MotoGP 2019 #8: Motul TT Assen

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror att den enda som kommer avsluta Rossis karriär är Rossi.
Då han känner att han inte kan vara med och konkurrera kommer han lägga "handskarna på hyllan".
Det är klart att han funderar på fortsättningen efter de två sista helgerna.
Men jag tror också han känner att han kan konkurrera och hojen är på väg åt rätt håll.
Såklart skall han tycka det är roligt också men för en vinnarskalle som Rossi tror jag konkurrenskraftig=roligt.
Jag är glad, även om jag definitivt inte har gula glasögon, att jag fått se Rossi köra iom den legendstatus som han ändå alltid kommer ha. :)
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Du tror inte att Rossi och Yamaha når en ömsesidig överenskommelse om att han slutar redan efter denna säsong? Ifall han körde på Nakagami och orsakade honom att flyga av Assen i en av de snabbaste partierna, då kan jag tänka mig att han rättså snabbt börjar tänka i banorna kring andras säkerhet. Och kastar in handduken innan han skadar sig själv eller någon annan allvarligt.

Som D sa till C på Eastern Creek 1996: ”Your perception of racing needs to be fine tuned”. https://www.motorsport.com/motogp/news/rossi-nakagami-crash-apology-assen/4485980/


Nej, det tror jag inte, han kör nog nästa säsong med:hihi
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Körde han in i Nakagami bakifrån? Tre DNF i rad, utan egna skador eller andras fel.

:va

Du missade vad som hände i Barcelona eller? Lorre bowlade av Dovi, Vinales och Rossi svårt att se att de var Rossis fel? Ett misstag av Lorre som tyvärr drabbade andra men det är racing.

Rossi har ståt på pallen 2 gånger denna säsong och är fortfarande bäste Yamaha förare i VM så då kanske alla Yamaha förare borde lägga hjälmen på hyllan? :va

Precis som Lorre fick framhjulsläpp fick Balda i Moto2 och tog med sig Alex Marques av banan så gjorde Rossi också ett misstag i inbromsning och framhjulet släppte, Så du tycker alla dessa borde lägga hjälmen på hyllan eller kanske är detta race incident eller??

Tråkigt när andra förare blir drabbade av andras misstag men detta är racing på absolut högsta nivå med sjukt små marginaler och då kommer misstag ske.

Jag tror Rossi kommer tillbaka till topp 5 placeringar i år igen och även någon pallplats men skulle han konstant resten av säsongen ligga som sista Yamaha och även sluta efter Vinales, Quartarao och Morbidelli i VM efter säsongen kommer han nog själv fundera över om han har motivationen, dock är han den enda personen som själv kan svara på detta o vad vi skriver är bara spekulationer. Jag tror iaf Yamaha Kommer låta honom köra så länge han vill då han är ett så starkt varumärke.

Jag hoppas iaf på bra racing framöver med så många fabrikat som möjligt som slåss om pallplatser och VM :tummenupp
 
Last edited:

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Du tror att hans ovanliga prestationer 2019 är ett resultat av bristande motivation snarare än bristande förmåga?

Han är bästa Yamaha förare och har 2st andraplatser i årets VM så just nu har han varken bristande motivation eller förmåga. :tummenupp
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Skulle vara kul med lite friska vindar hos fabriksyamaha, man kan inte hålla fast vid dåtiden för tröjförsäljning hur länge som helst. Är rädd för att deras största problem är gamla sanningar. Ge Fabio chansen och sikta mot framtiden istället.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Skulle vara kul med lite friska vindar hos fabriksyamaha, man kan inte hålla fast vid dåtiden för tröjförsäljning hur länge som helst. Är rädd för att deras största problem är gamla sanningar. Ge Fabio chansen och sikta mot framtiden istället.


Ganska bra rejs trots allt. Grymt besviken att Rins körde av dock. Kul för Maverick att äntligen leverera en hel helg och skönt för Fabio att backa upp ett bra resultat med ännu ett

Håller med om att Rossi börjar se lite rostig ut, Fabio och Vinales hade varit ett grymt team, kanske med Lorenzo som test/utvecklingsförare.

Rossi borde luta sig tillbaka och njuta av en fantastisk karriär och styra upp ett VR46 MGP-team, där han kan få skörda frukten av sina framgångar med de talanger han har hjälpt upp i Akademin.

Var det bara jag som tyckte att Petrucci såg klart snabbare ut än Dovi, eller har hans stödkampanj redan börjat? Han ligger ju bra till i mästerskapet, kanske lite väl tidigt att börja prioritera Dovi. Kan ha helt fel, men tyckte det såg enkelt ut för honom att köra om Dovi och nog fan tapoade han sin plats till Morbidelli för att han inte låg på för fullt!
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Franco körde betydligt fortare än Duccarna på slut när han fick fritt fram så han kunde klippt Dovi också om han kommit loss lite tidigare
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Skulle vara kul med lite friska vindar hos fabriksyamaha, man kan inte hålla fast vid dåtiden för tröjförsäljning hur länge som helst. Är rädd för att deras största problem är gamla sanningar. Ge Fabio chansen och sikta mot framtiden istället.

Tja eller om nu Fabbe Q har en i stort sett lika bra hoj, låt honom vinna titeln med den, hur coolt hade inte det varit? Har det förresten någonsin hänt att en sattelitförare har tagit en titel i 500/MotoGp?
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
...just nu har han varken bristande motivation eller förmåga. :tummenupp
Vad kan det bero på att Rossi inte skyller de tre senaste racens resultat på skador eller dåligt material, förutom att han är en så skön och ärlig kille?

Mugello
Kval: 18 (Andra Yamaha på plats 2, 4 och 7)
Race: DNF

Catalunya
Kval: 4 (Andra Yamaha på plats 1 och 3)
Resultat: DNF (Yamaha på plats 2)

Assen
Kval: 14 (Andra Yamaha på plats 1 och 2)
Resultat: DNF
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men vad tror du skulle hända ifall inget av de främsta fabriksteamen erbjuder honom en plats? Skulle Honda, Ducati eller Suzuki verkligen välja Rossi hellre än en mindre världskänd men snabbare förare?

Nej, det tror jag inte dom skulle.
Och det tror jag inte heller Rossi skulle vilja.
Jag tror Rossi's karriär är över senast efter nästa säsong.
OM den avslutas innan är det på Rossi's begäran.
Och det bara om han känner att yamman, och han själv, inte kan konkurrera.
Min gissning är att Rossi själv inte vill fortsätta förbi kontraktsslutet med Yamma.
Detta för att inte sätta sig själv, Yamaha eller övriga team i en svårt situation.

Pure speculation från min sida som vanligt. :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har det förresten någonsin hänt att en sattelitförare har tagit en titel i 500/MotoGp?

Den siste var väl i så fall VR himself år 2001. Även om hans NSR500 säkerligen var en "fabrikshoj" (fanns det överhuvudtaget någon NSR500 som inte var det...?) så var ju hans team inte det officiella Repsol-teamet.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Catalunya
Kval: 4 (Andra Yamaha på plats 1 och 3)
Resultat: DNF (Yamaha på plats 2)

Fast vad har det för relevans? Han blev ju påkörd? Det var ju en hel hög som åkte ut på samma gång. Halva fältet kom inte i mål det racet.

Han kvalade 5:a, ett par tiondelar efter pole, och några hundradelar efter teamkamraten.

Ganska roligt att folk på allvar börjar skriva om att föraren är en säkerhetsrisk och att det är dags för pension bara för att föraren har haft några dåliga resultat i rad.

Lorenzo har haft dåliga resultat i flera år nu. Kraschade sönder sig den här helgen, och orsakade en masskrasch förra helgen. Han är en säkerhetsrisk tycker jag. Borde sluta.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Men vad tror du skulle hända ifall inget av de främsta fabriksteamen erbjuder honom en plats? Skulle Honda, Ducati eller Suzuki verkligen välja Rossi hellre än en mindre världskänd men snabbare förare?

Honda & Ducati tror jag inte att intreseerad av Rossi därmot kanske Suzuki, Aprilia lr KTM!!!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Äh, lägger Rossi av går MotoGP från att vara en show till att bara vara en racingserie om ingen annan med kvaliteer som överskrider sponsortvångströjan skrider fram. Marquez är i och för sig en kandidat men går han igenom tv-rutan ännu? Jag tycker inte det.

Lorenzo är också rätt skön trots sin tv-mässigt lite buttra hållning men han har helt klart en uppfattning om att han har ett värde tror jag. Tv-mässigt. Opps opps. Några till finns det, Dovi. Petrucci. Rock’n roll

Det skulle vara väldigt tråkigt ifall GP:t blir lika könlöst som F1 och WSBK, sporten behöver ansiktena som blir personer man tycker sig känna lite.

Skrivet på telefon utan glasögon
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Äh, lägger Rossi av går MotoGP från att vara en show till att bara vara en racingserie om ingen annan med kvaliteer som överskrider sponsortvångströjan skrider fram. Marquez är i och för sig en kandidat men går han igenom tv-rutan ännu? Jag tycker inte det.

Lorenzo är också rätt skön trots sin tv-mässigt lite buttra hållning men han har helt klart en uppfattning om att han har ett värde tror jag. Tv-mässigt. Opps opps. Några till finns det, Dovi. Petrucci. Rock’n roll

Det skulle vara väldigt tråkigt ifall GP:t blir lika könlöst som F1 och WSBK, sporten behöver ansiktena som blir personer man tycker sig känna lite.

Skrivet på telefon utan glasögon


Har en arbetskamrat som är en riktig sucker för F1 men han har sagt upp sitt viasatabonnemang, han har slutat att följa F1 just pga av det du beskriver. I F1 vet alla redan vem som vinner, hur jävla tråkigt som helst och lite (nåja nästan) samma som i motogp! Bara hoppas att ngn eller några inom en snar framtid kan steppa upp i motogp som kan fajtas med MM ända in till mållinjen och då menar jag inte i enstaka race utan merparten av racen, hur kul har det varit hittills? Vinna med 4-6 sekunder liksom. ”Ge mig toppingen direkt så kan ni andra dela på resten som blir över”:gnissla finns risk för att motogp i längden kan bli lika tråkig att kolla på som F1.

Tacka vet jag moto3, ledarklunga på 15 förare, sista sektorn, sista varvet, vem som helst av dem kan vinna:yoparty
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
F1 vet alla redan vem som vinner, hur jävla tråkigt som hels
I söndags var det osäkert vem som hade vunnit tre timmar efter målflagg. En block pass var lite väl brysk och behövde diskuteras.
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Vad kan det bero på att Rossi inte skyller de tre senaste racens resultat på skador eller dåligt material, förutom att han är en så skön och ärlig kille?

Mugello
Kval: 18 (Andra Yamaha på plats 2, 4 och 7)
Race: DNF

Catalunya
Kval: 4 (Andra Yamaha på plats 1 och 3)
Resultat: DNF (Yamaha på plats 2)

Assen
Kval: 14 (Andra Yamaha på plats 1 och 2)
Resultat: DNF

Ska han kunna vara med o köra om pallplatser oftare så måste han bli bättre i kvalet helt klart men i övrigt ser jag inga problem.

Och återigen i Catalunya blev han utbowlad av Lorre så att det blev en DNF där var ju inte hans fel? Men om jag skulle spekulera tror jag både Rossi, Vinales och Dovi hade chans på pallplatser i det racet men nu blev det som det blev tyvärr.

Vi får se vad som händer i Tyskland som dock är en riktigt Marques bana så kommer bli tufft för resten av gänget men hoppas båda Yamaha, Suzuki och Ducce förarna kan ge honom en riktigt bra fight :tummenupp ska bli kul och hoppas på ett bra race med många som stångas där upp om pallplatserna :yoparty
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top