REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 101 till 106 av 106
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1100S, XS400
    Citat Ursprungligen postat av Klosse Visa inlägg
    Hur mycket stress en förare upplever och påverkas av under ett race är förstås väldigt individuellt. Minns en intervju med Doohan direkt efter ett race där en upphetsad journalist från Eurosport frågade ”What did you think about that last move?” och menade omkörningen som Doohan gjorde på Okada eller Criville i en av de sista kurvorna. Doohan svarade med lugn röst ”What did I think? I think it worked.” En del förare har tillgång till sina intellektuella resurser även direkt efter ett race, andra har det inte.
    Hm, ja du har Dohan, Bayliss, Stoner som var rätt verbalt begåvade... även till viss del Toseland, Crutchlow... Och där finns ett samband...

Jag tror att det även kan vara kulturellt anknytet. I Spanien och Italien värderas glädje och attityd nog högre än verbala färdigheter.

EX SP Nr:90 MagnusKs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Några olika
    Om man tittar på MotoGP och baserar sevärdheten på postrace intervjun så kanske man inte är så intresserad?
    ”Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety”

www.nr90.se

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Citat Ursprungligen postat av MagnusK Visa inlägg
    Om man tittar på MotoGP och baserar sevärdheten på postrace intervjun så kanske man inte är så intresserad?
    Du kan ha rätt eftersom WSBK inte lockar mig alls. Hetstrådarnas längd här antyder också att WSBK saknar något som MotoGP har.
    De få rejs i WSBK jag sett har dock varit bra så den biten tror jag inte det är.
    Formatet/upplägget spelar nog in lite också.
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Está demasiado frío! gthynis avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
    Kanske så att eliten lockar mer än B-serien. Även om det är roligare fotboll i Div 2 Östra Götaland än i Allsvenskan så lockar det mindre intresse hos de flesta
    There are a lot of people who talk about racing, but don't respect racing - Alberto Puig
    ---
    Förr i Luleå, nu i Stockholm

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av MartinB Visa inlägg
    Du kan ha rätt eftersom WSBK inte lockar mig alls. Hetstrådarnas längd här antyder också att WSBK saknar något som MotoGP har.
    De få rejs i WSBK jag sett har dock varit bra så den biten tror jag inte det är.
    Formatet/upplägget spelar nog in lite också.
    Personligen följer jag båda serierna, men WSBK har jag tröttnat på när Rea de senaste åren dragit iväg i totalen och bar asporadiskt sett ett race då och då. Bautista är bättre på att hålla liv i titelfajten än Rea.
    Men, samtidigt så tycker jag att WSBK har blivit bättre på att visa upp fajten längre ner i fältet. Ofta är det riktigt hård strid om andraplatsen, så det blir roligare att titta på när någon är totalt överlägsen och drar iväg i fronten.
    MotoGP har varit lite tråkigare på den punkten tycker jag.

Vad gäller intervjuerna så tycker jag nog att Petrux, Cal och Miller är roligare än VR.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    Aprilia
    Citat Ursprungligen postat av Cowdriver Visa inlägg
    Bradl kör Repsol Honda på Sachsenring! (Vet dock inte med vilken tank)
    Bradl kör på sin hemmabana för repsol, förra gången han var där med MotoGP var 2013 på en LCR Honda då han blev 4:a. Vore kul om han kunde ta en plats i topp 10.

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

När jag ser fotot i #8 så kommer tanken går det möjligen att borra ett hål i den långa delen bakom axeln, för M8 =7mm(?) , rakt bakifrån, gänga hålet M8. B [...]

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här