.

Hm, ja du har Dohan, Bayliss, Stoner som var rätt verbalt begåvade... även till viss del Toseland, Crutchlow... Och där finns ett samband...

Jag tror att det även kan vara kulturellt anknytet. I Spanien och Italien värderas glädje och attityd nog högre än verbala färdigheter.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Om man tittar på MotoGP och baserar sevärdheten på postrace intervjun så kanske man inte är så intresserad? :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Om man tittar på MotoGP och baserar sevärdheten på postrace intervjun så kanske man inte är så intresserad? :)

Du kan ha rätt eftersom WSBK inte lockar mig alls. Hetstrådarnas längd här antyder också att WSBK saknar något som MotoGP har.
De få rejs i WSBK jag sett har dock varit bra så den biten tror jag inte det är.
Formatet/upplägget spelar nog in lite också.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Kanske så att eliten lockar mer än B-serien. Även om det är roligare fotboll i Div 2 Östra Götaland än i Allsvenskan så lockar det mindre intresse hos de flesta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du kan ha rätt eftersom WSBK inte lockar mig alls. Hetstrådarnas längd här antyder också att WSBK saknar något som MotoGP har.
De få rejs i WSBK jag sett har dock varit bra så den biten tror jag inte det är.
Formatet/upplägget spelar nog in lite också.

Personligen följer jag båda serierna, men WSBK har jag tröttnat på när Rea de senaste åren dragit iväg i totalen och bar asporadiskt sett ett race då och då. Bautista är bättre på att hålla liv i titelfajten än Rea. :hihi
Men, samtidigt så tycker jag att WSBK har blivit bättre på att visa upp fajten längre ner i fältet. Ofta är det riktigt hård strid om andraplatsen, så det blir roligare att titta på när någon är totalt överlägsen och drar iväg i fronten.
MotoGP har varit lite tråkigare på den punkten tycker jag.

Vad gäller intervjuerna så tycker jag nog att Petrux, Cal och Miller är roligare än VR. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top