MotoGP 2019 #8: Motul TT Assen

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Lorre antagligen borträknad en längre tid. Ryggskador tar ju tid och kommer nog bli klen under läkningstiden. Han som var en av de mer vältränade.
Rossi harvar runt i Q1 i var och vartannat race.
Tar bort lite av glädjen att de inte är med där uppe och krigar längre.

Även om jag också tycker det är tråkigt att Rossi är lite out of shape numera så har han ändå fått sin tid i spotlighten, det är imponerande att han ens är kvar och krigar i MotoGP med tanke på åldern.
Lorenzo är ju lite yngre och har alltid tyckt att han är en riktigt duktig förare när allt funkar, han är väl den enda som knipit åt sig mästerskapet från Marquez sen han kom upp i klassen?
Riktigt trist hur säsongen har börjat för honom, tycker han är en förare i toppklass som är fantastiskt rolig att se på, och jag tycker även att han har lagt sin tråkiga attityd åt sidan nu på senare år.
Hoppas han är tillbaka så snart som möjligt!!
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Även om jag också tycker det är tråkigt att Rossi är lite out of shape numera så har han ändå fått sin tid i spotlighten, det är imponerande att han ens är kvar och krigar i MotoGP med tanke på åldern.
Lorenzo är ju lite yngre och har alltid tyckt att han är en riktigt duktig förare när allt funkar, han är väl den enda som knipit åt sig mästerskapet från Marquez sen han kom upp i klassen?
Riktigt trist hur säsongen har börjat för honom, tycker han är en förare i toppklass som är fantastiskt rolig att se på, och jag tycker även att han har lagt sin tråkiga attityd åt sidan nu på senare år.
Hoppas han är tillbaka så snart som möjligt!!


Så är det när folk börjar köra Honda:hihi

https://www.youtube.com/watch?v=ck9wBHW2160 :rofl
 

Zackiii

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Västerås
Hoj
02 Gsx-r 750 , 03 WR250F
Rins tar hem det här! Top Gun tvåa.
Myran åker av så Quartararararo blir siste man på pallen.

Dovi slutar som 6a
Geten 8a
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
vidhåller ännu en gång att det är bara att inse att en makalös karriär tyvärr är till ända, kan inte se att han utsätter sig för ännu en säsongd efter denna, tack för allt #46:(
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis Viñales till en väl värd seger! :)
Höger-armen på stackars Quarten såg inte kul ut...:3freak
Va fan Rins! Hade ju blivit så mycket bättre race om du hållit sig på hjulen.

Om jag nu förstod det rätt så la Zarco av utan nåt fel på hojen.
Spännande att se fortsättningen på det.
Z har ju inte direkt sett glad ut på KTM'n...
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Den där Marqués har ju som vi vet sen tidigare en egen division när det kommer till räddningar, men personligen tror jag på Rins i morrn. Tror ingen rår på han och Zukkan verkar gå som ett skott...


Om han hållit sig på hjulen...

Grattis Maverick! Gillar starkt sista omkörningen av myran....
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Grattis Viñales till en väl värd seger! :)
Höger-armen på stackars Quarten såg inte kul ut...:3freak
Va fan Rins! Hade ju blivit så mycket bättre race om du hållit sig på hjulen.

Om jag nu förstod det rätt så la Zarco av utan nåt fel på hojen.
Spännande att se fortsättningen på det.
Z har ju inte direkt sett glad ut på KTM'n...

Varför gick han till KTM? Pengarna eller för att KTM har fantastiska vinnande maskiner? Just det, pengarna. så jag förstår faktiskt inte varför han ”lipar”. Ta pengarna och håll käften liksom!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du som kör, ser inte "benstöden" ut som ett bra sätt att slå av sig lårbenen vid ett stopp/highsider?
Jag har ju ingen erfarenhet att rejs men det har ju definitivt du! :)

Man måste ju anta att de är mjuka nog att ge med sig om man nu mot förmodan skulle göra en "head on" smäll...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Underhållning på hög nivå idag!
Såg lite väl spännande ut med wobblandet bara.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Varför gick han till KTM? Pengarna eller för att KTM har fantastiska vinnande maskiner? Just det, pengarna. så jag förstår faktiskt inte varför han ”lipar”. Ta pengarna och håll käften liksom!

Självklart spelar pengar in. Men personligen så kan jag mkt väl tänka mig att han dessutom kanske överskattade sig själv och underskattade hur långt efter KTM ligger/låg.

Han körde ju fort på Tech3 yamman som inte var en riktig "fabrikare" och iaf teoretiskt undermålig motståndet så då är det nog lätt att tänka att en fabriksmaskin inte kan vara mkt sämre och att man med fabriksstöd utan problem filar till en schysst hoj... tror jag...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Självklart spelar pengar in. Men personligen så kan jag mkt väl tänka mig att han dessutom kanske överskattade sig själv och underskattade hur långt efter KTM ligger/låg.

Han körde ju fort på Tech3 yamman som inte var en riktig "fabrikare" och iaf teoretiskt undermålig motståndet så då är det nog lätt att tänka att en fabriksmaskin inte kan vara mkt sämre och att man med fabriksstöd utan problem filar till en schysst hoj... tror jag...

Stämmer nog ganska väl tillsammans med en hel del löften om "guld och gröna skogar" från KTM's håll.
Jag tror också att han inte är helt nöjd med att vara rejält efter Pol.
Det svider nog lite.
Kurvan för KTM går ju ändå sakta uppför.
Hoppas Pedrosa kan skynda på det lite nu då han är tillgänglig för tester.

Zarco kan ju ha haft någon skada som satte stopp idag.
 
Last edited:

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Fan, Quartararo har blivit en riktig idol! Fastnade för honom när jag såg honom för första gången på första racet. Vilken jävla fart han har och trevlig verkar han också. Dessutom så ung. Tror jag får köpa en #20-keps när jag besöker GP:t i Österrike.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fan, Quartararo har blivit en riktig idol! Fastnade för honom när jag såg honom för första gången på första racet. Vilken jävla fart han har och trevlig verkar han också. Dessutom så ung. Tror jag får köpa en #20-keps när jag besöker GP:t i Österrike.

Det är ju bara att hoppas att han får en fabriksyamaha när det är dags att byta hojar.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Självklart spelar pengar in. Men personligen så kan jag mkt väl tänka mig att han dessutom kanske överskattade sig själv och underskattade hur långt efter KTM ligger/låg.

Han körde ju fort på Tech3 yamman som inte var en riktig "fabrikare" och iaf teoretiskt undermålig motståndet så då är det nog lätt att tänka att en fabriksmaskin inte kan vara mkt sämre och att man med fabriksstöd utan problem filar till en schysst hoj... tror jag...

jo fast KTM körde väl förra säsongen åsså så KTM:s underlägsna gp-hoj kan väl knappast komma som en nyhet för honom men jag kan absolut köpa första påståendet. Vill minnas tillbaka att ”Zäta” även nämnde ngt om att prngarna är viktiga nu på ålderns höst så prio ett verkar mest ha varit att fylla bankkontot så nä, han bör nog inte lipa alltför mkt, han valde ju uppenbarligen pengarna annars hade han nog kunnat sitta kvar på en potent hoj fast för lite mindre pengar ändock bra betalt:huvet
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Quartararo är kanske bra ersättare till Rossi när han pensionerar (2021):va
Du tror inte att Rossi och Yamaha når en ömsesidig överenskommelse om att han slutar redan efter denna säsong? Ifall han körde på Nakagami och orsakade honom att flyga av Assen i en av de snabbaste partierna, då kan jag tänka mig att han rättså snabbt börjar tänka i banorna kring andras säkerhet. Och kastar in handduken innan han skadar sig själv eller någon annan allvarligt.

Som D sa till C på Eastern Creek 1996: ”Your perception of racing needs to be fine tuned”. https://www.motorsport.com/motogp/news/rossi-nakagami-crash-apology-assen/4485980/
 

Bifogat

  • gettyimages-523346616-612x612.jpg
    gettyimages-523346616-612x612.jpg
    32.9 KB · Visningar: 34
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Du tror inte att Rossi och Yamaha når en ömsesidig överenskommelse om att han slutar redan efter denna säsong?

Han är väl fortf. först av Yamahaförarna i totalen?

Bara Vinales får lite permanent fart och blir en titelaspirant så tror jag nog att Yamaha gärna behåller Rossi kontraktet ut för varumärket 46's skull även om han inte har någon riktigt chans på titeln.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top